Inlägg från: isaochbel |Visa alla inlägg
  • isaochbel

Augustibebis 2012

oxle bo skrev 2012-06-29 21:23:06 följande:
    30 dagar kvar, nu närmar det sig.. någon som vet vart man köper bomullsvantar? till bebisen, se den inte river sig? det var väldigt bra o ha när sonen föddes,då vi blev kvar 2 dygt o han rev sig helatin(då åkte vantarna på)

Såg att de hade på H&M förra veckan...
  • isaochbel
    Stövelkatten skrev 2012-06-30 09:21:33 följande:
    Någon som vet om det fortfarande säljs genomskinlig mascara i butikerna?

Isadora har en genomskinlig som jag använder på sommaren då då jag färgat ögonfransarna.
  • isaochbel

jguz: Har också hämtat box på BigBaby och den var helt klart bäst av alla 4 jag hämtat. Var där nu på eftermiddagen och köpte vår vagn, du kanske var en av alla med stora magar där inne.

• isaochbel
    jguz skrev 2012-07-06 21:13:43 följande:
    Jag var oxå där i eftermiddags runt 16:30-17 tiden Du kanske inte la märke till mig, men jag hade grålinnebyxor, vit/svartrandig tröja och grå munkjacka på mig. Hade med mig min son som är 11 år.

Vi åkte nog vid 16.30, men om du såg en flodhäst med rosa kofta, en rakad kille med röd tröja samt en liten tjej klädd i rosa vid kassan var det jag med familjen.
  • isaochbel

Grattis FruMii! Nu när det händer både det ena och andra i tråden så känns det äntligen verkligt att jag snart har en liten hos mig. Är nere hos min mamma i Malmö och får lite avlastning med snart 4 åriga dottern. Var hos BM i fredags innan vi åkte och lillebror låg nedåt men fortfarande högt och hela dagen i går samt i natt har han bökat på så magen är ömm och jag trött! Tror med största sannolikhet han vände sig på tvären igen :/, för magen ändrade form igen.

• isaochbel

Hej hej. Gud vad ni skriver och grattis till alla nya tråd bebisar! Nu är jag ÄNTLIGEN hemma från 1 veckas "semester" hos min mamma i Malmö skulle varit där i 2 veckor men jag rök ihop med mammas sambo när han skällde ut min 4 åriga dotter utan orsak och det slutde med att jag ALDRIG vill se honom igen och ville hem till Stockholm så snabbt som möjligt. Vi har iallafall hunnit köpa tomt utanför Ystad och hoppas på att vårt hus blir klart för inflytt efter årsskiftet, träffat lite vänner och sytt ett ur sött babynest:) Imorgon går jag in i v. 39 och har noll känning att nått är på G, blir nog säker 14 dagar på övertid som med dottern :/.

• isaochbel
    Sommaren12 skrev 2012-07-20 18:11:50 följande:
    Nej jag misstänker det... Kostar det att byta barnets efternamn sen? 

Det kostar inget och ändra barnets efternamn i efterhand. Håller just på och ändrar dotterns efternamn till hennes pappas.
  • isaochbel
    cupcakekiller skrev 2012-07-20 20:21:38 följande:
    Är det någon här inne som vet hur lång tid det tar att få hem papper från skatteverket? ringde i måndags och har inte fått hem några än..Vill hinna byta efternamn innan bebis kommer ju

Tog 1 vecka för att få våra. Sen tar det mellan 4-8 veckor att få det klart sa hon jag pratade med men det kunde ta längre tid under semestertider.
  • isaochbel

Grattis Stövelkatten och grattis any!!! Nu längtar jag sjukt mycket tills det är min tur, är så trött på att lalla runt som en flodhäst på 105kg! Kommer knappt upp ur badkaret själv och kan inte böja mig fram då lillebror ligger så långt uppe :/ Är lite fundersam jag har haft +4 i leukocyter de två senaste BM besöken och fick lämna odling sist för ca 2v sedan men inte hört något från MVC Ang. odlingen. Antagligen visade inte odlingen något, men började fundera inatt och nu kan jag inte släppa det :/. Någon annan som haft höga leukocyter utan att det varit något?

Svar på tråden Augustibebis 2012