• FruFoxy

Augustibebis 2012

jordgubbsylt:
    Jag är RH-neg och två av mina barn är positiva och en är negativ. Har inte utvecklat några antikroppar alls i nån av graviditeterna, tack och lov. Man får veta barnets blodgrupp vid förlossningen men man får lämna fler blodprover om man är RH-neg och pappan är pos.

• FruFoxy

Första låg i pannbjudning och upptäcktes först vid kejsarsnittet (efter 48,5 timmar av rent helvetes värkar, ursäkta ordvalet).
    Den andra låg som en lite räka längst upp, på tvären ända mot slutet! Fattar inte hur han lyckades med det eller hur mycket plats som finns därinne egentligen. Gjorde ett vändningsförsök i v. 38 men då vände han sig tillbaka efter en timme. Han skulle bara ligga i tvärläge! Men på bf+1 gjordes ett vändningsförsök till och en igångsättning. Det gick bra men lite panikartat då hjärtljuden på sonen sjönk till 50 vid flera tillfällen. Hade han inte kommit ut när han gjorde hade det blivit ett katastrofsnitt (nedsövd).
    Trean låg rätt hela tiden men på grund av min rädsla fick jag göra flera ul, och kommer väl tigga mig till det denna gång också just in case! Det var ju allt annat än roligt att gå runt och vara orolig över att vattnet skulle gå eftersom man då måste lägga sig ner och ringa ambulans om de ligger i tvärläge. Så det är skönt att slippa en sån stress.

Oj vad jag babblar på idag...  

• FruFoxy

jordgubbssylt:
    Har dem det! Det visste inte jag. Min senaste var också -09 och jag har inte riktigt hängt med i svängarna märker jag  

• FruFoxy

jordgubbsylt:
    Men vad bra! Ser dem det redan på första man lämnar? Haaaatar att lämna blodprov, gör ju så attans ont! 

• FruFoxy

jordgubbsylt:
    Eftersom jag gjort båda delarna så är det helt otänkbart för mig att välja snitt. Vaginalt för mig tack! Den första förlossingen var ju hemsk, och andra var väl inte toppen men den var ju helt klart underbar i jämförelse. Och den tredje var en drömförlossning! Hoppas nr 4 blir lika bra men är inställd på att den lika gärna kan skita sig lika mycket som den första gjorde. Hoppas som sagt på vaginalt
    Hur var det för dig med din/dina förlossningar? 

• FruFoxy

Jordgubbsylt:
    Visst är det bra med bm som vet vad de sysslar med!? "nämen, ligg såhär istället". Vips så är man öppen 10 cm! Typ
    Låter som du hade en rätt fin förlossning! Lång, kort? Bedövning? Platt på rygg är ingen höjdare tycker jag heller, sist födde jag på sidan och hejdu vad fort det gick! 
    Ser att du bor i sthlm, vart håller du hus nånstans? Eller såg jag fel? Och kanske svarade du på den frågan i morse? Mitt minne är = guldfisk just nu. 

Hoppas det är som du säger, att det bara blir bättre och bättre för varje förlossning. Men det vågar man knappt hoppas på, skrockfull som man är. Efter trean sa jag "Nu får vi inte skaffa fler barn, för en bättre förlossning kan man knappast få!" Haha...

• FruFoxy

Oj vad det har skrivits i tråden!
    Idag har jag och sonen varit iväg till frisören, något han älskar! Han sitter så blixtstilla och ler mot sin spegelbild, idag valde han även rosa sprayfärg (favoritfärgen). Han är så stolt och känner sig så fin, min lilla gubbe! Kändes för första gången imorse som att vintern och julen är på väg. Inte speciellt lätt att få julkänsla när det är +8 ute och spöregn..

Nyköpings bo:
    Vad tråkigt att läsa om din son som föddes i v. 20, hur kom det sig?
    Jag fick brun/rosa blödningar vid några tillfällen med sista barnet utan att det var nån fara, hoppas det är så för dig också.

Naimisen:
    Chockerande att föda hemma själv i badrummet! Gick allt bra trots det? Var du ensam?

avokadi88:Hoppas inte det är början på mf! Kanske du ska åka in och kolla upp det för säkerhetsskull?

jordgubbsylt:
    Ja tur att det blev avlösning då när det blev för din del
    Jag hade likande vid andra förlossningen fast tvärt om. Min bm jag hade sista biten var superbra och proffsiga. De var mina änglar i lustgasdimman. Sonen är född 19.58 och strax efter det var det skiftbyte och då passade jag på att gå på toa (vilket som är så bra precis efter säger de ju) Då knackar de nya som jag inte hälsat på än på hysteriskt på toadörren och jag får PANIK. Eftersom förlossningen inte var helt okomplicerat (med hjärtljud som sjönk osv) sliter jag upp dörren och frågar om nått hänt med min son! Nä...men de ville fråga om jag ville duscha...? Eh...nä?? Då tyckte de jag var helkonstig (??) och sen skulle de ta bort plåstret efter EDA:n och sliter bort den så jag fick blåmärken. "´Aaaj, ja visst har man precis fött barn men lite försikta kan ni väl vara?" sa jag, fick inget svar mer än hånfulla leenden... 
    Var SÅÅÅ tacksam för att jag slapp dem mer än nödvändigt kan jag säga, och tyckte jäkligt synd om dem som fick stå ut med fru hårdhänt och fru ännu hårdhäntare!

sommar83:
    Vi har en helig Birma, hon mår riktigt bra idag. Både ätit och vart på toa

Och sist men inte minst, grattis alla nya!

• FruFoxy

Naimisen:
    Nä, det är ju knappast det man föreställer sig hur det ska vara. Men det gick bra trots allt? 

• FruFoxy

any19877:
    Tror man får den efter rul av sin bm om jag inte minns helt fel. 

• FruFoxy

any:
    Ja däromkring brukar man göra rul. 

Svar på tråden Augustibebis 2012