• V3ritas

Augustibebis 2012

Jag hoppar in här med, alldeles nyplussad. Hoppas bara att den lill* vill stanna där inne tills den är redo att födas :) Plussade igår på ca ÄL+8, BIM - 8.

Mår lite småilla ibland och yrsel ibland, och så känns det lite som mensvärk. Annars som vanligt.. :)

Vi har en tjej född sommaren -10 sen innan och är snart 23 och 28 år gamla.

• V3ritas
    Naimisen skrev 2011-11-30 16:50:47 följande:
    Välkomna och grattis till plussen ni som är nya!

Nu ska ja stressa hem från jobbet till alla hushållssysslor. Helst vill ja bara slänga upp bena på soffan och inte göra något alls.
    Tyvärr är de svårt med en vilding hemma.
    De va lättare att va gravid när man inte hade barn, men tiden lär gå fortare denna gång då man har fullt upp.

Ni som har barn sedan tidigare, har ni börjat fundera på hur storasyskonet kommer reagera när bebis kommer?
    Hur ska man räcka till? Hur ska man göra för att storis inte ska känna sig bortglömd?
    Är de bara jag som undrar om man kan älska bebis lika mkt?
    Vet ju att alla säger att man gör de, men har svårt att förstå att de finns lika mkt kärlek till att ge. Fast kärleken för fröet finns ju redan.
    Har också funderat på det, antar att man inte får ett riktigt svar förrän man är där, men jag tvivlar nog inte på att det kommer gå bra. Omvälvande kommer det nog vara, men det hör väl till :)
  • V3ritas
    Kosmos katten skrev 2011-11-30 17:53:00 följande:
    Vi har bestämt att göra det. Man kanske kan få en liten hint iaf. Men jag tror ändå att vi kommer diskutera detta med barnmorskan och få mer information. Vet egentligen inte så mycket om det.

En annan fråga till er som har barn sedan innan. Diskuterade ni nått med er partner innan om t ex syn på föräldraskap, föräldraledighet, hur man gör med egentid osv. Har funderat en del på detta medtanke på att många verkar ha konflikter särskilt med egentidsfrågan.
    Uppfostran, värderingar och föräldraskap pratade vi mycket om under graviditeten och innan. Föräldraledighet pratade vi också om innan. Egentid och sysslor pratade vi inte om före bebisen kom, vi väntade och såg hur livet såg ut då. Men det har ändå löst sig bra, nu pratar vi om det och delar på både sysslor och egentid :)
  • V3ritas
    O Hanna O skrev 2011-12-01 06:13:27 följande:
    får jag vara med!´?

+ idag, har inte fattat det än! bf 1 agusti!
    Välkommen :)
  • V3ritas
    Naimisen skrev 2011-11-30 20:28:15 följande:
    Gadget- Håller tummarna att ni får se ett hjärta!

Har ni andra några smeknamn såhär tidigt på bebis?
    Ja har inte riktigt tänkt egentligen på de men för mig har de blivit Lillhjärtat. Neo hette Lilla Fu i magen.
    Jag och sambon pratade om det igårkväll innan vi somnade, men hittade inte något passande ännu.. :) Får se när det kommer :D
  • V3ritas

När kan man prata med BM om inskrivning om det är ens andra barn? :P

• V3ritas
    alex02 skrev 2011-12-01 08:09:08 följande:
    Jag tror det kommer bli jättesvårt att inte avslöja att man är gravid. Jag spelar fotboll och har berättat för min tränare så han vet varför jag inte kommer. Han grattade så mycket och lovade att jag själv sedan skulle få berätta för laget, men det kommer bli svårt att dra en massa lögner om varför man inte kan träna. Får se hur det går :p föräldrar/familj vill jag så gärna berätta för på julafton :) men det är svårt att hålla sig, men har bestämt mig!:) hur berättar ni för era? Kram
    Vi har inte sagt till nån än, det är ganska mysigt att ha en liten underbar hemlighet tillsammans med sambon <3 Men på Julafton tänkte vi överraska våra föräldrar och efter det blir det väl att ta det som det kommer och berätta lite eftersom :)
  • V3ritas
    Naimisen skrev 2011-12-01 07:59:37 följande:
    Välkommen Hanna och grattis!

V3ritas- Jag har redan bokat tid, den 27/12 ska ja dit. Sa iofs inte att de var 2a barnet men dom fråga inte heller.
    Åh då kanske jag kan ringa till veckan då :)
  • V3ritas
    Gadget skrev 2011-12-01 09:18:18 följande:
    Visst är det synd att man alltid ska behöva ha en anledning för att man inte dricker alkohol, tragiskt egentligen. Fast jag vet ju själv hur det är, även om jag inte dricker ofta så tar jag gärna ett par glas vin vid festliga tillfällen. Och det är ju just det att alla vet om det.
    Jo det är illa att man inte ska kunna tacka nej till alkohol utan att nån ska tänka att man är gravid, för det är ju så, åtminstone tror jag oftast det ;)

Men på en julfest framöver som är i en grannort så kommer jag att säga att jag håller mig nykter eftersom det är första natten vi lämnar bort lillan för det hade jag gjort även om jag inte vore gravid.. :) 
  • V3ritas
    oxle bo skrev 2011-12-01 09:27:18 följande:
    Va fan, kommer lite brunt igen.. tror jag ger upp nu ,:(
    Men om det inte är mycket färskt finns det väl fortfarande hopp? KRAM
Svar på tråden Augustibebis 2012