Inlägg från: isaochbel |Visa alla inlägg
  • isaochbel

Augustibebis 2012

Hej hej.
    Idag var det dags för BM besök igen, fick för mig för någon vecka sedan att lillebror ligger på tvären och det kommer sluta i snitt. Så idag fick jag det bekräftat att han minsann ligger på tvären( v 29+6) och han har tydligen en etage våning i livmodern som min BM uttryckte sig (med andra ord massor av plats). Hon blev lite förvånad att min teori stämde *S*. Nu får vi hoppas han vänder på sig och lägger sig i start läge snarast!!! Storasyster var redan fixerad i samma vecka så lite nervös är jag allt.

natlup: Skönt att allt var OK. Jag hade också äggvita i urinen idag, min BM frågade om jag hade mycket flytningar vilket jag har och att det antagligen var orsaken. Nu hoppas vi på att våra blodtryck håller sig på bra nivå resten av tiden!

• isaochbel
    Ellenbmt skrev 2012-05-16 22:26:08 följande:
    Hur känner man om de ligger på tvären, min bebbe känns i heeeeela magen, buffar på blåsan, trycker under revbenen och hårda sparkar på bägge sidor av magen, värst åt höger...

Jag känner honom bara under navelhöjd, lååångt ner och långt ut på sidorna. Har kanske hänt att det varit en buff 3 cm ovan för naveln 2 ggr. Så vad BM kände igår var att ryggen låg utåt/nedåt, fötter till vänster och huvudet höger. Antagligen därför jag känner mest på vänster sida. Han har inte ändrat position sedan UL i v.12.
  • isaochbel

Kampis: Det är säkert så att de bökar runt ( stora systeryster var överallt i magen) men han har legat exakt på samma sätt på båda UL och nu också, eftersom jag bara känner rörelser på samma ställen jämt så tror jag att han legat på tvären hela tiden, visserligen kanske vänt ryggen uppåt någon gång. Läste att om man har mycket fostervatten och gott om plats så är det inte säkert de vänder på sig.

• isaochbel
    Naimis skrev 2012-05-25 08:05:55 följande:
    Bikini? Jag hade nog inte ens se mig själv i bikini i sommar. Känner mig totalt obekväm med att vara så naken. Men blir de för varmt kanske jag ändrar mig. Har någonstans i alla flyttkartonger nån bikini från somnarn när jag ammade som borde passa i så fall. Ang namn och att bestämma innan så har ju vi inprincip lagt ner namn jakten Cesar eller Ceasar blir det (om han är de minsta lik storebror passar de). När folk frågar säger jag att än så länge är det en Cesar, men att de kan ändras. Idag firar företaget jag jobbar på 20 år och de firas med familjefest. Lite roligt 150 barn anmälda.

Då blir det två Cesar i tråden ;), vi har som jag skrev i början i tråden haft Cesar bestämt sedan Isabel föddes om vi skulle få en pojke senare vilket vi nu ska få. I andra namn ska han heta Gaspar.
  • isaochbel

natlup: Vi har INTE fixat något! Har handlat lite kläder i 56 sen har vi i princip allt kvar. Vi har haft jätte problem med väl av vagn denna gång men äntligen har vi bestämt oss för en, så det blir en stor handling av allt nästa vecka. BB väskan packas när vi ska ner till Malmö 4 veckor innan Bf eftersom vi ska vara där i ca 2 veckor. Kan ju hända att bebisen bestämmer sig för att komma till världen i Skåne ;).

• isaochbel

Svipp: vi byter upp oss på allt,har en tjej sedan innan som bara gått i klänningar och rosa. Ska ju bli en pojke nu så allt i kläd väg vi har går bort. Sen har vi gett bort allt från vagn till babygym till min kusin som fick barn för 2 månader sedan ( vi hade inte planerat att få ett barn till just nu).

• isaochbel

Sommaren: Provade minst 5 olika flaskor till min dotter och MAM var klart bäst! Finns i varje livsmedelsbutik, kostar inte skjortan så det gör inget om man råkar glömma eller snabbt behöver en ny. Kommer köra dom igen ifall den här blir ett flaskbarn samma med nappar. Enda nackdelen är att man måste få klämm på att få ventilen rätt i botten annars läcker de, fast man lär sig snabbt tekniken.

• isaochbel
    Sommaren12 skrev 2012-05-29 21:32:05 följande:
    Jag antar att det är den minsta flaskan man ska ha (160 ml)? Sen ökar ju storleken på dom... Jag har ingen aning om hur mycket de ska ha i sig varje gång... 

Jag körde på stora direkt, har för mig att hon åt ganska mycket bara efter någon vecka. Är tyvärr 4 år sedan så minnet är inte super. Kom på en till bara sak med MAM, deras flaskor har stor "hals" så man slipper spilla ut en massa pulver. Tänk på att ha Semper magdroppar hemma sen eftersom "ersättnings" barn ofta får lite magont.
  • isaochbel
    Sommaren12 skrev 2012-05-30 07:42:23 följande:
    Tack så mycket för era tips!! Har sett att det finns olika flaskor och nappar som ska påminna om bröstet, frågan är om det är nån mening för mig som inte ska amma alls?
    Jag personligen hade inte lagt ut de extra pengarna på flaskor som påminner om bröstet om jag inte skulle delamma. Två av de fem vi provade var NuK´s glasflaska och Dr. Browns antikolik. Glasflaskan har inget antikoliksystem så den funkade inte alls då Isabel svalde för mycket luft och Dr. Brown tyckte jag hade för många delar att rengöra som någon annan skrev. Sen beror det ju på vad bebisen tycker om för sugnapp på flaskan, den enda som Isabel tog ordentligt  var MAM, hon ratade deras vanliga latex nappar men silikon nappen gick hem. Vi körde på minsta sugnappen på flaskan länge annars tyckte hon att det rann för snabbt. Så man får prova sig fram till vad bebisen blir nöjdast av.
  • isaochbel
    7eHimlen skrev 2012-05-30 19:14:30 följande:
    Vart har ni läst att man måste ha medmerakort för att hämta kronans babybox?! Jag blev inte ens tillfrågad om detta när jag hämtade den, det var inga problem på kronans västberga coop!! Konstigt, de två är ju olika bolag, borde ju verkligen inte vara nåt krav på medlemskap på en annan kedja!

Jag var tvungen att visa mitt MedMera kort när jag hämtade ut min på Coop Forum Västberga. De har tydligen ett samarbetet Coop och kronan där man får bonus på MedMera kortet när man handlar på kronan och man får tydligen handla för sin återbäring på kronan snart också fick jag information om.
Svar på tråden Augustibebis 2012