Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Juli bebis 2012

Idag blev tungbandet klippt. Det gick bra men sved i mammahjärtat när hon gallskrek, mest var det nog för att hon blev fasthållen för direkt efter ingreppet så blev hon snabbt lugn o ammade utan problem. Tyckte hennes tag om bröstet var bättre o kraftfullare på en gång. Det verkar inte ha gjort något ont alls efteråt.

• Jamtlandstaus

Vår tös är en tunn tjeja o kan fortfarande ha 50/56 trots sina snart 8 veckor, lite korta börjar vissa plagg bli på längden.

• Jamtlandstaus

Oj det var mycket att läsa igen, är i hemstaden o hälsar på.
    Mycket bra idé med knippåminnelser! Jag kniper 20sek x 3, när ni skriver att ni kniper 10ggr gör ni det då i 20sek x10?!? :-O

Känner mig ganska överraskad att jag fått ett så missnöjt barn men när jag läst att det är många här som har sitt barn vid bröstet i stort sett hela tiden så känner jag mig mindre frustrerad, alltid lättare att dela svårigheter!

Träning får vänta för mig, känns obehagligt bara med promenader då slidväggarna fortfarande är förslappade.
    Har tappat alldeles för mycket i vikt tycker jag, har tappat ca 14kg sen födseln o ligger 8-9kg under utgångsvikt. Inte för att jag inte behöver det utan för att jag inte medvetet går ner i vikt. Har fortfarande diaréer o börjar oroa mig för att något allvarligt är fel... Känner mig nästan lite hypokondrisk.
    Knip!

• Jamtlandstaus

Jag har libidon inställd på minus nuförtiden. Sambon är respektfull o väntar tålmodigt in mig. Vet inte hur jag skall hitta lusten igen med all trötthet, mjölkfulla bröst o bebis som ständigt är med en. Men det kommer väl så småningom...
    Önskar så att hon sov lite mer på nätterna!
    Vi har nu provat långresa i bil å det har fungerat jättebra. Hon tycker om att åka bil! Men det är trångt med både barn o hund i bil! Vi behöver köpa takbox!

• Jamtlandstaus

@Hannavirrpanna, varför måste ni sälja om du älskar stället?
    Vår lilla dam äter oxå var 3:e-2 1/2 timme o vill inte somna om efter "morgonmålet" någon gång mellan 4-6.
    Var på BVC idag o 9veckor gammal väger hon nu 4750g o är 59cm lång.
    T.o.m. BVCsköterskan reagerade på att jag var lite avsmalnad o såg trött ut. Ha diaréer i 4veckor tar lite på kroppen Har telefontid med läkare i morrn...nu måste något hända!

• Jamtlandstaus

Jag vet inte vad som är fel o när jag var till läkaren efter två veckor var det inga höjda ögonbryn utan jag fick rådet att prova motsvarande Imodium o så fick jag lämna prov för salmonella o campolybakter :-S Men det hade ingen effekt.
    Har provat att bara dricka köpevatten men det gjorde heller ingen förbättring.
    Börjar fundera om jag utvecklat någon intolerans o försöker hålla tankar på det värsta som cancer ifrån mig!

• Jamtlandstaus

Hannavirrpanna, låter toppen med eran nya lägenhet! Blir nästan förälskad bara av att läsa om den

Vi kör oxå med Libero för jag tyckte oxå hon blev röd i stjärten av Pampers. Däremot har blöjorna börjat läcka förra veckan kom vi på sent en kväll att blöjorna var slut o det enda vi fick tag på var nr1. Men det funkade bra, fick byta lite oftare bara. 1:orna är bättre i storlek men klarar inte riktigt "belastningen" så vi kör på 2:orna.
    När ni samlar poäng, hur funkar det? Inget vi har tänkt på...

• Jamtlandstaus

Ni som är vana på Liberoklubben, vart hittar jag medlemskoden på tex amningsinläggen? Skrev in de siffror som står på insidan på locket men får tillbaka att det skall vara 5 eller 10 siffror, de jag har är 8...

• Jamtlandstaus
    eken skrev 2012-09-06 21:21:56 följande:
    Sista fem siffrorna på streckkoden är det för amningsinlägg, våtservetter, babyvård m.m

Det är bara blöjor som har kod inuti, resten är streckkoderna
    Toppen, tack!!  Då ska jag testa det
Svar på tråden Juli bebis 2012