Inlägg från: isaochbel |Visa alla inlägg
  • isaochbel

Augustibebis 2012

Sommaren12 skrev 2012-03-13 12:12:07 följande:
    Tillbaka från rul. Allt såg så bra ut det bara kan. Har moderkakan i bakvägg och blev inte fram- eller tillbakaflyttad.
    En liten flicka väntar vi!! Hjärta Är så himla överväldigad och lycklig just nu! Grät på rulet haha!
    Grattis till tjejen och till lyckat rul :O)
  • isaochbel

Vi har haft turen att ingen direkt haft åsikter om vår namnval till barn. Dottern som heter Isabel Felicia fick sitt namn redan efter rul då det var bestämt sedan innan jag blev gravid. Nu med lillebror Cesar (har varit bestämt sedan 2 år tillbaka) har det varit lite små prat i familjerna, min sambo är spanjor/perser och jag är norsk/svensk så vi vill att namnet ska funka vart som i världen, (då vi kanske kommer flytta till Spanien om ett tag) hans mamma som är från Iran har lite svårt med att uttala Cesar och min familj tyckte valet av andra namn som skulle varit Franco blev lite för mycket *S* så nu har vi valt Gaspar som är ett persiskt namn som andra namn till lillebror.

Tycker det är så roligt att höra om alla namn, finns så många fina som man aldrig själv skulle komma på :0)

• isaochbel

Hej tjejer. Följer er varje dag men skriver själv inte mycket. Idag fick jag reda på att bebisen är Rh-positiv och jag är negativ så nu blir det immuniserings prov nästa vecka och sen vaccin i v.29 på KS Huddinge. Vet att det inte brukar vara någon fara och endast några få bildar antikroppar men jag blev riktigt nervös av detta. Var bara tvungen att skriva av mig min oro.

• isaochbel
    mammsen: Tack för lugnande ord ang. Rh - och +. har läst lite mer och det som kan vara en fara för mig är att missfallet som jag fick innan denna grav var i v 11 occh jag fick ingen spruta efter, de kollade nog inte ens upp min blodgrupp och att jag skulle haft en. Man ska tydligen få det efter missfall el. abort senare än v. 10, eftersom min 3½ åriga dotter är neg så är det ju ingen fara där. Ska iallfall få min spruta v. 30 så nu är jag lugnare.

anneh: Var inne och kikade på din blogg från viken sida har du beställt alla fina kläder???
  • isaochbel
    anneh skrev 2012-04-13 18:48:23 följande:
    isaochbel: Det mesta är (tro det eller ej) beställt från ellos! Det finns mycket fint där! :)
    Tack, ska genast in och kika! Är aldrig inne på ellos men det kanske blir ändring på det ;O)
  • isaochbel
    NiniMe skrev 2012-04-14 07:55:22 följande:
    Så nu börjar trista nätter..
    Jag har blivit så stor nu så när jag äter så är jag lika uppsvälld som en gammal falukorv... Halsbrännan har kommit och ja det känns som magsäcken ska ploppa ut..
    Minns verkligen inte att magen satt såhär högt med pojkarna...
    Aptiten har minskat, tack o lov men det är jobbigt o känna sig så uppstoppad...
    Nätterna är, somna på en sida, vakna någon timme senare och ligga kvar på samma för att försöka vända sig huja, strandad valross... Kuddar i hela sängen hahahaha...
    Känns drygt att man ska behöva ha det så här i ca 15 veckor till, måtte tiden gå fort... Mannen har fått nattjobbet om pojkarna vaknar, för har jag gått o lagt mig så stannar jag där hahahaah...
    Känner igen att man känner sig som en uppsvälld falukorv efter man ätit! Har gått upp 14kg och har nu mera satt mig själv på "gravid diet" i samråd med min BM (vill inte gå upp 35 som sist) vilket har hjälp en hel del redan på 4 dagar, inte ett enda gram upp men äter som en häst!
  • isaochbel
    trossan skrev 2012-04-14 11:33:24 följande:
    Så nyfiken på vad BMs råd till dig var!!? 
    Hoppas du vill dela med dig av denna mirakelkur!  
    Det är verkligen ingen mirakelkur ;o), bara att undvika ris, pasta, bröd och potatis och ersätta det med bulgur, guinoa en gång/dagen sen äter jag massor med protein (kvargsåser, yoggi mini) och har alltid massor av kokt broccoli el. blomkål till lunch och middag, Mellanmål 2 st består av antingen knäckebröd med ost eller yoggi med branflakes på så sätt får jag i mig de kalorier jag behöver.. Körde DUKAN dieten innan jag blev gravid så jag har basen kvar därifrån och sen lagt till det extra som behövs. Helt ok enligt min BM.
  • isaochbel
    mammsen skrev 2012-04-15 21:59:01 följande:
    Mitt illamående har varit betydligt bättre, men annars har jag bara mått sämre! Med dottern hade jag aldrig ryggproblem eller problem med återkommande sura uppstötningar i mitten/slutet av graviditeten, jag hade en toppen graviditet första gången. Jag är 174cm lång och då hade jag en utgångsvikt på ca 65 kilo gick ner till 57kilo tills illamåendet la sig och sedan vägde jag mig innan förlossningen och vågen stod på 75 kilo vill jag minnas.. 
    Nu har jag skitont i ryggen emot kvällen och problem med foglossning, dessutom har jag fått problem med knän och fotleder som bara sviker! Undra om de ökade problemen beror på att vikten är lite högre nu,, Fortfarande 174cm lång och Startvikten låg denna gången på 75 kilo (10 kilo mer än startvikten förra gången) nu väger jag 82kilo så jag har hitills gått upp 7kilo, det känns helt ok, men hade inte skadat om startvikten var lägre,, jaja skitsamma annars hade jag ju inte kunnat vara med i bantningstråden sedan :P
    Jag har ju även ett par skador i ryggen efter misshandlar men smärtan sitter inte där jag brukar ha ont när jag har ont av det, utan som sagt i ryggslutet och i fogarna i ex trappor och snea vägar och när jag vrider och vänder på mig och dylikt,, Tror helt säkert att de ökade fysiska problemen har med vikten att göra!!!

