Gulia84 skrev 2013-03-04 11:42:58 följande:
Tekla78:
Han äter bara kyckling med sötpotatis än. Är det tillräckligt med järn tro? Sen dricker han ersättning Nan2. Där i är det ju mer järn. Vad får han för bröd?
Han får det bröd som vi äter för tillfället. Oftast blir det rågkaka eller Äntligen eller något annat vitt bröd som storebror kan tänka sig att äta. Det gäller bara att kolla gomen efter ett tag så att det inte samlas massa där. Kan inte svara på om det är tillräckligt med järn, men ge C-vitamin efteråt för att maximera upptaget.
Jag ser inte direkt fram emot att jobba, inte heller ser jag fram emot att maken ska vara pappaledig eftersom han vantrivdes ganska mycket sist. Nu har han ju helt andra förväntningar i och för sig. Sen vet jag att familjelivet mår gott av att båda varit hemma.
Bara en sån sak som när hela familjen ska iväg någonstans. Innan mannens första pappaledighet var det jag som packade till barnet, sen gjorde jag mig i ordning själv med resultatet att han trodde att jag gjort mig i ordning hela tiden och inte sett packandet. Efter föräldraledigheten var det han som packade barnets saker och jag gjorde mig själv färdig och så blev vi färdiga samtidigt