Inlägg från: isaochbel |Visa alla inlägg
  • isaochbel

Augustibebis 2012

Grattis till oss som varit på RUL idag :O)
    Behöver tips hur man kan få storasyster på 3½ att acceptera att det kommer en till i familjen! Hon tycker det ska bli rolig men samtidigt blir hon helt tokig när man pratar om det med andra eller som idag när vi köpte första klädesplagget.

• isaochbel

Tack för lite reflexioner, vi försöker också få henne involverad i det här med bebisen. Hon har pratat mycket om att välja färg på vagnen så vi tog med henne för att titta men då fick hon ett utbrott. Vet inte om det har med att göra att jag varit hemma med henne i över 3 år ( hon har precis börjat förskola) och har haft mig själv så länge att hon vet att det kommer bli konkurrens.

• isaochbel
    lillakotten skrev 2012-03-03 10:01:35 följande:
    Är det bara vi som valt att inte berätta något för den blivande storasystern ännu? Hon är 2,5 år så det känns som att det blir en evig väntan om hon får reda på det så här tidigt.

Eftersom jag låg och kräktes konstant i 3 veckor och var rädd att jag skulle bli inlagd som förra gången vilken innebär sjukhusvistelse hela första halvan och hon fortfarande var hemma med mig så kändes det rätt och berätta. Hade jag mått bra så hade vi nog väntat som du säger det är en lååång väntan för dem.
  • isaochbel
    Sommaren12 skrev 2012-03-05 17:48:42 följande:
    Hur långa är era bebisar ni som gjort rul? :)

Vår kille var 13 cm sitthöjd och hon sa att barnets fulla längd brukar följa veckan man är i så i vårt fall ca 18 cm från topp till tå i v 18+2.
  • isaochbel
    Naimis skrev 2012-03-06 17:02:20 följande:
    Har ni andra börjat fundera vart ni vill föda?

Jag kommer få föda på södra BB går där på MVC, förra gången var det på Sös men då den vanliga förlossningen de var verkligen super tyckte jag.
  • isaochbel
    Gadget skrev 2012-03-07 10:14:55 följande:
    Jag måste besvära mig över skillnaden mellan hur man ser på gravida i Sverige till skillnad mot många andra länder där jag förstått att man alltid blir erbjuden sittplats osv. Jag gick precis på planet på väg hem efter en vecka i Sverige. De ropar upp att folk som sitter på rad 20 och bakåt ska gå på först. Då jag inte orkar stå i den långa kö som alltid blir i slussen till planet om man går på sist ställer jag mig ändå upp och kliver på bland de första. Trots att min mage är svår att ta miste på besvärar sig mannen vid gaten över att jag går på redan, så jag tvingas förklara mig med att jag har ont i ryggen och inte orkar stå. Gnäll, gnäll och gravidhormoner.

Skillnaden är enorm om man jämför Sverige mot tex Spanien där vi bodde under min förra grav. jag fick ALLTID företräde i köer och det var alltid någon som reste sig så jag fick sitta utan att man fick höra pust och stön.
  • isaochbel

Från att inte ha känt bebisen något till att igår kväll få 4 ordentliga kickar som sambon också fick känna! Är så glad att han äntligen ger sig till känna, mutan var förstås Ben & Jerry's ;)

• isaochbel
    Sommaren12 skrev 2012-03-12 21:58:28 följande:
    Verkar va ganska många som gjort rul och blivit flyttade flera dagar då. Ni som blivit det, har nån av er gjort kub? Jag har gjort ul i v 9 och kub i v 13 och blivit flyttad fram en dag båda gångerna. Då är väl inte risken så stor att de kommer flytta mig flera dagar nu på rul? 12 timmar kvar nu exakt haha! :)

Jag blev fram flyttad 1 vecka på kub sen blev det tillbaks till det uträknade datumet alltså tillbaks 1 vecka igen på Rul. Så var det ned dottern också så jag antar mina barn är små i början och växer till sig senare. Spännande med Rul lycka till :)
Svar på tråden Augustibebis 2012