Inlägg från: isaochbel |Visa alla inlägg
  • isaochbel

Augustibebis 2012

tjockisbullen skrev 2012-05-31 12:42:19 följande:
    Jag har en fråga ang FP! Om man inte har jobb/inkomst måste man ändå skicka in de papper där det frågas om arbete och inkomst? 

Jag har inte haft inkomst sedan jag var föräldraledighet med min dotter som är 4år har levt på sambon som är egenföretagare. Är nolltaxerad men fick ändå papper att fylla i Ang. Inkomst. Ringde bara och sa att jag fortfarande inte har någon inkomst och det räckte
  • isaochbel

Stövelkatten: Min sambo är och var precis likadan som din, vill inte läsa och har väldigt svårt att prata om känslor. Han sa också att när det väl gäller så kommer han finnas 100% och det gjorde han, hade nog inte kunnat haft ett bättre stöd. Jag kände att jag var tvungen att lita på hans ord och är så glad att jag gjorde det. Nu när andra barnet är på G har jag ställt 1 krav och det är att han ska lära sig och räkna ner till pauserna så jag kan fokusera på det. Fortfarande har han inte tagit sig tid till att göra det men återigen litar jag på att han har gjort det tills det är dags. Sen om det är när värkarna börjat det spelar mig inte så stor roll. Kan vara som du säger att han är lite rädd och bearbetar det som komma ska inom sig.

• isaochbel
    Challelotten skrev 2012-06-05 11:53:59 följande:
    Såg att Lindex har börjat med amnings bh någon som har testa deras? Såg en sån fin i spets och de hade även 2 för 199:-.

Någon som kan ge tips om nyttiga mellan mål så man håller sig mätt?
    Jag hade en från Lindex förra gången den var super men det var 4 år sedan. Ska köpa två packet för 199kr, har köpt en från H&M men den är VÄRDELÖS! Har en "hård" jäkla kant under armhålan som viker sig rakt in i huden och jag får skit ont av det. Lindex hade inte några "hårda" kanter på sina så jag satsar på dem.

Ang. mellanmål så har jag börjat göra smoothie på banan, frystabär, vanilj yoghurt och ibland men en kiwi i. Det håller jag mig mätt på + att det är super gott :O)
  • isaochbel
    NiniMe skrev 2012-06-08 08:24:54 följande:
    Jag blir så ledsen.. Ställde mig på vågen idag och jag är alltså 1 kg från att väga 100 nu .... Jag äter verkligen inte alls som jag gjorde innan, i mina andra grav käka jag pizza glass och en massa choklad och gick upp till 108 kilo vilket är fullt förståligt.. Men nu gör jag inte det och jag går ändå upp, visst som igår var vi på student och jag åt tårta o så men mina mängder är inte alls i överdrift utan som innan jag blev gravid men ändå går jag upp i vikt... Jag ska fan lägga upp ett matschema... Ville verkligen inte gå över 100 men det verkar ju som en omöjlighet denna gången..
    Jag har samma "problem". fast 3 kg från 100 :/ som jag skrivit tidigare så har jag läst att kroppen strävar hela tiden efter att gå upp till den högsta vikten man haft. I mitt fall äter jag faktiskt väldigt bra får jag säga visst slinker det ner något onyttigt någon gång i veckan men inte i de mängder som det gjorde förra graviditeten slutade by the way på 118kg på förlossningen. Bestämde igår att jag inte ska hänga upp mig på vikten för mycket eftersom det gör mig grymt deprimerad!! Så jag fortsätter tänka på vad jag äter men hänger inte upp mig på att låren och höfterna är gigantiska. Ser ut som dig i kroppen nu om man tittar i bildtråden. Mina mammabyxor jag köpte i v 14 "passar" (jag tvingar mig på dem) fortfarande och det lever jag på ;o) Vi får som sagt peppa varandra när bebisarna är ute!!!!!!!!
  • isaochbel

Hej tjejer. Har precis kommit från BM. Lillkillen ligger fortfarande på tvären! Så nu har han 2v på sig att vända sig annars bokas det in ett vändningsförsök v.37 och lyckas det inte så blir det snitt v.38 är idag i v. 33+1. Fick en mild utskällning för jag inte ätit järn tabletterna så nu blir det dubbla dosen tills han är ute. Ha en bra dag :)

• isaochbel

Min ligger på tvären och jag känner aldrig något högre än ca 1 dm över navelhöjd. Däremot känner jag av honom långt ut på båda sidorna ofta på båda sidorna samtidigt. Börjar känna mig lite smått nervös att han inte vänder sig och det kanske blir snitt som jag haft på känn. Återstår att se på måndag hos BM.

• isaochbel

Då var jag hemkommen från BM v 34+4. Idag låg han med huvudet nedåt men långt uppe igen :/ så nu har det varit varannan gång ner och varannan på tvären. Känner hur han snurrar varje dag så det var nog en tillfällighet att huvudet var ner. Ska tillbaka nästa fredag för att kolla läget igen innan vi åker på semester till Skåne.

Svar på tråden Augustibebis 2012