Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Juli bebis 2012

EllaBella, vilken tillverkare var det? Har hört att Semper har riktigt stora bitar. Har provat Hipp som verkar vara minst bitar och Nestle har lite större än Hipp. Emil har ätit macka ett bra tag nu och jag tror det hjälper nu när jag introducerar bitar.

Tror lilleman har fått sin första tand nu, men det är svårt att se om han inte gallskriker så jag är inte helt säker Ont har han i alla fall, stackarn.

• Tekla78

Skönt att få sova! Jag har lyckats få lilleman att somna om två nätter i rad utan att ge ersättning, så nöjd! Tänker att det är första steget till hela nätter.

Emil tog nog sitt första kryptag idag :) Han ålar rätt snabbt nu, men idag stod han på alla fyra och tog en hand fram och benet. Han har inte riktigt styrkan ännu, men snart så :)

Sen tror jag att första tanden är på G. Till höger om de två klassiska som brukar komma först nere. Den är inte supertydlig, men det är iaf vitt. Man kan bara se den om han gallskriker så man vill ju inte kolla i onödan.

• Tekla78

Ja, det här med att ställa sig upp själv. Emil är så van att jag håller i honom när han står så han släpper händerna för att ta tag i något och rasar ju såklart direkt då. Lite sött

• Tekla78

SaJo81, ja fy vilken ågren jag har redan 2mån innan jag börjar. Sen ska man troligtvis jobba tills man går i pension sen... Fy vad dystert

Förra sommaren försvann i jobbig graviditet och oro för sår i lillemans rumpa etc. Så ska man jobba denna Men vi ska åka någonstans till solen i början på maj innan jag börjar jobba. Sen tänkte jag kolla med semester i början på augusti.

AAEV, hoppas ni klarar er då.

• Tekla78
    Gulia84 skrev 2013-03-04 09:58:07 följande:
    Mannagrynsgröt till 7-månaders gjord på mjölk. Är det ok tror ni?! Han smakade på min nu och älskade det!
    Han vägrar all annan gröt...!
    Det borde vara ok tycker jag om han får i sig järn på annat sätt eftersom gröten är järnberikad. Min parvel äter nu havregrynsgröt gjord på ersättning eftersom de drog in produktionen för den gröten han åt efter tungmetallslarmet (mjölkfri EnaGo). Sen äter han två "riktiga mål" om dagen med kött i och ibland får han macka med leverpastej.
  • Tekla78
    millifjor skrev 2013-03-04 08:50:20 följande:
    Jag har jobbat halvtid sen första januari! Och om 2 veckor börjar jag på heltid
    Gaaahh! Hur känns det? Fast det kanske blir en mjukstart å andra sidan?
  • Tekla78
    Gulia84 skrev 2013-03-04 11:42:58 följande:
    Tekla78:
    Han äter bara kyckling med sötpotatis än. Är det tillräckligt med järn tro? Sen dricker han ersättning Nan2. Där i är det ju mer järn. Vad får han för bröd?
    Han får det bröd som vi äter för tillfället. Oftast blir det rågkaka eller Äntligen eller något annat vitt bröd som storebror kan tänka sig att äta. Det gäller bara att kolla gomen efter ett tag så att det inte samlas massa där. Kan inte svara på om det är tillräckligt med järn, men ge C-vitamin efteråt för att maximera upptaget.

Jag ser inte direkt fram emot att jobba, inte heller ser jag fram emot att maken ska vara pappaledig eftersom han vantrivdes ganska mycket sist. Nu har han ju helt andra förväntningar i och för sig. Sen vet jag att familjelivet mår gott av att båda varit hemma.

Bara en sån sak som när hela familjen ska iväg någonstans. Innan mannens första pappaledighet var det jag som packade till barnet, sen gjorde jag mig i ordning själv med resultatet att han trodde att jag gjort mig i ordning hela tiden och inte sett packandet. Efter föräldraledigheten var det han som packade barnets saker och jag gjorde mig själv färdig och så blev vi färdiga samtidigt
  • Tekla78

Grahnkotten, stackars liten! Hoppas ni slipper fler anfall.

EllaBella, tror tyvärr att det är normalt för årstiden. Min plutt hade 2v vanlig förkylning, sen 2v RS och nu en ny, vanlig förkylning

• Tekla78

Soja finns i Sempers mjölkfria. I burkarna kan det finnas skummjölk. Antar att du tänker på att t.ex. päron/aprikos/kiwi mm är lösande och t ex banan stoppar upp. Annars om det är soja ska man vara försiktig med ärtor, böner o linser.

Svar på tråden Juli bebis 2012