Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Matteo somnar vid bröstet eller i famnen sen lägger vi honom. På dagen sover han på en filt på soffan och på natten i vagga bredvid min säng.

• Sladdis

Grahnkotten: Det är klart jobbigt när andra lägger sig i hur man tar hand om sitt barn men värre om det är ens egen mamma. Hoppas hon taggar ner!

• Sladdis

EllaBella: Ja visst är det mysigt. Vi ska på tredje gången imorgon.

Jamtlandstaus: Skönt att det inte var värre men glutenintolerans är inte kul ändå. Bättre än cancer förstås!

FruSandra: Skönt att det inte blev så allvarligt men drygt med oron. Lycka till på tisdag!

• Sladdis

Jag började på ViktVäktarna för 5 veckor sen och har gått ner 5 kg. Köpte likadana byxor som jag haft sen jag började fast en storlek mindre och de passar nu. Förutom maten försöker jag gå en runda varje dag på 45-60 min och så gör jag situps med pilatesboll.

• Sladdis

Millifjor: På mitt BVC sa de att man absolut inte ska utesluta kolhydrater från sin kost medan man ammar. Det var därför jag valde ViktVäktarna istället. Fast det skulle ju inte vara första gången olika BVC inte säger samma om nu Trolla och Libes BVC sagt något annat.

• Sladdis

Här kör vi kondom. Precis som SaJo har jag provat allt med hormoner i men blir bara deprimerad. Även av minipiller!?:O Jag har därför haft kopparspiral sen 20-årsåldern men eftersom jag får kraftigare blödningar och även starkare mensvärk så har min man sagt att jag ska slippa den nu och att han ska sterilisera sig istället. Därav kondomerna. Vi har dock inte bestämt om vi ska ha en liten till och därför väntar han. Jag blir 40 nästa år och mannen blir 43 så klockorna tickar. Tycker när man läser om er som också har en 2- eller 3-åring att det verkar så jobbigt. Jag kan sova med Matteo på fm om vi haft en dålig natt men om jag haft ett litet barn till hade jag inte kunnat det och då hade jag gått på knäna. Jag har fem år mellan mina stora killar och det var annorlunda. Jag kunde sova på fm medan den stora förstod och tittade på en film så länge. Det tål att tänkas på. Denna gången har jag inga fem år utan det måste vara ganska tätt.

• Sladdis

Det är verkligen olika. Jag provade p-ring eftersom jag inte tåler övriga hormonpreparat men jag blev deprimerad av den också så jag har fått hålla mig till kopparspiral.

• Sladdis

Vicki: Matteo suger också jättemycket på händerna. Och vit på tungan har han varit sen han var tre veckor. BVC säger att det är torsk men att jag inte behöver behandla eftersom det är så lite och inte blir mer. Annars är väl huskuren att man ger några droppar vischyvatten på tungan efter amning.

• Sladdis

Nu är Matteo 12 veckor och det verkar som om han har en ny tillväxtperiod. Vi var ute och gick en av våra dagliga rundor och när vi hade ca 20 min hem blev han akut hungrig trots att han ätit innan vi gick. Det slutade med att jag ammade i en busskur. Sen dess har han ätit minst varannan timme. Det kommer att bli jobbiga dagar. Förra gången tog det honom en vecka att få upp produktionen.

Svar på tråden Juli bebis 2012