Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Johanna8206 skrev 2011-11-22 18:51:40 följande:
    Jag har precis köpt mina första gravidkläder! Är i v 7+1 idag och lovade mig själv att inte köpa ett enda plagg förrän efter v 12, men jag står inte ut! Magen är så uppsvälld, kan bara ha ett par jeans. Mina tights sitter illa och spänner över magen så det har varit väldigt begränsat med byxor kan jag säga.. Köpte ett par gravidleggings på polarn o pyret och det är hur skönt som helst! Hoppas svullnaden på magen lägger sig snart så jag kan använda mima vanliga kläder i några veckor till. Är det någon mer som köpt några mammakläder redan?

Är i vecka sju och var och köpte en del mammakläder i helgen.Solig
  • Sladdis
    ma86 skrev 2011-11-23 20:22:54 följande:
    Jag lämnar gruppen. Har fått mitt tredje missfall nu. :( Så nu blir det utredning..

Usch så tråkigt. Beklagar!Rynkar på näsan
  • Sladdis

Idag går jag in i v. 8 (7+0)!!Solig

Mår sämre än tidigare och fick Lergigan comp utskrivet igår. Kan inte påstå att illamåendet försvann men de tog bort topparna så jag kommer att kunna jobba iaf.Glad

• Sladdis
    Angeliic skrev 2011-11-26 20:54:45 följande:
    Usch vad jag mår illa just nu. Har inte så mycket på morgonarna, men under dagen och framförallt på kvällen! Uff. Kräks

Har själv undrat varför det på engelska kallas "morningsickness"??? Mitt blir också värre och värre ju längre dagen går. Jag har fått Lergigan Comp utskrivet, men de hjälper inte så mycket så jag får väl be om något annat nästa vecka. Vi får väl bita ihop och vänta på bättre tider!Flört
  • Sladdis

Mår också jätteilla. Har gått på lergigan en vecka nu, men de hjälper inte så mycket. Ska till läkaren imorgon och se vad vi kan göra med medicineringen. Det finns ju annat de kan skriva ut! Hoppas de hittar något som hjälper!

• Sladdis
    Skorpan89 skrev 2011-11-29 14:04:10 följande:
    Någon mer än jag som inte tänker göra VUL?? :)
    Jag ska inte heller göra VUL. Är det något fel får jag reda på det på KUB.
  • Sladdis

Går in i 9:e veckan (8+0) idag. Den har varit lite för händelserik för min smak. Gick på toa på lunchen och då var det blod på pappret. Sen kom mensvärk. Jag lämnade genast jobbet och gick upp på gynakuten. Läkaren gjorde ett VUL och jag fick se det pickande hjärtat.Hjärta Det var iaf inte ett dött foster som skulle stötas ut, men jag kan inte vara lugn. Jag hade precis börjat glädja mig, men nu känns det bara som om jag väntar på missfallet.Rynkar på näsan Blod och mensvärk när man är gravid känns inte helt ok.

• Sladdis
    Angeliic skrev 2011-12-01 17:44:31 följande:
    Det kan faktiskt vara nidblödningar som är helt ofarliga! Hade en väninnan som fick sin "mens" varje månad trots att hon var gravid och det var inga fel alls på vare sig henne eller barnet

Sen är det ju klart man kan känna som lite mensvärk för livmodern växer ju för att göra plats för den lille. Tycker du ska försöka vara lugn och tänka positivt. Hjärtat slog ju och allt såg ju bra ut  

Ja, det var ju härligt att se hjärtat! Det hjälper ju inte till om jag sitter och hetsar upp mig hela tiden. Får tagga ner!Flört
Svar på tråden Juli bebis 2012