Juli bebis 2012
Tekla: Grattis till skolexempelbrösten!
Usch nu känns det som om bara jag har en liten som inte sover ordentligt. Sitter uppe till halv ett varje natt och sen äts det två gånger innan morgonen. Är sååååå trött idag.
Tekla: Grattis till skolexempelbrösten!
Usch nu känns det som om bara jag har en liten som inte sover ordentligt. Sitter uppe till halv ett varje natt och sen äts det två gånger innan morgonen. Är sååååå trött idag.
SessanM: Matteo är 12 veckor och jag har också lite så fast tvärtom. Jag har också ammat lika mycket på båda men det finns inte lika mycket mjölk i det vänstra. Fast jag kan se skillnad i storlek också. Jag fortsätter bara som vanligt för han verkar nöjd ändå. Gissar att produktionen i det högra ökar om den minskar i det vänstra. Ungefär som när de har en tillväxtperiod.
Inatt somnade Matteo 00:30 (som vanligt) och sov till 7:00 utan att vakna!!!:O Trodde inte det var sant. Är en ny människa! Vi har haft det jättejobbigt ett antal dygn nu då han ammat nästan en gång i kvarten på em/kvällen och varannan timme fm/natt. Brösten har varit tomma och Matteo har varit frustrerad. Var jättenära att ge ersättning igår men bet ihop och det var ju tur.
SaJo: Låter som om du kommer att få en härlig dag! Grattis!
Anjiali: Varför kan de aldrig vara lagom! Min är uppe för länge på kvällen (natten för mig) och din lägger sig för tidigt! Förstår att du inte vill lägga dig kl 20. Kan heller inte hålla Matteo vaken när han är trött. Det är därför han sover en powernap vid sju- åttatiden och sen inte somnar förrän 00:30.
Anjiali: Det är jag som är med i VV. 5,6 kg på sex veckor! Jag outade det på FB och har fått jättemycket support. Vad med bonussystemet undrar du över?
Anjiali: Nej, du måste inte äta dem men det är bra om du gör det för annars kan det bli svårt att unna sig saker när man nått målvikt eftersom kroppen då är van vid mindre mat.
De registrerar sig själv. När dina dagliga points är slut tas de automatiskt därifrån. Samma med motionsbonusarna.
Jag använder dem mest till att äta godare på helgen. När jag inte ammade var de perfekt att ta av när man ville ha vin på helgen. Vissa dagar är jag sjukt hungrig och då tar jag av fem för att få ett extra mål mat.
Anjiali: Jag får äta 42p om dagen. Man måste äta alla dem. Det är bara veckobonusen som är frivillig. Om man tycker det blir för mycket mat kan man ju byta ut vissa produkter mot fetare för då blir det ju många fler p. Mjölk, smör och ost t.ex.
AAEV: Grattis till kilona. Kul att du också är med. Då är vi tre som kan peppa varandra.
Millifjor: Nej det är inte svårt eller jobbigt. Man får själv välja vad man äter men om man har dålig fantasi eller vill ha tips finns en jättestor receptbank men det är vanlig mat och inget "fancy" eller dyrt. Idag t.ex åt vi kotlett, potatis och brunsås. Det jag åt blev 14p och jag gjorde allt som vanligt. Gör alltid mat som jag alltid gjort och räknar sen ut vad min del av det hela blir i points. Självklart finns det mat jag tycker blir för mycket i points men som familjen vill ha då har jag något i frysen jag tar fram till mig, t.ex portionsinfryst köttfärssås som jag har gjort ett storkok. Så slipper jag laga två middagar.
Anjiali: det kommer att fungera! Jag har varit med två gånger tidigare. En gång för 14 år sen och en gång för 8 år sen. Det var efter mina båda tidigare pojkar. Båda gångerna gick jag ner 30 kg. Det var tuffare då för jag gick med när jag inte ammade mer och då får man ju inte alls äta så mycket som vi får nu. Det är därför jag passar på just nu. Att få äta hur mycket som helst och ändå gå ner i vikt är inte fel.
SaJo: Åh vad duktigt av din mamma! Längtar tills jag också gått ner 20 kg! Hoppa du också på tåget så blir vi fler som kan stötta varandra. Och så har du ju din mamma som kan ge en massa tips!