Juli bebis 2012
Man har ju 30 dagar man får ta ut samtidigt! :)
Man har ju 30 dagar man får ta ut samtidigt! :)
Ang smakportioner så sa min sköterska att det beror på att amningen gått neråt och därför vill dom att man ska helamma i 6 månader. Så det är därför dom ändrat som jag förstår det!
Kul att läsa hur alla gör vid nattning!
Tilly brukar vakna lagom till storebror somnat och sen kan hon vara vaken en stund och hålla låda. Hon har precis upptäckt rösten så kvällarna består av fot-tittning, försöka få tag på fötterna och testa rösten. Det låter så himla kul! Sen byter vi om till pyjamas och ammar i sängen. Ibland somnar hon vid bröstet och ibland inte. Hur som helst så lägger vi henne i spjälsängen där hon somnar av sig själv. I natt sov hon mellan 22.30-8.00. Väldigt skönt!
Sladdis: vår tvååring läser man en bok för och sen somnar han själv... Så jag har som inga tips! :(
Anjiali: fan va trist! Själv har jag tappat bort vår våg... Kanske lika bra ;)
Jobbigt med barn som är allergiska! :(
Jag är en sån som folk ogillar skulle jag tro. Två graviditeter som varit oplanerade...
Hej alla! Det känns som år och dar sen :)
Jag har haft fullt upp med flytt och sjukdom hela hösten känns det som. Värst var det för en vecka sen då jag varit näst intill dödssjuk (nästan i alla fall) med sprängande huvudvärk, feber, halsont och hosta. Båda barnen har dessutom haft ögoninflammation och mannen åkte till Norge för en vecka dagen innan sjukdomen slog till. Så jag har haft det riktigt härligt... Eller så har jag bara velat dö. Knappt nån sömn då båda sovit kasst pga kliande ögon, Tilly har vaknat en gång i kvarten pga att hon slitit ut tutten och vill ha den igen. Senare på natten så blev det en gång per halvtimma ungefär. Frans (2 åringen) har vaknat varje natt och kommit till min säng och med två ungar i sängen är det lika med pyttelite sömn. Bilen slutade dessutom fungera dagen då sambon drog till Norge, himla tur att inget akut hände! Nu har jag bara hostan och halsont kvar. Jag har ignorerat det sen i fredagskväll, fick sova några timmar då Johan äntligen kom hem och jag har även knarkat Alvedon.
Kul att läsa ikapp lite! Tyvärr har jag missat massa :( hoppas alla dop har gått bra och att alla bebisar mår fint! Skönt att höra att man inte är ensam med barn med dålig sömn. Sömnen blev såklart bättre natten Johan kom hem, han har haft nattpassen sen fredags och kommer att ha det resten av veckan. Måste sova!!
Anjiali undrade hur nattningen ser ut och här ammar jag henne och sen lägger nån av oss henne i sin säng i sidoläge med napp i munnen och snutten mellan händerna och lite över ansiktet. Så somnar hon nästan alltid på en gång. Direkt det har gått en och en halv timme av vakenhet så börjar hon gny lite, då lägger vi henne i sin säng på sidan och slocknar på en gång. Funkar hur bra som helst! Hennes storebror var likadan, det är faktiskt väldigt skönt att ha två barn som somnar så bra av sig själva. Ibland får man stoppa in tutten om hon råkat spotta ut den men det går ju fort. (Tutte
Är det tänkt att barnen ska ha dubblat sin födelsevikt vid en speciell ålder? Tilly är en stor dam. Hon vägde 7100 och var 66,5 på fyra månaders kontrollen. Pretty big! Hon vägde 4025 då hon föddes...
Anjiali: hur ser er plan ut? Han tar nätterna? Hur länge? Var sover du då? Ammar hon nått på natten eller får han henne att somna om?
Frös bara in i barnmatsburkar sist, ingen sprack och det blev bra storlekar. Miljövänligt och perfekt mängd om man gjorde hela måltider. Plast litar jag inte på om det inte står att de är fri från gifter'