Augustimamman skrev 2012-01-04 14:00:19 följande:
Sponen: har förstått att du oroar dig mycket, såg att du även startade en tråd för detta. Jag tror du vet nu att det är normalt att inte ha symptom, vi är många som svarat dig att vi eller andra vi känner inte heller har tydliga symptom. Jag tror du ska försöka (jag vet det är svårt!) att oroa dig mindre, försöka ge dig hän för vetskapen att du är gravid. Som någob klok skrev "vi väntar barn inte missfall!" I längden tror jag inte det är bra att oroa sig så som du gör.
Jag vet själv att det är svårt, jag kände mig totalt ogravid fram till mitten av v 8. Då började jag få lite ömma bröstvårtor och blev tröttare och hungrigare men det är fortfarande vaga symptom. Dock bestämde jag mig för att sluta oroa mig så mycket och försöka njuta ist och jag har fått mer sinnesro av det.
Det är likadant med mig. Jag kände inget heller förrän vecka 8 och då kom illamåendet ibland och trött blev jag och segare. Men nu när jag är i vecka 10 (9+1) så är jag trött hela tiden, känsligare för lukter och ömmat lite i brösten nu i 2 dagar. Men annars är det inte så mycket mer. Svullen som bara den är den på kvällen efter all mat som man har fått i sig.. Hehe