• V3ritas

Augustibebis 2012

Vad många vi börjar bli

• V3ritas

Sälencia - Jag har inte och kommer nog inte det heller om inget händer. Här får man inte bara för att, och finns inget privat som man kan betala själv heller.. :-P

• V3ritas

Kan nån lägga in mig på bf listan? Försökte men surfplattan gör inga radbyten... :-P

• V3ritas

Bullen: Så är det, så fort man blir gravid så finns det alltid en liten oro över det vackraste man har. Men det är naturligt och man lär sig leva med det

• V3ritas

Mästerkatten. Känner du livmodern högt upp redan eller är det svullen mage som gör det? härlig bebismage iaf

• V3ritas
    Saaajmon skrev 2012-01-24 18:42:58 följande:
    Tjejer jag ber er titta på denna videon och svara sen här vad ni tycker! 

Jag vet att ni kommer bli flyförbannade!
    7 Augusti ♥

Kan nog inte bli flyförbannad på den där :-P Det var ju bara omoget resonemang som bara var pinsamt att se.. Herregu.. Tycker inte åldern är det som bestämmer huruvida man ärbra föräldrar eller inte :-P
  • V3ritas
    LiJon skrev 2012-02-09 12:54:19 följande:
    Tror du det? Jag trodde det var helt omöjigt, jag får väl inte både ta emot havandeskapspenning och lön? Jag vill ju hellre jobba hela juni än gå hemma på hp, men inte på mitt tunga jobb. På mitt extrajobb har jag nog chans till heltid hela juni då det kommer behövas en semestervikarie. Är dåligt påläst om det här med HP och tycker allt verkar så krångligt. Har mejlat FK och ska prata med chefen på mitt fasta jobb om hur man kan lösa det. Vårdadministratör är samma som läkarsekreterare (förlegad benämning ). Skriver diktat i journaler, står i receptionen, har hand om telefoni m.m .

Klart du kan. Du söker gp för den arbetstiden du inte kommer arbeta. Man behöver inte söka full gravidpenning, bara det man inte kan jobba
  • V3ritas
    Ellenbmt skrev 2012-05-10 13:53:29 följande:
    Ni som är omföderskor, och eller ni som har haft/har bråck i muffen, känns det som om det trycker på ibland, och att det ska vara så? Eller är det så att jag borde kolla ytterligare en gång? Min bm verkar helt oberörd av allt jag berättar... Det är lixom som om någon sytt in en tegelsten under skinnet i muffen, och när jag har sd eller bebisen rumlar runt med större rörelser känns det som att om jag pressar på så ramlar allt ut, bebis, tarmar, inälvor.... Ursäkta mitt språk men va fasen?!
    Jag hade det första gången och även nu, denna gång kom det tidigare och jag känner ibland som du beskriver. Brukar vara i samband med att jag varit uppe och sprungit länge eller suttit still länge. Då brukar jag när det finns möjlighet lägga mig ner en stund så att trycket ska minska, sen är det bättre ett tag :)
Svar på tråden Augustibebis 2012