• Saaajmon

Augustibebis 2012

Jag tror att det ligger en pojke i min mage. Men vi får se sen längre fram när det är RUL :) 

7 Augusti <3
  • Saaajmon
    babyhummingbird skrev 2012-01-06 17:29:54 följande:
    Hej allihopa! Jag undrar om jag börjar få början till foglossning... När jag ansträngt mig mycket.. Som idag när jag kom hem efter en långpromenad med hunden så gör det jätteont i rumpan.. Eller typ vid skinkorna.. Känns alldeles hårt och spänt... Kan även hugga till om jag vrider mig för mycket eller lutar mig framåt. Hjälper med värmekuddar lite.. Kan detta vara tecken på foglossning?
    Känns likadant för mig. har så fruktansvärt ont i ländryggen :/ 
    7 Augusti <3
  • Saaajmon
    HannaL89 skrev 2012-01-06 17:49:03 följande:
    Hej Hej!
    Jag väntar också en lite augustibebis!..Ni runt v7-8, Har ni redan nu börjat märka av någon mage? 
    Jaa, det börjar jag märka av redan nu, men den är bara degig och så och svullen som bara den på kvällen :) 
    7 Augusti <3
  • Saaajmon

Jag känner inte av någonting i livmodern. Men iofs jag hade aldrig menssmärtor när jag hade mens och inget förra gången jag var gravid heller (slutade med abort). :) 

7 Augusti <3
  • Saaajmon

Jag grinade när jag läste i en blogg som handlade om att dem tog emot en utbytesstudent.. Man bara hej hormorner haha :D

7 Augusti <3
  • Saaajmon
    Augustimamman skrev 2012-01-06 22:22:17 följande:
    Är det bara jag som har samma bh-stl som innan? Hade gärna fått växa lite, har bara A. Är det normalt att de INTE växer? Alla andras verkar ju det, t.o.m. min gravid-app verkar utgå från att de blivit större, för den föreslår att jag ska köpa nya bh:ar... :/
    Mina bröst har inte vuxit någonting heller. Har börjat ömma lite nu mest på kvällarna lite, men inget annat. :) 
    7 Augusti <3
  • Saaajmon
    Naimisen skrev 2012-01-07 19:06:08 följande:
    Bloggen där jag skrivit berättat om graviditeten. naimisen.blogg.se/nyalivet
    (kan inboxa om nån vill ha lösen)

Öppna bloggen naimisen.blogg.se
    Jag skulle gärna vilja ha lösen om jag fick det :) 
    7 Augusti ♥
  • Saaajmon
    Hanna8808 skrev 2012-01-08 19:06:16 följande:
    Hej alla!

Tänkte jag hoppar in här med, jag är nu i v. 10 på tisdag och än sålänge går det bra Glad
    Började må illa för två veckor sen, men de har börjat avta igen... Däremot har jag börjat få så jävligt ont i från svanskotan och ner i rumpan och ner i höger ben... Vet ej om det är foglossning men misstänker det efter surfat runt lite på internet. Annars har jag bara det vanliga ont och öm i brösten och mörkare vårtgårdar, lite molandvärk med jämna mellanrum, illamående till och från och trötthet..

Men de säger ju att illamåendet och tröttheten ska gå över efter vecka 12 eller ialla fall bli bättre... Men jag hoppas dock att mitt andra onda i ryggen och rumpan ska ge med sig eller i alla fall bli bättre... För det känns något...

Men annars är jag bara lycklig! Hjärta

Åh Lycka till alla er här med er graviditet! {#emotions_dlg.flower}Gravid
    Jag byter också vecka på tisdag, men går in i vecka 11 då :) 
    7 Augusti ♥
  • Saaajmon
    Randiga Rut skrev 2012-01-09 18:57:09 följande:
    Jag upplever att vården sällan tar en graviditet under 12 v. på allvar. Förra gången fick vi höra att det inte var lönt att åka in, om det var mf så kunde de ändå inget göra!! Idag sa sjuksyrran att om de skulle ta in alla blödande gravida så skulle de inte göra annat än att undersöka oss! Riktigt dålig inställning, så mekaniserad. Istället borde de se till att ha en mer proffsig personal på telefon, anledningen till att vi åkte in ist. för att ringa var för att slippa de känslokalla typerna i telefon. Helst av skulle jag slippa sitta där å vänta i en evighet bara för att få en undersökning! Men, som sagt, hade jag ringt så hade de bara tyckt att jag skulle avvakta.
    När jag fick en liten blödning förra gången jag blev gravid så åkte jag bara in till akuten och blev intagen direkt och undersökt och blev bra omhändertagen. :) Men dem behandlar väl ungdomar annorlundare än vuxna tydligen!
    7 Augusti ♥
Svar på tråden Augustibebis 2012