Inlägg från: isaochbel |Visa alla inlägg
  • isaochbel

Augustibebis 2012

Hej igen tjejer gamla som nya. Var med i trådens start under namnet isis79, hoppade av tidigt då jag var säker på att mf va på G. Men innan julafton fick vi se ett hjärta slå och i fredags var jag på KUB och pyret bökade runt som bara den så äntligen vågar jag tro att det här kommer att gå vägen. Så nu vill jag gärna hänga med här igen :)

♥Isabel 080924♥ isis79.blogspot.com
  • isaochbel
    Stövelkatten skrev 2012-02-01 12:15:38 följande:
    Jag bheöver hjälp... vi har ganska passionerade diskussioner om vagn just nu, min sambo envisas med en tysk kloss... Hur som helst... för en augustibebis: är separat liggdel eller mjuk/hårdlift att föredra?
    Vi hade en Teutonia Fun med liggdel när Isabel var liten hon är september barn och vi var super nöjda med det. Dels för att den har ett super smart handtag på suffletten som gjorde att den var lätt att bära med sig och sen använde vi den som "säng" när hon hade svårt o sova på nätterna. Hon somnade alltid direkt när hon låg där, den här gången kommer vi köpa en nya Teutonia fast det blir nog en BeYou med separat liggdel på den också.
  • isaochbel
    Sommaren12 skrev 2012-02-03 08:48:43 följande:
    Nån som använder gravidbälte i bilen?
    Jag har ett som jag använde mycket förra graviditeten åkte bil till Spanien i v 25 och åkte tillbaks till Sverige i v 33 kan säga att det var ett bra köp för långresor, då bältet inte klämmer på magen utan ligger under den. Ska faktiskt ta upp det och börja använda nu igen. Dock är det ingen hit och sitta på i 30 graders värma ;o)
  • isaochbel

Ang. ställning kommer jag göra som med första, halvsittandes. Fick bara en bristning som egentligen inte behövdes sys med bm satte 2 stygn ändå. Har 3 i min släkt som fött på huk och har spruckit så illa att den ena aldrig får föda "normalt" om hon velat ha fler barn, den andra halvsatt sin 2:a förlossning och sprack inget (första gången blev hon sövd och sydd i massor) och den 3:e har fortfarande ont. Den 2:a hade fler i sin mammagrupp som fött på huk och spruckit en del. Ska försöka hitta programmet om detta ämne på uppdragranskning är nog värt att se.

• isaochbel

Ska kanske tillägga att alla dessa 3 barn vägde runt 4500g och att min mamma födde min lilasyster i samma ställning och sprack inte ett dugg. Hon tyckte solklart att det var den bästa ställningen för henne, det som är bra för den ena är ju inte alltid lika bra för den andra eller tvärtom.

• isaochbel

Sommaren: Jag tyckte boken var jätte bra! Läste enbart den boken när det närmade sig. Gick inga kurser eller liknande eftersom jag ville veta så lite som möjligt och vara öppen för vad bm sa och lita på kroppen. Vilket jag idag inte ångrar 1 sek.

• isaochbel

Om exakt 4 timmar har jag mitt Rul är så nervös! Känner ingen "kant" inte några direkta rörelser trots att det är 2:a barnet o v. 18+2. Så nu vill jag bara dit och få veta hur allt ser ut!

• isaochbel
    Naimis skrev 2012-03-02 07:47:37 följande:
    Isaochbel- Spännande! Ska ni kolla kön?
    Ja om h*n vill visa upp sig!!! Är det en kille blir det en César om det är en tjej har vi inga namn efter som Isabel fick våra två favorit namn Isabel Felicia..
    Ska ni kolla????
  • isaochbel

Naimis: Såg nu att ni också vill veta :O) spännande vi får uppdatera sen om det gick o se!

• isaochbel

Äntligen hemma från Rul allt såg bra ut och jag blev inte flyttad utan har kvar samma bf. Det visade sig vara en lite Cesar där inne som höll låda, konstigt att jag inte känner ett smack! Storasyster blev glad för att det var en lillebror som hon tjajtat om.

Svar på tråden Augustibebis 2012