• V3ritas

Augustibebis 2012

Novixi skrev 2012-08-05 23:06:16 följande:
    Då har vi nu fått en liten lillebror :) 3120 gram och 48 cm lång. Han kom idag 5/8 kl.20.00, med raketfart jämfört med storebror. Hann vara inskrivna 3 timmar när han kom ;) Alla mår bra och jag uppdaterar mer när vi vilat upp oss :) Lycka till alla andra som är på gång!

Grattisgrattis
  • V3ritas
    Mamma070912 skrev 2012-08-06 22:17:27 följande:
    Sitter med sorg. Är jätteledsen för min svåger och frus skull. Väntar sitt första barn i sista stund, 38 och 45 år gamla. De har fått jättedålig diagnos och måste ta bort barnet, är nu ca v 20. (Bf 23/12). Känner sig så maktlös, finns inget man kan säga eller göra. Vi är förmodligen de sista de vill träffa just nu, med magen i vägen... Träffas inte så ofta , bor långt ifrån. Men försöker ändå ses då de är faddrar till vår lilla tjej och valda med omsorg<3
    Hemskt :( Man blir ju som handfallen i en sån sits som anhörig, man vet inte riktigt hur man ska göra för att stötta, bara försöka låta dom veta att man finns där för dom..
  • V3ritas
    Ellenbmt skrev 2012-08-09 14:12:36 följande:
    Helt ot- om min dotter leker själv nu, ganska ovanligt då hon är van att jag är lektant, solen skiner, jag är ute och hon inne... Jag får så dåligt samvete, borde jag störa henne och gå typ till nån lekpark fast jag avskyr det??
    Leker hon själv, så låt henne. Njut lite av stunden att hon kan ha kul själv också, det är nog bara bra ibland :)
  • V3ritas
    Issan8 skrev 2012-08-10 21:52:25 följande:
    Hej tjejer, idag kom jag hem från sjukhushotellet med vår lilla Felicia. Jag ska sätta mig och läsa ikapp någon dag, har ingen som hellst koll på vilka fler som hunnit få sina små. Vet inte om någon noterade att jag i söndags kväll + måndags morgon frågade er här inne angående att jag hade börjat blöda. Det var hur som hellst fostervatten visade det sig när vi kom in till sjukhuset måndag morgon. Tog inte så lång tid på sjukan innan det börja sippra på ordentligt med vatten, sen var förvärkarna i gång. Klockan 19.55 måndag kväll föddes hon, och jag avundas er som lyckas klämma ut på 3-4 krystvärkar. FÖr att krysta ut henne tog det mig 30-40 min uppskattar mannen som var lite mer medveten om tid än jag....hela öppningsarbetet var en fis i rymden jämfört med dessa krystvärkar, den smärtan glömmer jag aldrig!

Lyckan är givetvis total, svårt att förstå hur mycket man kan älska en så liten varelse. Ibland när vi sitter med henne å bara tittar kan jag inte låta bli att börja böla hahaha....

Nu några frågor till er, Felicia vill under dagtid ha bröstet nästan en gång i timmen men jag lyckas hålla det till varannan timme. Barnmorskorna gav mig lite olika meningar om hur ofta man ska amma men jag undrar lite vad ni tänker om amningen? Är det för ofta med varannan timme el ska jag låta henne dricka eftersom hon blir så ledsen annars?
    Min mjölk håller nog fort på att rinna till och jag tror inte den är tillräckligt tjock än vilket oroar mig en del, men hoppas givetvis den tjocknar på sig snart så hon blir ordentligt mätt. Nu måste jag nämligen ge henne ersättning innan natten, annars blir det gråt mest hela natten (vi hade första 3 nätterna så innan vi började med kvällsersättning).

Sedan detta jäkla avslag, fy blir typ äcklad av mig själv. Måste typ byta binda en gång i timmen, är det normalt eller ? Jag blöder inte floder men en del är det ju, och det luktar inte hallon....skönt när det slutar, känner sig så ofräsch.

Hoppas iallafall att allas bebisar är ute snart, jag kommer ha så mycket nytta av tråden sen när vi alla kan delge varandra om hur vi gör med våra små. Nu ska  jag slänga upp en bild på Felicia i bildtråden.  
    Amma så ofta du orkar, det är ju nu mjölken ska till att komma igång och anpassas till din bebis behov. Dom kan vara snuttiga i början men det är ju för att få igång produktionen ordentligt.. :) Hon var otroligt söt förresten! :)
  • V3ritas

Jag är en sån tråkmåns som mest är inne och läser, fast jag håller med om att det blir allt glesare med inlägg. Dessutom är jag på BF+7 och så grymt less på att vänta att jag håller mig från att skriva för att inte förpesta tråden med massa tråkigt gnäll om att det aldrig kommer igång.. :P

Var på sista besöket hos vanliga MVC idag, det besöket jag hoppades slippa. Nu får jag "se framemot" nästa besök till veckan då det blir en överburenhetskontroll på Spec MVC. Och ser allt bra ut då så får jag vänta ytterligare några dagar för nästa koll och ser det bra ut även då så kan det dröja någon dag till så... Ja.. Känns lite hopplöst. Fast jag vet att bebisen ska komma nån gång så känns det förj*vla långt bort nu alltså :P 

• V3ritas
    Gadget skrev 2012-08-14 20:02:30 följande:
    När har man i Sverige efterkontroll för kvinnan?
    Inom 6-12 veckor här i alla fall.
  • V3ritas
    Lilja85 skrev 2012-08-14 22:14:21 följande:
    Är i PRECIS samma läge som du. BF+8 dock men... allt annat är samma här. Ville bara säga att det finns iaf en till...
    Skönt att veta att man inte är ensam i alla fall :)

Grejen är ju den att jag gått igenom allt detta en gång förut och då gick jag 10 dagar efter BF, men den gången var jag inte alls lika otålig och less på att vänta som nu.. :P
  • V3ritas
    Lilja85 skrev 2012-08-14 22:22:59 följande:
    VeritasIV: A nä här e d första gången dock... men surt é det. Var bara så himla skönt å läsa ditt inlägg. Känder att "ja men precis så é d!" Glad
  • V3ritas
    Issan8 skrev 2012-08-16 22:04:25 följande:
    Dela gärna med er om hur era små sover...min jänta är klarvaken just nu men kommer va trött om cirka 1 timme för att sedan sova ganska bra under natten. Så har hon gjort senaste 5-6 dagarna iallafall. 
    Vår första hade vakenperioder på lvällen, somnade väl med oss vid 23-24 och sov hela natten med amningspauser och somnade sen om. Liggammade så det var inte så påfrestande att amma varannan timma under natten då.. ;) Hon hade lite skrikperiod där på kvällen också, nu i efterhand tror vi att det var övertrötthet som gjorde det, för om jag minns det rätt så blev det bättre när jag köpte en bärsjal som hon sov i mer under dagarna. Bättre sömn under dagen har gett bättre sömn rent allmänt. På dagarna så varierade det mycket där i början.
  • V3ritas

BF + 10 idag, och såhär länge har jag inte varit gravid förut. Ettan kom natten till BF+10 så det är typ 8 timmar längre graviditet denna gång, so far.. ;P

Svar på tråden Augustibebis 2012