• crossfit

behöver duscha NU, hur gör man?

Halloj!

Vi ska på kalas kl 14. Maken är på jobbet så jag är ensam med vår 8 månaders vilda bebisTungan ute. Han har nyss sovit, jag passade på att duscha då, men tyvärr lyckades jag bli nedkräkt inte bara på kläderna utan har kräk i hela håret.

Nu måste jag duscha igen men jag vågar inte släppa grabben med blicken mer än max 5 sek åt gången. Han är överallt. Klättrar, drar i sladdar, öppnar skåp och lådor i köket osv. Han är väldigt snabb.

Så hur gör man? Önskar att jag hade en hage av något slag.
    Spjälsängen är på fel våning, så där vill jag inte lämna honom.

Tips? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-29 17:34
    Barnstolen klättrar han ur (ska köpa sele). Jag får väl styra in barnvagnen helt enkelt och spänna fast honom där. Sjunga ska jag göra allt vad jag kan.

Vill inte ha honom på toagolvet, han ställer sig mot toastolen och lyfter locket. Det finns inga gränser för hur uppfinningsrik vår kille är.

Vill tillägga som försvar att vi blivit tagna på sängen lite. Den senaste veckan har han lärt sig gå och vi har inte riktigt hunnit med i barnsäkringen. Han kröp inte ens för en vecka sedan. Trodde han skulle sitta där man placerade honom ett tag till.

Nu ska jag/vi duscha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-29 17:37
    Som svar på alla som undrar om jag inte kan ta med honom in i duschen. Det hade jag nog kunnat, han älskar vatten. Men att sätta honom i baljan är livsfarligt. Han ställer sig upp direkt (ingenting är så roligt som att stå just nu)och jag vill inte gärna att han faller ner i kakelplattorna.

• Svar på tråden behöver duscha NU, hur gör man?
  • strumpan1981

När gjorde ofta så här...tog en babybalja satte utanför duschen(vi hade duschdrapperi och öppet golv typ) satte i vår son och han fick bada så duchade jag.Mest för han tålde inte schampo med parfym så när vi duschade ihopa fick han utslag.
    första gångerna reste han sig men sen fattade han liksom att han skulle sitta tills jag var klar.efter några veckor kunde jag till och med klä på mig och han satt kvar.

• bögfamiljen
    strumpan1981 skrev 2011-10-30 09:20:20 följande:
    När gjorde ofta så här...tog en babybalja satte utanför duschen(vi hade duschdrapperi och öppet golv typ) satte i vår son och han fick bada så duchade jag.Mest för han tålde inte schampo med parfym så när vi duschade ihopa fick han utslag.
    första gångerna reste han sig men sen fattade han liksom att han skulle sitta tills jag var klar.efter några veckor kunde jag till och med klä på mig och han satt kvar.
    så du är tvungen att använda schampo med parfym då? du fattar inte att det är något som är fel med såna om ett litet barn är allergiskt mot det.?
  • Dreams Never Ends
    La Lola skrev 2011-10-30 11:31:32 följande:
    Så vitt jag vet var jag i den här tråden innan dig o skrev...o att be nån hålla käften är ett påhopp (o såna anmäler jag).

Lite sunt förnuft bör också finnas anser jag.
    Tycker du bör tänka lite längre än vad näsan räcker.... OKEJ att nakenhet är naturligt och bla bla bla, MEN Samhället ser faktiskt inte ut så... menar inte enbart att bada / duscha naken med barnen utan allt som handlar om kropp och sex. Visserligen väldigt viktigt att ha kunskaper om och vara öppen om MEN man bör även vara försiktig med hur man lär sina barn det...
  • Jojsan86
    Mad as snow skrev 2011-10-30 11:40:25 följande:
    Därför att Regnflickan är ett av FL:s mest avancerade troll och har försökt sig på att göra en ANOF, vilket inte har fått det genomslag vederbörande förmodligen önskade. 
  • Dreams Never Ends
    La Lola skrev 2011-10-30 11:43:37 följande:
    Jag vet......
    Kändes det lite bättre nu ?
  • La Lola
    Dreams Never Ends skrev 2011-10-30 11:44:58 följande:
    Kändes det lite bättre nu ?
    På vilket sätt?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • cattiwik
    La Lola skrev 2011-10-29 13:10:56 följande:
    Nix.
    Aldrig ens hört talas om det förut.
    Det gjorde vår son när han smög in på toan när jag glömde stänga dörren. Han ramlade med huvudet före. Var bara tur att jag såg att han smög in där och kunde fånga upp honom i fallet. Vill inte ens tänka tanken på vad som kunde hänt om jag inte såg att han gick in på toaletten.
  • Lisa med barn

Har inte lästa hela tråden men är det bara jag som reagerar på tiden? Första inlägget kom kl 12 och kl 17:34 meddelade TS att hon minsann skulle duscha nu. Men... Kalaset var kl. 14 så då var det väl redan överspelat? Själv skulle jag knappast in på FL för att rådfråga nån om det är så bråttom. Men det är väl jag det.

Svar på tråden behöver duscha NU, hur gör man?