Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Håller också tummarna för dig Ella Jade!{#emotions_dlg.flower}

• Sladdis
    Tolle83 skrev 2011-11-12 20:07:50 följande:
    En sak till jag undrar över..
    Är de normalt med massa flytningar?
    Det hoppas jag verkligen för mina trosor är konstant våta! Hoppas jag inte får någon svampinfektion. Ibland känner jag hur det ilar till och hjärtat sätter sig i halsgropen för det känns som när jag har mens och det kommer blod. Springer på toa men som tur var har det bara varit vitt "slem".
  • Sladdis
    AnnA1985 skrev 2011-11-13 12:03:11 följande:
    Är det fler än jag som är lite överviktig? Väger 85kg till mina ynka 167cm :S
    Tänker mycket mer nu på vad jag stoppar i mig. Godis och chips lockar inte längre.. Dock är jag som tokig i gurk- och morotsstavar, å så dippar man dessa :p
    Äter 2-3 gånger om dagen, lunchen skippar jag på helgerna då jag oftast vaknar vid 10-11 och äter frukost då :p Middag äter jag ju varje dag givetvis.
    Min svägerska gick ner i sig själv i sin graviditet, så hon gick bara upp 8kg... jag hoppas att jag kan gå upp lika lite. Är ännu mer noga med att gå ut och röra på mig nu också... Hade ju börjat gå ner i vikt innan jag plussade, och tur är ju det =)
    Hur gör ni andra som tänker väldigt mycket på vikten?   
    Jag är också överviktig! Väger 85kg till min 163cm. BM vill så klart att jag går upp så lite som möjligt. Jag har inte varit sugen på godis trots att jag äter det varje dag i vanliga fall och jag går till och från jobbet vilket jag aldrig gjort tidigare. Jag hoppas att det hjälper lite iaf.
  • Sladdis
    jejje85 skrev 2011-11-13 11:47:34 följande:
    ja väntar mitt tredje lilla <3 26 år gammal (ung)

läääääääängtar verkligen!!!!   Gravid

är bara jätte trött dygnet runt och har redan en jätte kula, är i v 6 (5+6)

beklagar Ellla Jade Hjärta
    Är också jättetrött. Det kom nu i helgen. Förstår inte hur man kan vara så trött utan att göra något. Illamåendet har ökat på lite också. Inte för att jag kräker, men jag sitter ändå med illamåendet i halsen och det är inte så mysigt.Obestämd 

Wow, redan en kula!Glad Jättehäftigt. Jag längtar tills min kommer!  
  • Sladdis
    enutavmiljoner skrev 2011-11-14 07:59:31 följande:
    Godmorgon! Det verkar som om att de flesta har symtom som illamående här inne, jag är i vecka sex, (5+3) och mår inte ett dugg illa.. Bör man vara orolig för detta? Har varit gravid innan vilket slutade i en abort i v.9 och då mådde jag så fruktansvärt illa, var känslig för lukt osv. Nu; ingenting. Skumt!
    Det finns mycket att vara orolig för så här i början, men att du inte mår illa behöver du inte oroa dig för. Inte alls alla som gör det. Själv mådde jag illa som attan och spydde innan jag ens plussat vid mina båda andra graviditeter, men denna gången är det bara ett litet illamående som ligger i bakgrunden. Vissa mår inte illa alls.
  • Sladdis
    kulliz80 skrev 2011-11-14 12:31:43 följande:
    Idag har vi vart vul sett den ett tickande hjärta... Är nu inne på tredje veckan med illamående o sååå trött ....
    Åhhhh, vad härligt!!!!!Glad Längtar tills jag får se ett tickande hjärta!Solig
  • Sladdis
    Jamtlandstaus skrev 2011-11-15 07:25:40 följande:
    Psylliumfröskal smakar inget men är grymt effektiva. Fibrer som ger magen fart.

Typiskt att det är "gammelhäxan" som kommer med det rådet haha.
    Haha!Skrattande Vi behöver en "gammelhäxa" här som kan tipsa om en massa saker efterhand som vi förfaller!Flört
  • Sladdis
    Glada28 skrev 2011-11-16 19:59:20 följande:
    Förra gången mådde jag illa varje dag i 12 veckor. Nu känner jag ingenting. Vet inte vad som e värst egentligen... Känner mig hur ogravid som helst ju..
    Lyckliga du!!!Flört
  • Sladdis

Idag är det min tur att gå in i 7:e veckan!Glad Mår illa hela tiden. Om jag inte äter blir det värre. Har inte kräkts, men ibland står det i halsen. Andra symptom har dock lugnat sig. Jag har inte ont i magen längre och brösten gör inte så fruktansvärt ont längre.Glad

• Sladdis
    Therese och Stefan skrev 2011-11-17 07:32:03 följande:
    Är också i vecka 7 och är just nu sjukskriven pga mitt illamående. Morgonen är värst, illamående och yrsel. Tvingar i mig lite bär eller en rostad macka för att inte bli helt utslagen under dagen då jag knappt äter.
    Usch det låter hemskt. Hoppas det går över snart!!!{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Juli bebis 2012