• V3ritas

Augustibebis 2012

Grattis till bebisarna :)

Håller tummar
    för er med känningar och värkar och styrkekramar till er som går på övertid och väntar!! {#emotions_dlg.flower}

BF+11 haft nån enstaka mer kännbar sammandragning senaste dagarna men ingen bebis som vill komma ut tydligen... Så j*kla trist. Igår kände jag mig heeelt deppig, kände inte för att göra något alls, låg länge i sängen mitt på dagen och bara tittade i taket :P Tur jag har en underbar make som kunde pigga upp mig lite, lagade finare middag och sen åkte vi och hyrde film och köpte ingredienser till efterrätt och godis.. :)
  • V3ritas
    Husmodern skrev 2012-08-18 19:19:21 följande:
    Liten läskig fråga till er som fått baby nyligen. Blev ni erbjuden lavemang ? Oroar mej över det på nåt vis, speciellt då jag vill föda upprätt, tänk om man gör på sej framför make och allt - blääää:)
    Här är det inget dom erbjuder i alla fall. :P 
  • V3ritas
    FruKå skrev 2012-08-18 19:29:06 följande:
    8e dagen och mitt lyckorus har blivit depp, gråt och känsla av att vara sämst.. Idag tjoff bara... Och jag gråter när jag ser mitt vackra barn sova fridfullt. Gråter när han gråter.. Va fan gör man åt det?...
    Med alla hormoner i kroppen är det fullt normalt att känna så, men känner du att det blir väldigt jobbigt så prata med din Bm om det.. Jag hade likadant med ettan.. :) Svajade mellan gråt och lyckorus hela tiden :p
  • V3ritas

albasmamma och svipp: Är ni här uppifrån? Sunderby sjukhus tänkte jag på :)

• V3ritas
    Jguz: En gång i veckan är det BM besök åtminstone för mig som omföderska. Men jag vill inte gå på fler besök nu, jag vill ha bebis!! Gah :P BF+12 är snart till ända och i veckan blir det koll på spec mvc.. 

Egeeeeentligen är man ju inte överburen på riktigt förrän vecka 42+0, men vem vill tänka så?? :P
  • V3ritas
    jguz skrev 2012-08-19 22:39:54 följande:
    Jag är rädd för att gå över... Jag mår annars bra

Min sons fröken förlorade sin son pga. att moderkakan slutade fungera (hon gick över tiden).

Så för mig handlar det om rädsla... Jag blir orolig flera ggr om dagen när bebis har varit "för" stilla ett tag...
    Fysiskt mår jag faktiskt bra *peppar peppar*.
    Det är det psykiska som börjar gnaga i mig nu
    Känns det som att bebis inte varit "sig själv" så ring in till FL, gå inte och oroa dig. Oron är inte bra för varken bebis eller dig! {#emotions_dlg.flower}
  • V3ritas

Både sorgliga och glada besked i tråden.. :/ Styrkekramar till dig mrsnoname.. {#emotions_dlg.flower}
    Och grattis till er som fått era små!

Idag går jag in i vecka 43 (42+0) Det firade vi med en koll på spec mvc där allt såg tiptop fint ut så jag ska tillbaka på fredag för nästa koll.. :P

• V3ritas
    trossan skrev 2012-08-22 17:34:16 följande:
    Veritas- phew, 2 veckor över, starkt jobbat!
    Vad gör du för att hålla humöret uppe och är det fortfarande folk som orkar fråga varje dag om bebisen kommit än? :)
    Oj, ja haha det undrar jag också, men det är väl vår trollunge och att maken är hemma också som hjälper. Hade jag bara gått hemma helt själv hade det nog varit tusen gånger värre. Men nog har jag mina dagar när jag bara stirrar i taket och vill gråta ögonen ur mig.. Det är riktigt jobbigt att ha fått vänta, och fortfarande väntar, så länge.
  • V3ritas
    LissanS skrev 2012-08-22 20:27:01 följande:
    Jag ska till BM imorgon så jag hoppas att de kommer att sätta igång mig snart. Vill ha ungen NU! :) Men blev starkt imponerad av Veritas så det inte alls synd om mig som har gått över bara 3 dagar. :) 

Tycker faktiskt synd om alla som får gå och vänta längre än man tänkt, för det är ju jobbigt oavsett hur många dagar det blir just för att man oftast svävar i ovisshet när det ska komma igång.
    Solrosen86 skrev 2012-08-22 21:31:16 följande:
    VeritasIV - Skönt att allt såg bra ut på spec.mvc. Håller tummarna att din bebis vill komma ut snart :)

Tack, vi håller alla tummar och tår vi med på att väntan inte ska bli allt för lång.. :)
Svar på tråden Augustibebis 2012