Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Vitsippa80 skrev 2011-11-17 11:26:11 följande:
    Nyss hemkommen från VUL där vi såg ett bultande hjärta och ett litet, litet knyte. Vilken befrielse! Blev så lättad att jag började gråta. Jag vet att faran inte är över men för varje dag som går är vi ju ett steg närmare...
    Åhhh, så härligt!!!Solig
  • Sladdis
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-11-19 17:39:04 följande:
    Mår piss... Konstant illamående och uppsvullen mage. Känns som att jag är magsjuka hela tiden. Kan inte vara i köket när man lagar mat. Är hungrig men har svårt att äta. När jag väl äter växer det i munnen på mig.. Måste ligga typ jämnt för det är vad jag orkar. Anfådd är jag med. Trött som fan.... Ska man verkligen må så här? Hoppas det hår över snart för det är jöttejobbigt

Jag kunde inte ha formulerat det bättre själv! På måndag ringer jag MVC och så får någon skriva ut Lergigan Comp. Det blir ju bara värre och värre. Hur ska jag kunna jobba!Kräks
  • Sladdis
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-11-19 17:54:24 följande:
    Är det mot illamåendet??? För mig är inte det de värsta utan att magen hela tiden känns som att jag är i 9 månaden, och full på något sett så att jag blir kräkig. Men måste ju äta.. Eller? Kanske ska prova att bara äta fil. SUCK

Jag ser också gravid ut!Obestämd Lite tidigt i vecka sju!Flört Tror ändå att Lergiganen hjälper mot illamåendet. Svullenheten kan jag leva med om jag bara slipper må illa.
  • Sladdis

Mår jätteilla hela tiden!Kräks Imorgon ringer jag och ber om Lergigan comp!!! Kan inte går till jobbet så här. Har ingen möjlighet att springa ifrån och spy hela tiden.
    Har sovit halva dagen. Som tur är har jag en underbar man som städade idag.Hjärta 

• Sladdis
    Tolle83 skrev 2011-11-20 16:43:26 följande:
    Sladdis
    Har du prövat seaband? Min make kom hem med de idag och sen ja tog på dom har ja inte mått illa alls :)
    Tips istället för att ploppa i sig tabletter :)

Jag har provat både seaband och postafen. Inget hjälper ens det minsta.Rynkar på näsan
  • Sladdis
    Tolle83 skrev 2011-11-20 17:38:17 följande:
    Sladdis

Usch då.. Postafen kan ja inte äta.. Ja tokdeckar på dom..
    Använder de när ja flyger långt för att sova.. (De innehåller ju en liten dos med sömnmedel..)
    Samma här. Sover hela nätterna och minst tre timmar mitt på dagen.
  • Sladdis
    SommarDahlia skrev 2011-11-22 12:42:26 följande:
    idag bokade jag tid till ett tidigt UL på emma ultraljudsklinik i malmö. Ska dit på måndag och är då 8+1, hoppas så att allt ser bra ut!

Igår tog jag ett tråkigt beslut. Jag håller just nu på med praktik i min utbildning men mår så otroligt dåligt att jag valde att hoppa av praktiken och göra den senare, ev. nästa höst. KÄnns skittrist eftersom jag trivdes jättebra och har egentligen inte alls lust att ligga efter i min utbildning men jag har under tiden jag varit där hunnit samla tillräckligt med fakta för att kunna göra uppgiften vi ska lämna in så jag behöver bara befinna mig på praktikplatsen sen utan att slita med nåt mer, men ändå surt.

Idag mår jag dock lite bättre, har nämligen upptäkt att kombinationen av lergigan comp och beviflex forte dämpar mitt illamående, så det rekomenderar jag starkt! har kollat och det är helt okej att blanda dessa! Nån annan som provat denna kombi?
    Vad är beviflex forte? Är de också på recept? Är nyfiken för imorgon kl 13 ska jag äntligen få hämta mina Lergigan comp och jag vet ju inte hur de kommer att hjälpa. Har inte kunnat gå till jobbet denna veckan pga illamåendet.Kräks
  • Sladdis
    SommarDahlia skrev 2011-11-22 14:34:45 följande:
    förlåt, såg nu att det heter Beviplex forte och inte Beviflex :)
    Nej, det är itne recept, det är B vitaminer. Tydligen har det visat sig att många med svårt illamående lider av B6 brist. Beviplex innehåller 15mg B6 och tre andra Bvitaminer. Finns även några andra B6 vitaminburkar men de innehåller ofta mer B6 men gravida rekomenderas 10-25 mg 3ggr/dag. 

Lergigan comp hjälpte förra graviditeten men denna gången var det värdelöst, men tillsammans med B6 blev det riktigt bra. Jag tar 1 tablett av varje sort kl. 6, 12 och 18.
    Ok, tack för tipset!Glad Ska prova dem om Lergiganen inte hjälper själv.
  • Sladdis
    Annanorlin skrev 2011-11-22 15:17:21 följande:
    Hejsan allesammans!

Jag gick in i v8 idag och det här är min första graviditet, jag är 21 år och min sambo är 24. Jag är så förväntansfull och lycklig! BF väntas komma den 11 Juli 2012. Jag är dock orolig över att få ett missfall och kan aldrig tyckas slå undan den dumma tanken. Men som jag har läst lite överallt nu så väntar vi barn, inte missfall! Har redan berättat för mina föräldrar och några av syskonen på min sida! Men svärföräldrarna väntar vi med tills jul. Och vänner efter nyår nån gång skulle jag tro :)

Grattis till oss alla mammor!
    Grattis och välkommen! Vi har samma BF!Solig
    Jag är också livrädd för MF. Har ju haft ett så jag kollar efter blod på toapappret varje gång fortfarande.Obestämd Har inte berättat för någon än av just den anledningen. Många tycker att det är bättre att berätta för om det blir ett MF så vet alla varför man är ledsen, men jag klarar inte det.
Svar på tråden Juli bebis 2012