• crossfit

behöver duscha NU, hur gör man?

Halloj!

Vi ska på kalas kl 14. Maken är på jobbet så jag är ensam med vår 8 månaders vilda bebisTungan ute. Han har nyss sovit, jag passade på att duscha då, men tyvärr lyckades jag bli nedkräkt inte bara på kläderna utan har kräk i hela håret.

Nu måste jag duscha igen men jag vågar inte släppa grabben med blicken mer än max 5 sek åt gången. Han är överallt. Klättrar, drar i sladdar, öppnar skåp och lådor i köket osv. Han är väldigt snabb.

Så hur gör man? Önskar att jag hade en hage av något slag.
    Spjälsängen är på fel våning, så där vill jag inte lämna honom.

Tips? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-29 17:34
    Barnstolen klättrar han ur (ska köpa sele). Jag får väl styra in barnvagnen helt enkelt och spänna fast honom där. Sjunga ska jag göra allt vad jag kan.

Vill inte ha honom på toagolvet, han ställer sig mot toastolen och lyfter locket. Det finns inga gränser för hur uppfinningsrik vår kille är.

Vill tillägga som försvar att vi blivit tagna på sängen lite. Den senaste veckan har han lärt sig gå och vi har inte riktigt hunnit med i barnsäkringen. Han kröp inte ens för en vecka sedan. Trodde han skulle sitta där man placerade honom ett tag till.

Nu ska jag/vi duscha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-29 17:37
    Som svar på alla som undrar om jag inte kan ta med honom in i duschen. Det hade jag nog kunnat, han älskar vatten. Men att sätta honom i baljan är livsfarligt. Han ställer sig upp direkt (ingenting är så roligt som att stå just nu)och jag vill inte gärna att han faller ner i kakelplattorna.

• Svar på tråden behöver duscha NU, hur gör man?
  • Malena C

Ta med pojken i duschen och låt honom lära sig duscha. Det är bara bra till senare. Du behöver ingen balja. Skaffa ett stort halkskydd till duschen.
    Jag badar ofta med vår 2.5 åring och detsamma gör hans pappa. Han har precis lärt sig tvätta sig själv. Jag höll på att skratta ihjäl mig sist vi badade (men där drog jag gränsen) när han med allvarlig min tvålade in händerna och sade - nu mamma poep (rumpa). Jag förklarde att mamma var stor nog att tvätta sig själv.
    Själv badade jag med min pappa till jag var runt fyra fem år och minns det som jättekul. Vad är det för trams att barn skulle må dåligt av att se sina föräldrar nakna.

• Fridaa87

Har inte läst hela tråden så vet inte om detta tips redan kommit men kan skriva hur jag gjort med mina barn.... har haft tjockt täcke på golvet på toaletten och lagt ner dom på, eller haft dom i babysitter och eller gåstol inne på toaletten.. det har funkat kanon... nu när dom är 3år resp. 1,5år så är dom med och står inne med mig medans jag duschar, har aldrig varit några problem :)

• Fridaa87

Ja eller hur, varför skulle man itne kunna bada med sina små troll för? dom tänker väl inte på att man är naken på det sättet... :S

Det skiljer 1år och 8 månader mellan mig och min lillebror och när vi sov över hos våran storasyster när vi var mindre så fick vi alltid bada stort bubbligt skumbad tillsammans hos henne och det tyckte vi va skitkul... då va vi ändå ca 7år resp 9år... inte tyckte vi det va konstigt.....

• älskarlivet81
    nina2901 skrev 2011-10-29 19:50:52 följande:
    Ja jag gör ju faktiskt det! Det var inte meningen att trampa någon på tårna här utan mer att uppmärksamma att det kan gå jävligt fort
    Så ditt barn sitter aldrig i badkaret medan du sitter på golvet bredvid? Utan du badar alltid med barnet? Vårt barn är 17 månader och härjar runt i badkaret på egen hand, men så klart sitter vi bredvid hela tiden!
  • Soolrosen

jisses... att vara naken är det mest naturliga som finns!

förresten tack för alla tips om hur man gör med duschningen när man har barn,eftersom jag väntar mitt första barn är såna här tips väldigt bra!

• La Lola
    The Rain Girl

Sitter du och letar upp alla trådar om barn o nakenhet bara för att få häva ur dig dina (skumma) åsikter?
    Varför undviker du de inte bara? Det kommer jag aldrig att förstå.....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • MansonDust

Haha, mina barn ser mig naken dagligen. Äldsta är 9.  So what?

flicka -02, flicka -06, pojke -08, pojke -11.
  • Överbandsfürern
    Dreams Never Ends skrev 2011-10-29 23:16:54 följande:
    Vad menar du?
    Att nakenheten kommer leda till trauma som senare i hans liv kommer leda till aggressioner. Freud vet du väl vem det är?
  • The past is now
    La Lola skrev 2011-10-30 08:20:24 följande:
    The Rain Girl

Sitter du och letar upp alla trådar om barn o nakenhet bara för att få häva ur dig dina (skumma) åsikter?
    Varför undviker du de inte bara? Det kommer jag aldrig att förstå.....

Ja jag undrar samma sak! Bäst att den här människan skaffar stora skygglappar och en pansardräkt.
Svar på tråden behöver duscha NU, hur gör man?