Juli bebis 2012
Just det, så har jag i fruktpuré någon enstaka gång i vällingen om han ätit sämre på dagen. Då får han i sig mer :)
Just det, så har jag i fruktpuré någon enstaka gång i vällingen om han ätit sämre på dagen. Då får han i sig mer :)
Cizzi, skönt att höra! Då kan ni ju börja "provocera" så småningom och se om det verkligen är mjölk eller ej.
Emil har blivit bra i magen igen efter någon veckas diarré som jag misstänker beror på tänder. Nu har han 38-39 graders feber och snorig/hostig :( Var tvungen att kolla upp så illvrålen inte berodde på öron/hals och det gjorde de inte, så nu sa läkaren att vi skulle hålla koll och komma tillbaks om febern inte ger med sig på några dagar.
Man kan kanske också amma i slutet av måltiden som "dessert" om det känns bra?
Nilepile, vet inte mängdmässigt, men så länge det blir x antal kissblöjor per dag är det ok. Ang. ersättningen var jag tvungen att gå upp en storlek på flasknappshål för att någon vecka senare gå upp en till, till skåra. Då slurkade han i sig som bara den :)
Grattis CattanB!
Ang. vikt, jag gick ner alla mina kilon, men nu har jag tydligen gått upp 2kg igen :( Fick ju gratisträning varje dag när det var som mest snö och jag lämnade + hämtade i snömodd. Måste hitta på något för att hitta formen igen, sa upp mitt sats-kort eftersom jag aldrig kommer iväg. Springa har blivit min grej, men det går ju inte så länge det är snö och is ute.
Storkillen har haft kräksjuka sedan natten till fredag. Lägg till separationsfas- och sjuk bebis på det... Tur att maken hade möjlighet att jobba hemifrån igår.
Kul att man ger lillen EnaGo gröt...
Enagos gröt och välling innehöll de högsta halterna arsenik, kadmium och bly per portion jämfört med de andra testade produkterna.
– Vi har en extra stor utmaning, då vi gör mjölkfria produkter. Det innebär att även vårt protein kommer från växtriket. Men självklart vill vi ha så extremt låga nivåer som vi bara kan, säger vd:n Kristina Kallur.
Men hur mycket paltbröd i relation till havregryn? Har precis köpt nu. Kan man mixa havregryn och paltbröd för fler portioner? Var förvarar man det i så fall? I kylen?
Jag försökte gå med i FB-gruppen på den tiden det begav sig, men blev inte addad av någon anledning. Tycker det är lite bökigt med FB-grupper och svårt att se vad som är nyligen kommenterat. T.ex. står det en siffra bakom gruppens namn, men då jag letar igenom trådarna står ibland inget nytt. jag är gärna kvar här om inte majoriteten vill byta forum vill säga.
Jag och 4-åringen har haft feber sedan i söndags. Pendlar mellan 37,5-38,5 hela tiden. Ikväll var den dock uppe på 39,5 på sonen så han fick Alvedon att sova på
Först hade Emil feber, sen hade Ludvig kräksjuka och nu hoppas jag att sjukstugan är över snart... Skulle bara fattas att mannen blir febrig o ynklig till helgen.
Sandra, vanliga puré-burkar har hållbarhet mellan 3-7 dygn enl. anvisningarna. Då kanske de har något annat i? Är citronsyra lite konserverande kanske?
Sladdis, även med två barn vill jag gärna åka in för minsta lilla, men jag försöker hålla mig. Fast hellre en gång för mycket...
EllaBella, åk in annars om du känner dig osäker. Hur många dagar har febern hållit i sig? När jag var inne med Emil (för att utesluta öron o hals) i torsdags sa doktorn att jag skulle komma tillbaks på måndagen om febern höll i sig.