Augustibebis 2012
sandrina:
Eller, ul är nog inte som standard vid inskrivning utan det får man nog be om.
sandrina:
Eller, ul är nog inte som standard vid inskrivning utan det får man nog be om.
Är alldeles slut! Hunnit med att göra en massa bullar och två stora tårtbottnar. Vill sova en stund men det går ju inte *suckar*. Storatjejen kommer hem från skolan snart och då ska vi traska iväg till förskolan och se på 2 olika lucia på två olika avdelningar, tur att de tänkt till lite och inte satt det på samma tid! Orkar nog inte baka mer idag, det sparar jag nog tills imorgon men listan på bakverk är oändlig känns det som. Men vad gör man inte för sin fina tjej som fyller 9!
Herregud, det är inte förrän man får barn man inser hur gammal man egentligen har blivit!
Jag har iofs slutat att fylla år, kommer vara 29 för resten av mitt liv *visslar oskyldigt*.
Hoppas ni alla har det bra, grattis alla nya och välkomna hit!
lacey:
Är det på mamamia i sthlm du ska till? Ska också göra ett ul på mamamia den 11/1
Jag är så vansinnigt trött idag, alltså riktigt jäkla astrött. Såhär "sent" i graviditeten brukar jag inte vara såhär trött. Vill bara lägga mig och sova.. blir nog en tidig kväll idag!
Lacey:
Nej, jag ska till den på karlavägen. Men tänkte inte bli inskriven där utan bara göra ul. Hade du tänkt gå på mvc på söder? Gjorde det med tredje i några besök, var helt klart nöjd men för bökigt att ta sig dit.
Naimisen:
Var inskriven, eller rättare sagt, jag bokade tid för inskrivning och ul samtidigt och gjorde ul innan inskrivningen. Och då kostade det ingenting.
Bullen:
Mina byxor börjar bli tajta också, fick köra gummisnodd idag för de gick inte att knäppa.
Herrejäklar vad illamåendet slår till ibland. Det slår ner som en bomb och äter jag inget precis då så hulkar jag och nästan kräks. Fy! Det blev en akutlösning nyss, stod vid spisen och fick lov att kasta mig in i skafferiet och öppna en burk majs och hälla salt på och skyffla i mig. Nu har jag knappt några nödlösningar kvar, måste nog ner till affären idag. Men jag ser illamåendet som något positivt, ju illa man mår desto säkrare graviditet är det... sägs det. Allting löser sig med positivt tänkande!
Annars så är det bra. Tvingar mig själv att baka och förbereda saker inför julen idag också trots att jag bara vill sova. Just nu väntar jag på att rödbetorna ska svalna så jag kan skala, skiva upp dem och lägga in. Sen blir det sockerkrokar och syltkakor och skriva ut två oblatbilder som ska göras, samt städa i hela huset (kul med tre våningar när man mår såhär!
). Men värre har jag mått så det ska säkert gå bra!
Hur mår ni andra? Vad ska ni hitta på idag?
Lacey:
Stor kram! Så ledsen för er skull!
God morgon!
Är det fler än jag som har en jobbig klåda på magen? På mig är det strax ovanför mitt gamla ärr från kejsarsnittet (-02) och det kliar så jag blir galen! Kliar som ett myggbett ungefär. Gaah! Har inte varit med om det innan, kan det vara nått graviditetsrelaterat tror ni? Har kliat i en vecka snart.
Vad ska ni hitta på idag?
Själv ska jag, håll i er, baka! Haha, igen
Och städa. Försöker mentalt ladda upp för ett barnkalas på lördag med massor av 9-åringar. Hujedamig!
Sandrina:
Haha, nä. Inga superkrafter inte men jag tror man vänjer sig rätt fort med hur man har det. Jag känner ibland att "Shit, det kommer bli en till, hur ska det gå? Hur kommer jag orka och hinna med allt?!" men på något vis lyckas man och tillslut fungerar allt lika bra som innan.
Sen har jag turen att vara hemmafru och slipper stressen med att hinna till jobb m.m. Men det är jobbigt nu när jag mår illa och är så trött. Jag kämpar på iaf för kalas och jul ska det ju bli hur jag än mår och orkar
Jag beundrar alla som orkar med hem, jobb och barn! Det är beundrantsvärt hur man orkar och hinner med allt det.