Inlägg från: isaochbel |Visa alla inlägg
  • isaochbel

Augustibebis 2012

TheMaraja skrev 2012-04-24 09:46:36 följande:
    Blä jag tror jag har fått bihåleinflammation . Har så sjukt ont i bihålorna. Förra torsdagen fick jag ont i halsen, sen kom dottern hem från dagis med magsjuka i fredags och smittade hela familjen innan vi blev sjuka igen på måndagen med snuva och hosta. Hostan sitter kvar både hos mig och Iris och nu har jag fått galet ont i bihålorna. Verkar när man läser om det som att det är bara att vänta ut det. Någon som har några bra husmors tips!?

Jag har haft bihåleinflammation 2 ggr under graviditeten, fick först en kur kåvepenin men den bet inte. Efter 4 veckor stod jag inte ut mer och gick och fick en annan antibiotika som tog + avsvällande nässpray med kortison i! Ett tips är att använda nässsköljningskanna eller spruta som man hittar på apotek med salt till för ca 200kr. Min bm sa att om det kommer tillbaks och jag går till läkaren så skulle jag absolut inte låta de spola bihålerna med slang, varför vet jag inte och hon tyckte inte att jag skulle ta mer antibiotika. Tydligen är det viss procent av gravida som får någon slags kronisk bihåleinflammation under graviditeten men det ska tydligen går över innom 2 veckor då barnet är fött.
  • isaochbel

Ang. föräldraledighet så kommer vi göra som med dottern, jag tar alla dagar sen blir det vårdnadsbidrag fram tills han är 3 år om vi blir kvar i Sverige. Är som DetGodaLivet hemmafru eller hemmamamma och mannen egen företagare i Spanien :0). Ser många fördelar med att sätta barnen (kan bara tala för mina barn) i förskola senare.

• isaochbel
    Hejåhå skrev 2012-04-27 22:20:35 följande:
    Någon som har sett shaping-byxor för gravida, liknande Spanx? Är så trött på mina lööööv handels, men vill ha trikåklänningar och liknande.

Har för mig att jag sett Spandex på Twilfit Gallerian är inte säker men har någon bild i huvudet av att det fanns där.
  • isaochbel

Sommaren: Jag fick börja ge min dotter ersättning redan på BB då hennes sugreflex var kass. Testade att amma när vi kom hem men efter 2 v hade hon inte gått upp ett gram så då la jag ner det och körde enbart ersättning och fick en nöjd och glad tjej. Trotts utebliven ammning så har vi världens bästa band till varandra. Ett tips är att köpa nappflaskor som du lätt kan få tag på om någon skulle gå sönder eller man iall häst som jag råkat glömma den hemma. Tex. MAM som finns i de flesta livsmedelsbutiker och de kostar inte en förmögenhet, kommer själv ladda upp med den hemma.

• isaochbel
    NiniMe skrev 2012-05-02 07:00:21 följande:
    Var hos min tränare i förra veckan och snacka lite om träning med foglossning och han skulle försöka lägga upp ett pass till mig.. Dom har en sådan tjockiscykel där som man liksom sitter i, inte på.. Så den måste jag ju kunna cykla på... Plus att man kanske kan göra lite armövningar... Jag får testa mig fram.... Vågen skenar iväg och jag börjar må jävligt dåligt pga det... Den står på 19 kg plus nuGråter
    .
    Vet hur du känner dig ang. vikten!!!! Just nu står vägen på + 17 trotts att jag inte äter en massa skit som förra gången och försöker röra mig i vardagen så mycket jag orkar och kan pga. ischiasnerven. Igår skulle jag prova lite sommarkläder som var för stora förra sommaren och fick inte på mig de över lår och rumpa där ALLT satt sig! Vägrar nästan gå ut för jag känner mig som ett hus och det är 12 veckor kvar, vågar inte tänka på hur det ska sluta :0(. Har iof hör om mammor som gått upp lika mycket varje graviditet fast har haft helt olika kostvanor samt träning på olika nivåer så det kanske ligger i kroppens minne hur mycket man vägt som mest och den strävar för att uppnå detta igen (har för mig att jag läst det någonstans).
  • isaochbel

Ansluter mig till skaran som gått upp endel! Just nu står vågen på + 17kg (v.28+0) sedan jag +ade. Igår började jag med hemma träning det blev 20 min step up på Nintendo Wii och sen ett styrke pass för gravida som jag hittade på nätet kanon bra program. Så idag är träningsvärken inte nådig men imorgon är det dags igen. Tänkte köra varannan dag så slipper jag kanske gå upp allt för mycket mer i vikt.

• isaochbel
    DetGodaLivet skrev 2012-05-12 21:47:13 följande:
    En HELT annan fråga. Funderar på att köpa en Teutonia Fun med mjuklift som liten-i-bilen-extravagn. Nån som har erfarenhet av denna...Bu eller Bä?

Jag har haft en Fun, älskade den och tyckte inte alls att den var jätte hemsk i snö gäller att låsa hjulen och gå på hyfsat plogade vägar ( körde den i Jämtland en snöig vinter utan större bekymmer). Den enda nackdelen var att dottern inte satt bra i sittdelen när vi bytte vid 4 månader och hon gillade aldrig riktigt den så vi köpte en ny vagn vid 9 månaders ålder. Min kusin har nu fått den då de bor trångt mitt i stan och hon tycker den är kanon i alla trånga utrymmen och på bussar.
Svar på tråden Augustibebis 2012