• Saaajmon

Augustibebis 2012

Jag har inte så värst mycket symtom. Lite halsbränna, trötthet och illamående som kommer och går och förhöjsbasaltemp som märks av på kvällarna mest :) Svullnaden på magen har lagt sig lite. Går in i vecka 10 på tisdag! Snaaaaaart kan man pusta ut :) 

• Saaajmon
    Stövelkatten skrev 2012-01-02 08:48:46 följande:
    Har du fått bekräftat att du är gravid nu?
    Jaa, det har jag fått. :) gjorde ett test hemma och det var positivt :) 
  • Saaajmon

Näe, jag tycker att dem är inte så på UM här. Bara för att jag fick ett negativt där så betyder det att jag inte är gravid enligt dem. Men jag har inte vart där på nästan 2 år och då var det förra gången jag var gravid.. Då jag uppsökte hjälp för att mensen inte kom och då visade det att jag var gravid. Men jag gjorde abort då. Och nu uppsökte jag hjälp där för att mensen inte hade kommit. Men då fick jag till svar att jag skulle komma tillbaka efter 6 månader om mensen inte hade kommit igång. 

Jag blir så arg när alla tror att UMs gravtester är så jäkla säkra av sig. Min mor tror inte på att tester kan visa negativt även om man är gravid. Det var som förra gången jag var gravid att jag bara visste att det var något som inte stämde och så är det även denna gång. Undra vad min mor säger när hon har fel? Hon är lite emot detta och sa direkt att hon skulle tvinga mig till en abort. Men hon lugnade ner sig sen! 

• Saaajmon

Jag har en sådan tur att jag börjar 3e året till hösten. Då har vi praktik i nästan en hel termin antingen på hösten eller våren. Så jag tänkte att det var smartast och ta hösten som praktiktillfälle och.. att jag får vara ledig den terminen så att jag kan vara hemma med barnet och göra min praktik nästa höst 2013 då barnet går på dagis. Sedan att försöka plugga in så mycket som det går i sommar utav de kurserna som jag har på våren. Och sedan att jag är bara tvungen att gå på det viktigaste lektionerna som är de inviduella valen. Jag vet att de kommer bli tufft och måste planera i detalj för att de ska funka. Men på så sätt så kan jag ta studenten med alla andra i min klass :) 

Sedan beror det på om skolan acceptera detta. Men dem kan inte neka mig min skolgång :)  

• Saaajmon
    Stövelkatten skrev 2012-01-02 13:50:57 följande:
    Jag tycker du ska fastställa hur långt gången du är osv. hos MVC. Oftast när tester är negativa så beror det på att man har låga hormonnivåer eller att man är tidig i graviditeten. Men eftersom du plussat hemma så är det kanske svårt att veta hur du ligger? Jag tror att de tester som används hos BM, UM är ganska känsliga. Om inte annat så få du ett mer exakt datum och även se hur den lilla ligger till. Solig

Hur ska du göra med skola osv? Om du inte har något emot att jag frågar. Du beskriver själv att du har viljan osv, så jag blir nyfiken på din master plan. Glad
    Nej, jag har inte ringt MVC ännu. Tänker vänta till efter vecka 12 innan jag ringer. Man vet aldrig om man kan få ett missfall även om den risken är så liten när man är så ung. :) 
  • Saaajmon
    Augustimamman skrev 2012-01-04 14:00:19 följande:
    Sponen: har förstått att du oroar dig mycket, såg att du även startade en tråd för detta. Jag tror du vet nu att det är normalt att inte ha symptom, vi är många som svarat dig att vi eller andra vi känner inte heller har tydliga symptom. Jag tror du ska försöka (jag vet det är svårt!) att oroa dig mindre, försöka ge dig hän för vetskapen att du är gravid. Som någob klok skrev "vi väntar barn inte missfall!" I längden tror jag inte det är bra att oroa sig så som du gör.
    Jag vet själv att det är svårt, jag kände mig totalt ogravid fram till mitten av v 8. Då började jag få lite ömma bröstvårtor och blev tröttare och hungrigare men det är fortfarande vaga symptom. Dock bestämde jag mig för att sluta oroa mig så mycket och försöka njuta ist och jag har fått mer sinnesro av det.
    Det är likadant med mig. Jag kände inget heller förrän vecka 8 och då kom illamåendet ibland och trött blev jag och segare. Men nu när jag är i vecka 10 (9+1) så är jag trött hela tiden, känsligare för lukter och ömmat lite i brösten nu i 2 dagar. Men annars är det inte så mycket mer. Svullen som bara den är den på kvällen efter all mat som man har fått i sig.. Hehe Solig
    7 Augusti <3
  • Saaajmon

Har ni vart med om att era fötter bli kallare när ni är gravida? Mina fötter är kokheta i vanliga fall, men nu är de iskalla även om jag har strumpor :O 

7 Augusti <3
  • Saaajmon
    Augustimamman skrev 2012-01-05 16:19:32 följande:
    Saajmon: nääe... Däremot är kroppstemperaturen i allmänhet lite lustig, om ja nu inte inbillar mig. Småfrusen för det mesta men plötsligt kan jag bli kokhet en stund.
    Är likadant här.. Kan vara småfrusen och sen kokar jag.. Det är ofta på kvällarna jag känner det :) 
    7 Augusti <3
  • Saaajmon

Märker att magen är som den är.. 2 dagar sen man gjorde nr 2..snacka om irriterande! haha :) 

7 Augusti <3
  • Saaajmon

Till September tror jag inte att min unge stannar kvar haha.. Men en Julibebis kan det möjligen bli ;D

7 Augusti <3
Svar på tråden Augustibebis 2012