Augustimamman skrev 2012-01-05 12:47:18 följande:
Ari Gold: ok, bara nyfiken eftersom en i min bekantskapskrets har ett barn som jag tycker beter sig ganska "udda".
05091112: förstår din oro, oavsett hur mycket eller lite blod som kommer så blir man ju orolig. Blod är ju symboliskt nåt ont, negativt som man inte vill veta av. Jag hoppas allt är bra! Skönt att ha en så lugnande bm! Jag hade också fått panik. Tror inte de säger att det är 99 % säkert om de inte verkligen tror det.
Eller hur, blodet ska liksom vara INUTI kroppen.
Ja barnmorskorna på KK brukar vara satkärringar rent ut sagt, men hon var supersnäll och trevlig hon förstod mig. Ananrs brukar det låta "ja men får du missfall kan man inte göra nåt!!". Well, duh..
FruFoxy skrev 2012-01-05 12:48:22 följande:
05091112:
Oj, har dina förlossningar alltid varit så snabba? Mina har varit såååå långdragna, förutom den sista då som gick på rekordet! 15 timmar

aslång tid för vissa kanske men helt klart rekord om man ska se på första barnet som tog 41,5 timme på sig att komma ut -och då med snitt tillslut. Gaah!
Har du skrivit ett förlossningsbrev förrut? Vad är det som ska stå där mer än vad man önskar för bedövning? Jag skäms över att tänka över detta redan nu, har ju BARA gått till v. 8+6 idag! Haha! Men det är väl bäst att vara ute i god tid antar jag.
Ja,eller. Min första är 9 veckor prematur så jag blev stoppad med bricanyl i 4 dagar innan han fick "tillåtelse" att anlända

Så ungefär 100 timmar där men inte AKTIVT om man säger så.
Tvåan kom vi in 04.55 och hon är född 06.23
Trean kom vi in 05.07 eller nåt och han är född 05.37
Jag hade faktiskt föredragit en 15timmars så man liksom hinner fatta vad som händer.
Samtidigt så är man så superpigg efter en raketförlossning och det är ju jäkjlig positivt
Nej jag har påbörjat brev varje gravditete men har inte vetat vad jag ska skriva
Jag har inte haft bedövning eller nåt bortsett från lustgas för jag har aldrig hunnit få någonting så jag ställer mig in på att det blir samma nu
Så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva ner...Mja förutom då att de får prata högt och verkligen se till att jag lyssnar för ungeför var tredje värk brukar vara den jag tappar kontrollen av och då måste jag ha någon som håller mig fokuserad