• Saaajmon

Augustibebis 2012

Jag håller på att samla mod för att ringa MVC. Har inte vågat göra det ännu. Men förstår inte varför det ska vara svårt. Det är bara att ringa och boka tid för inskrivning. Det är inget mer med det. Gaaaaaaaaaaah... Varför ska vara så svårt när det är så lätt? 

7 Augusti ♥
  • Saaajmon
    Sandrina skrev 2012-01-11 12:44:52 följande:
    Jag tyckte också det var jobbigt! Har tur att jag jobbar alldeles i närheten så jag gick dit helt enkelt istället, lite lättare iaf! :)
    Förstår inte heller varför man ska känna så!
    För mig känns det lite pinsamt att gå dit som ung och gravid och sätta sig där och be om inskrivning. Det känns lite pinsamt det med. Men nervositeten börjar lägga sig och ska snart gå in på operation ringa MVC för att be om tid. Jag har inte vågat detta förrän nu och jag är i vecka 11 (10+1). Men det har vart mest om oro för missfall och så.. Det har vart en av orsakerna jag inte har vågat ringa. Ännu mer pinsamt och boka tid och vecken efter att avboka tiden när man har fått missfall. 
    7 Augusti ♥
  • Saaajmon
    EttMirakelTack skrev 2012-01-11 15:41:50 följande:
    Ja, det är så jag har tänkte med & nu känns det verkligen  som att det just var så! 
    :) 

hur mår du idag?
    Min mage är såå uppsvälld! 
    Tar lärarexamen på fredag & testade de klänningarna jag har tänkt ha, dom känns inge bra..
    Ska kolla en vända imorgon på stan..  
    Min mage blir som en boll på kvällarna... men på morgonen kan man faktiskt se att det finns en liten bebismage redan nu i vecka 11 Solig
    7 Augusti ♥
  • Saaajmon
    Stövelkatten skrev 2012-01-11 15:52:33 följande:
    Jag känner mig bara tjock nu mera. Känner inte direkt av någon livmoder (mer än att det inte är så skönt att ligga rakt på mage då) ser bara tjock ut. :( Känns som att det borde hända något mer konkret med mage snart. Och helst inte med brösten, det ser för hemskt ut redan.
    Min mage ser så liten ut på morgonen, men sen på kvällen är den uppsvälld som tusan.. längtar tills den riktiga magen visar sig :D
    7 Augusti ♥
  • Saaajmon

Själv har jag också ont i ryggen och magen är uppblåst som bara den. Var ganska smal sen innan, så det syns att jag är gravid eller jag märker det som vet om det. Men ingen annan har märkt det ännu, men jag har haft tjocktröjor i 2 dagar nu i skolan så :) 

7 Augusti ♥
  • Saaajmon

Jag blev helt rörd nyss över att jag faktiskt väntar barn. Fick världens härligaste ilning i kroppen Skrattande

7 Augusti ♥
  • Saaajmon

Jag funderar också på dop. För om mitt barn vill gifta sig någon gång så får dem inte gifta sig om de inte är döpta tydligen. Och det är en tradition i båda på min mammas och pappas. Men eftersom att jag är buddhist så blir jag fundersam hur jag ska göra... :/ 

7 Augusti ♥
  • Saaajmon
    Saaajmon skrev 2012-01-12 17:21:57 följande:
    Jag funderar också på dop. För om mitt barn vill gifta sig någon gång så får dem inte gifta sig om de inte är döpta tydligen. Och det är en tradition i båda på min mammas och pappas. Men eftersom att jag är buddhist så blir jag fundersam hur jag ska göra... :/ 
    Mammas och pappas släkt * 
    7 Augusti ♥
  • Saaajmon

Många säger att jag är klok redan nu som 17 åring... Tänk hur vis jag kommer vara om 20 år då? ;) 

7 Augusti ♥
  • Saaajmon
    Marmite skrev 2012-01-12 17:29:55 följande:
    Om du själv är buddhist kommer du väl sannolikt uppfostra ditt barn i den läran? Om barnet ändå skulle välja att bli kristet som vuxen kan det välja att vuxendöpas. Du stänger inga dörrar för att du inte döper ett spädbarn.

Det räcker också att en av de två som gifter sig är medlem i Svenska kyrkan för att man ska få rätt till kyrklig vigsel (varför man nu skulle vilja ha det när man inte är troende)
    Nej, det vet jag. jag kommer uppfostra den i läran, men jag tänker inte tvinga barnet att bli buddhist, utan den kommer få välja hur den vill tro när den blir äldre. Jag tänker inte tvinga mitt barn. Jag får ta en funderare hur jag ska göra med dopet faktiskt. Annars blir det bara att samla ihop människor som jag vet kommer stötta mig och ha en fest för gemenskapen och för att fira att man har fått barn, inte för att namnets skull. :) 
    7 Augusti ♥
Svar på tråden Augustibebis 2012