• 05091112

Augustibebis 2012

Lillafamiljen skrev 2012-01-04 12:13:46 följande:

Nej man har väl inte direkt en bebismage men eftersom detta är första för mig så är det kul & se hur det utvecklas :)

Åååh nejnejnej det var inte så jag menade Jag menar, fläsk från förra graviditeten och lite...sommar-höst-vinter/jul-fläsk på det så kommer int emin mage vara något roligt att fota förreän vecka 25

• 05091112
    Naimisen skrev 2012-01-04 12:50:59 följande:
    05091112- Du glömde bugaboo donkey. Den kan du ha barnen mot dig, från dig och en av varje. Och har jag inte helt fel kan man ha teutonias mot sig med.
    Bozz tycker jag verkar super klumpig, väldigt bred.
    Jaa givetvis, sen är det 13.000 kronors skillnad
    Tycker den blir rätt ful med bara en del och shoppingkorgen :/

Ja teutonias, men den kan jag inte bära Jag nådde inte runt den när vi var och kollade på den innan vi fick trean.
    Emmaljungan vet jag att jag kan bära

Jag pillade lite på bozzen i affären när lilleman var nyfödd och jag gillade den 
  • 05091112

Blöder igen. Jag ringer in imorgon och ska ha en tid, känns som man bara väntar in smärta och flod.

• 05091112

Hej tjejer!
    Jag pratade med en barnmorska på KK, hon sa att det är till 99% ingen fara och jag har en tid nästa torsdag som vi lika gärna kan vänta in om jag inte börjar blöda extremt och får ont.

Nu är det mer sådär persikofärgade flytningar, har varit det mest hela tiden ibland lite mer blod men inte så farligt.
    Varför gör man såhär, gör en höna av en fjäder? Gah..

• 05091112
    FruFoxy skrev 2012-01-05 12:28:24 följande:
    Jag har aldrig skrivit ett förlossningsbrev förrut men om det blir till att föda ensam så är det otroligt viktigt eftersom jag vet hur jag blir av smärtan = totalt inne i mig själv och kan inte få fram det jag vill och får panik.
    Där sa du något..
    Det finns en risk att jag också kanske kommer behöva föda själv, antagligen väldigt liten risk men den finns.
    Vi har tre småttingar hemma och alla potentiella barnvakter finns inne i staden där sjukhuset är.

Sen kommer mina barn i raketfart, sista hade jag krystvärkar med i bilen,

Så det lär se ut såhär:
    - Samtal till barnvakten om att mötas på sjukhuset
    - Köra in med hela familjen och sen går jag in själv medan mannen väntar in barnvakten, antagligen är de där före oss så förhoppningsvis hinner han följa med mig in,

Så att skriva förlossningsbrev hade varit supersmart för mig med ifallifall liksom.
    Jag blir likadan, jag pratar helst inte när jag föder.  
  • 05091112
    FruFoxy skrev 2012-01-05 12:34:13 följande:
    05091112:
    Håller tummarna för att det ska gå bra för dig! 
    Tack snälla du!
  • 05091112
    Augustimamman skrev 2012-01-05 12:47:18 följande:
    Ari Gold: ok, bara nyfiken eftersom en i min bekantskapskrets har ett barn som jag tycker beter sig ganska "udda".

05091112: förstår din oro, oavsett hur mycket eller lite blod som kommer så blir man ju orolig. Blod är ju symboliskt nåt ont, negativt som man inte vill veta av. Jag hoppas allt är bra! Skönt att ha en så lugnande bm! Jag hade också fått panik. Tror inte de säger att det är 99 % säkert om de inte verkligen tror det.
    Eller hur, blodet ska liksom vara INUTI kroppen. 
    Ja barnmorskorna på KK brukar vara satkärringar rent ut sagt, men hon var supersnäll och trevlig hon förstod mig. Ananrs brukar det låta "ja men får du missfall kan man inte göra nåt!!". Well, duh..
    FruFoxy skrev 2012-01-05 12:48:22 följande:
    05091112:
    Oj, har dina förlossningar alltid varit så snabba? Mina har varit såååå långdragna, förutom den sista då som gick på rekordet! 15 timmar aslång tid för vissa kanske men helt klart rekord om man ska se på första barnet som tog 41,5 timme på sig att komma ut -och då med snitt tillslut. Gaah!

Har du skrivit ett förlossningsbrev förrut? Vad är det som ska stå där mer än vad man önskar för bedövning? Jag skäms över att tänka över detta redan nu, har ju BARA gått till v. 8+6 idag! Haha! Men det är väl bäst att vara ute i god tid antar jag.
     Ja,eller. Min första är 9 veckor prematur så jag blev stoppad med bricanyl i 4 dagar innan han fick "tillåtelse" att anlända Så ungefär 100 timmar där men inte AKTIVT om man säger så.

Tvåan  kom vi in 04.55 och hon är född 06.23
    Trean kom vi in 05.07 eller nåt och han är född 05.37

Jag hade faktiskt föredragit en 15timmars så man liksom hinner fatta vad som händer.
    Samtidigt så är man så superpigg efter en raketförlossning och det är ju jäkjlig positivt

Nej jag har påbörjat brev varje gravditete men har inte vetat vad jag ska skriva
    Jag har inte haft bedövning eller nåt bortsett från lustgas för jag har aldrig hunnit få någonting så jag ställer mig in på att det blir samma  nu

Så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva ner...Mja förutom då att de får prata högt och verkligen se till att jag lyssnar för ungeför var tredje värk brukar vara den jag tappar kontrollen av och då måste jag ha någon som håller mig fokuserad
  • 05091112
    FruFoxy skrev 2012-01-05 14:09:47 följande:
    05091112:
    Hade du varit hemma länge när det satte igång med tvåan och trean? 

MariaOstling: 
    Låter precis som för mig! Öppnades bara till 2,5 och det visade sig att hon låg i pannbjudning. Låg din tjej rätt eller hade hon också huvudet lite tokigt?
    Min andra blev en igångsättning och den gick snabbare men inte sååå himla mycket snabbare. 36 timmar tog den. Så en förlossning på 15 timmar var rätt perfa! Hoppas det blir så denna gång också, eller kortare!  
    Nä vi åker alltid in direkt när det startar, alltid på samma sätt också med värkar.
  • 05091112

nu ska vi äta lite scones och dricka te, spela guitar hero och bara mysa. Illamåendet kom som en smäll på käften idag, nu är det här. Äntligen. Eller inte.

Svar på tråden Augustibebis 2012