• Saaajmon

Augustibebis 2012

LillaMy85 skrev 2012-01-12 19:10:52 följande:
    Fira kan man ju göra ändå och det är ju verkligen något att fira Glad.

Jag tänker att man kan ha som ett 0-års kalas, dvs som ett  "vanligt" födelsekalas där man bjuder in närmsta familj och vänner och bjuder på lite mat och tårta. Så kommer nog vi göra iaf Glad
    Jo, det kan man göra. Mitt barn blir den första som inte blir döpt.. Men jag känner att jag är inte kristen överhuvudtaget och gillar inte alls kyrka heller. Jag ogillade till och med att gå på skolavslutningarna i skolan haha. Och att döpa mitt barn i kyrka känns inte så gott i mitt hjärta. Visst det är en tradition, men jag skippar den faktiskt! 

Vilket bra tips att göra så som ett kalas, så kan man smälla två flugor i en smäll Glad
    7 Augusti ♥
  • Saaajmon
    babyhummingbird skrev 2012-01-14 13:11:52 följande:
    På grund utav att svärmor inte har kunnat hålla tyst om min graviditet.. Så har det sakta men säkert spridits ut. Svärmor berättade för folk i vecka 5..(trots att jag bett henne inte berätta för någon).. sedan dess har jag hört folk som vet om det.. Bor man i en liten stad så går ryktet fort också.. Så idag valde jag att göra det officiellt.. Skulle något hända så vet ju halva stan om det i vilket fall.. Känns dessutom bättre att få berätta det själv än att alla hör det "ryktesvägen". Så nu är det officiellt.. Ger mig en liten klump i magen.. Hade velat vänta lite till.. Men ibland blir inte allt som man tänt sig.
    Hon skulle respekterat dig och ditt beslut! Jag bor också i en liten stad så det kommer spridas riktigt fort sen när jag har kommit ut. Jag har hittils berättat för väldigt nära vänner. Men jag hade tänkt gå ut efter RUL, men om magen börjar synas tidigare så måste jag tyvärr gå ut. Vet att det kommer bli tufft :/ 
    7 Augusti ♥
  • Saaajmon
    Stövelkatten skrev 2012-01-14 14:43:25 följande:
    Ja, kör efter youtube-videor. :) Jag skulle aldrig ta mig iväg någonstans, så det passar mig utmärkt.
    körde denna idag
    " target="_blank">

lagom hårt för min extremt otränade kropp.
    Tack, för jag ville köra pilates men visste inte riktigt hur jag ska skulle göra nu när man är gravid. Hoppas att ryggen blir lite bättre nu när man börjar :) 
    7 Augusti ♥
  • Saaajmon

jag kommer säkert få vänta till vecka 18-19.. Men detta är mitt första barn så :) Har så ont i ryggen.. Nackdel som gravid haha Flört

7 Augusti ♥
  • Saaajmon
    Juliette skrev 2012-01-15 12:55:55 följande:
    Äter oxå apelsiner och kiwi och dricker juice :) Har en kompis som väntar en pojke och hon är helg tokig i citrus. Det är ju kul att gissa kön och så men jag tror inte att man kan gå på nåt särskilt tecken.

Hur tidigt brukar man få kallelse till RUL? Går här och väntar ;)
    Jag är också mest sugen på det också haha :D
    7 Augusti ♥
  • Saaajmon
    Augustimamman skrev 2012-01-15 13:34:24 följande:
    Nåt som är ganska bra är att förut var jag beroende av Cola Zero, men eftersom jag inte tycker om så söta saker längre så går det helt bort. Glad

Nån mer än jag som fått problem med hyn? Har fått massa finnar, speciellt i pannan men även lite på ryggen och mellan brösten. Rynkar på näsan Är både fet och torr i ansiktet nu. Har aldrig haft problem med sånt innan... BLÄ!
    Jag har fått mycket fetare hy än innan nu och har mått massor på brösten som jag aldrig har haft innan och massor på ryggen. Fått i omgångar sån kvisslingar tror det heter de som är större än finnar och gör ont att ta på. Rynkar på näsan
    7 Augusti ♥
  • Saaajmon

Jag har aldrig känt mig så ful som nu hahaha. Kanske är en liten flicka då. Men man vet aldrig, kan vara en pojke också ;D

7 Augusti ♥
  • Saaajmon
    Lullaby skrev 2012-01-15 13:58:10 följande:
    Dom säger att flickan tar skönheten från sin mor, medan pojken gör henne vackrare. Fast givetvis finns det sant och falskt-fall i det med! Om det stämmer är det lustigt för när jag såg plusset var första tanken inte "oj jag är gravid"utan "Det är en pojk!" Men jag vill ha flera barn och av båda könen så jag vet inte varför det var min första tanke!
    Men får se om 2 månader då man kan märka av det mer :) 
    7 Augusti ♥
  • Saaajmon

Jag blev lite orolig inatt och imorse när jag fick en ljusbrun flytning. Vet att det kan komma när moderkakan sätter sig och att det kan komma sådana flytingar eller att det kommer lite blod. Men jag blir orolig ändå Rynkar på näsan Är i vecka 11 (10+5) och har 9 dagar kvar innan innan jag kan pusta ut!

7 Augusti ♥
  • Saaajmon
    Prizzi skrev 2012-01-15 15:11:30 följande:
    Hej på er! Vill gärna hänga med er i denna tråd. Om jag räknat rätt är BF runt 15 aug :) Har gjort ett VUL som visar att jag väntar två :)
    Grattis! Ännu ett grattis till två små rackare! Hoppas det går hela vägen :) 
    7 Augusti ♥
Svar på tråden Augustibebis 2012