• FruFoxy

Augustibebis 2012

Vad jag lider med alla er som mår illa! Hoppas det ger med dig snart för er.

Har precis kommit hem efter att ha lämnat lilla missen till veterinären för en kastrering. Snacka man känner sig som världens sämsta när man säger hej då och hon ser på en med sina stora runda kattögon. Men vem orkar stå ut med kattlöperi stup i kvarten? Inte jag iaf som fått stå ut med det varannan vecka sen ett halvt år tillbaka. Lite nervös är jag, men det borde gå bra!

Vad ska ni hitta på idag? Jobb och plugg eller nått annat roligt som står på tapeten?
    Undrar om jag ska slå in några julklappar idag *funderar* 

• FruFoxy

carolines secrets:
    Vad skönt att få krypa ner under täcket igen! Hoppas du inte somnar ifrån det du ska läsa  

• FruFoxy

Bullen85:
    Usch vilken dröm! Det är väldigt vanligt att man drömmer likande drömmar under hela graviditeten.
    Men vissa kan vara ganska roliga också. En dröm jag hade var att jag skulle på ul och väl på britsen så började hon köra med "pinnen" på magen och sa att hon inte såg nått. Då sa min man "vänta lite...!" och så tog han sig in i min livmoder (snälla, fråga inte hur!) och då såg man han vinka där på skärmen med värsta leendet. Vaknade ur den drömmen med ett gapskratt. 

• FruFoxy

Många med tidigare augusti-barn! Min tvåa är född i slutet av aug-07. Men sen har jag ett decemberbarn + marsbarn också. 

Ari Gold:
    Häftigt med barnens födelsedagar Fyller du och din man år däromkring också? Hur gamla är era barn? 

• FruFoxy

jordgubbsylt:
    Vad är hälsosamtal för något? Har nog aldrig varit på ett sånt.
    Kul att du är nöjd med din bm! Sånt är viktigt. 

• FruFoxy

sommar83:
    Det gick bra med kastreringen och nu ligger hon här nedanför mig  med tratt runt halsen. Ser rätt belåten ut trots det hon varit med om. Det jag var mest nervös över var att precis när vi skulle lämna in henne så berättade hon att själva nedsövningen är mer riskabelt för den kattras vi har. Kändes ju inte sådär superkul att få det slängt i ansiktet precis innan. Iofs kanske man kunde gjort efterforskning själv men trodde alla katter var likadana på den fronten, trots ras.
    Stackars din kisse som stack sig varje gång den skulle tvätta sig! Kan inte varit skönt Stygnen vår fick ska tydligen försvinna av sig själv.

• FruFoxy

IMC:
    Har jag svårt att tro. Det är väl bara socker i den? Fruktsocker eller nått sånt? 

• FruFoxy

Naimisen:
    Men sånt pratar man ju om på inskrivningen också, eller är det något nytt de har börjat med? Annars finns det ju inget att prata om vid inskrivningen om allt tas vid hälsosamtalet?
    Eller är jag helt ute och snurrar?  

• FruFoxy

natlup:
    om jag inte minns helt fel så är det ca v. 10, v. 20, 25, 30, 32,34,36,38 och 40? Mindre besök om man är omföderska. 

• FruFoxy

jordgubbsylt:
    Då förstår jag skillnaden!
    Jag har fått gå igenom alla mina förlossningar vid ny gravidiet så vi tidigt kan ta upp ev. rädslor och få hjälp om man behöver det. Det har inte jag tack och lov men har haft lite tokiga bebisar som ligger fel och fått göra några fler ul pga det. Det är jag mest rädd för. 

Svar på tråden Augustibebis 2012