mammsen: Vi verkar ha två likadana graviditet. Med dottern född 08 låg jag inne från v. 8 - 24 pga Hyperemesis förlorade 24 kg men gick sedan upp 60 kg om man räknar med de jag förlorade, slutade på 118kg på förlossningen! Men hade inga andra problem och efter jag blivit frisk så hade jag en underbar sista halva där jag bara njöt av att vara gravid (hade iof en jäkla halsbränna). Denna gången har jag klarat mig med Lergrigan i 2 veckor, kan fortfarande må dåligt på morgonen om jag inte äter direkt, har haft bihåleinflammation 2 ggr, ont i bäcken, rygg, orkar inte gå längre promenader för det gör ont överallt, känner mig as ful och hyn är torrare än torrast. Alla säger att det är en tjej eftersom de ska ta mammans skönhet! Men det stämmer verkligen inte på mig ska ju få en kille! Det positiva är ju i slutänden att jag sluppit sjukhusvistelsen :O)
  • isaochbel
    LindaPernilla skrev 2012-04-16 08:04:32 följande:
    Kastar in en fråga här!

Ni kaffedrickare! Dricker ni kaffe nu under graviditeten? Har ni dragit ned på kaffeintaget eller dricker ni som vanligt?
    Jag dricker ca 2-3 koppar om dagen nu, innan var det mellan 5-8 koppar.
  • isaochbel
    NiniMe skrev 2012-04-23 08:11:20 följande:
    Jag blir lite smått knäpp här... Jag tycker att lillans rörelser har minskat igen.. Jag känner att hon rör sig men jag får liksom inga sparkar av henne.. Man känner nere vid bäckenet att hon ruckar runt lite men inte mer.. Jag till och med vaknar på natten och är orolig för jag inte känner henne sparka.. I vanliga fall brukar hon sparka runt när jag går o lägger mig men inte nu i helgen, när jag lägger mig till rätta så ligger jag halvt på magen och då brukar hon putta och ha sig men inte nu.... Hon har beteet sig väldigt annorlunda denna helgen....
    Men sen samtidigt så läser man runt att det är ganska vanligt runt denna veckan att rörelserna går upp och ner...
    Min lilla kille rör sig väldigt oregelbundet så jag frågade faktiskt BM när jag var där för att ta prover. Han brukar röra sig 1 dag sen stilla 3 men senast har han varit stilla mycket mer och jag har varit orolig. Hon sa att det är inget man ska hänga upp sig på så här "tidigt" eftersom de fortfarande har bra med plats. Men klart man ska vara vaksam!
Svar på tråden Augustibebis 2012