Oj vad det har skrivits i tråden!
Idag har jag och sonen varit iväg till frisören, något han älskar! Han sitter så blixtstilla och ler mot sin spegelbild, idag valde han även rosa sprayfärg (favoritfärgen). Han är så stolt och känner sig så fin, min lilla gubbe!
Kändes för första gången imorse som att vintern och julen är på väg. Inte speciellt lätt att få julkänsla när det är +8 ute och spöregn..
Nyköpings bo:
Vad tråkigt att läsa om din son som föddes i v. 20, hur kom det sig?
Jag fick brun/rosa blödningar vid några tillfällen med sista barnet utan att det var nån fara, hoppas det är så för dig också.
Naimisen:
Chockerande att föda hemma själv i badrummet! Gick allt bra trots det? Var du ensam?
avokadi88:Hoppas inte det är början på mf! Kanske du ska åka in och kolla upp det för säkerhetsskull?
jordgubbsylt:
Ja tur att det blev avlösning då när det blev för din del
Jag hade likande vid andra förlossningen fast tvärt om. Min bm jag hade sista biten var superbra och proffsiga. De var mina änglar i lustgasdimman. Sonen är född 19.58 och strax efter det var det skiftbyte och då passade jag på att gå på toa (vilket som är så bra precis efter säger de ju) Då knackar de nya som jag inte hälsat på än på hysteriskt på toadörren och jag får PANIK. Eftersom förlossningen inte var helt okomplicerat (med hjärtljud som sjönk osv) sliter jag upp dörren och frågar om nått hänt med min son! Nä...men de ville fråga om jag ville duscha...? Eh...nä?? Då tyckte de jag var helkonstig (??) och sen skulle de ta bort plåstret efter EDA:n och sliter bort den så jag fick blåmärken. "´Aaaj, ja visst har man precis fött barn men lite försikta kan ni väl vara?" sa jag, fick inget svar mer än hånfulla leenden...
Var SÅÅÅ tacksam för att jag slapp dem mer än nödvändigt kan jag säga, och tyckte jäkligt synd om dem som fick stå ut med fru hårdhänt och fru ännu hårdhäntare!
sommar83:
Vi har en helig Birma, hon mår riktigt bra idag. Både ätit och vart på toa
Och sist men inte minst, grattis alla nya!