• 05091112

Augustibebis 2012

Naimisen skrev 2012-01-07 09:22:38 följande:
    05091112- De finns mkt man kan göra i Sthlm med barn, sen beror ju de mesta på barnens ålder. Nu är ju min son inte ens 2 så vi har inte hunnit utforska Sthlm så mkt med honom.
    De ja kan tycka har varit lite svårt är att hitta restauranger där man känner sig välkommen med barn och vagn.

Den där amningen är nog en av de saker jag inte ser framemot så mkt nu när de blir en bebis. Hade svårt att få de att funka bra sist, och eftersom min son var så liten när han föddes skulle han både ammas och få ersättning, sen funkade amningen bara med amningsnapp då han inte fick något bra grepp.
    Jag förknippade aldrig amning med något mysigt..utan de var för att han skulle må bra och få i sig sin mat.
    Känns trist att jag redan börjat nojja över att de inte ska funka denna gång heller.
    Ja barnen är i rätt varienande ålder, 1 , 3 och 7. Vi har funderat på skansen. Såklart Men annars kan jag inget om Stockholm Min äldsta skulle nog gilla att kolla in slottet men de andra två skulle dö av tristess.

Oj så hade jag också det med min första. Hade supersmå bröstvårtor som han inte fick orderntligt grepp om, det hj'älpte inte heller att han var prematur ju. Så jag hade med napp.

Men med tvåan funkade amningen utmärkt tills mjölken bara slutade efter 5 månadfer.
    Nu är min 3a lite över 9 månader och det funkar som sagt jättebra men pga graviditeten är det skitjobbigt då det gör hiskeligt ont
    astro skrev 2012-01-07 02:13:06 följande:
    Jag hade det också så. Det gick över efter tre-fyra veckor, om det ens var så lång tid.
    Åh hoppas det gör det för mig med!

• 05091112
    TheMaraja skrev 2012-01-07 00:26:40 följande:
    05091111: jag bor i stockholm. Verkar lugnare att vara här några dagar än att åka utomlands faktiskt. Vilken ålder kommer barnet/barna vara som ska roas
    Oj jag missade ditt inlägg

Ja jag tror med det, även om risken att bebisen föds för tidigt är liten eftersom det är en annan pappa så blir jag nervös på hur man får hem bebisen osv.

Nåja, barnen är 1, 3 och 7år. Vi har ju redan siktat in oss på skansen sen står det tokstilla i huvudet

• 05091112
    Kampis skrev 2012-01-07 10:22:34 följande:
    9+0 nu tror jag, mår inte illa längre, brösten ömmar inte, aptiten är som vanligt.  Ska ringa och boka v 12 UL på måndag, finns det nåt levande i min mage blir jag förvånad, känns inte alls lovande.

Såg att nu pratade om angelsound, jag köpte en sån vid förra grav och kunde då höra hjärtljud från v 10, ännu kan jag inte höra nåt. 

Jag var på hälsosamtal i måndags. Hon tjatade mest om min övervikt, vad den berodde på och hu vi ska tackla det. jag kände mig jätteledsen när jag gick därifrån, visst jag väger 86kg  til mina 175 cm, men så jättetjock skulle jag väl int kalla mig, men det gjorde indirekt hon.   

Som tur är är det inte henne jag ska ha sen framöver, hade det varit det hade jag bytt.  
    Jag är också överviktig men brukar gå ner i vikt under graviditeten, hoppas på det denna gången med och sen jävlaridet ska jag stanna på den vikten.

Men det är tur du inte ska gå till denne om du kände dig kränkt (jag tolkar dig så,..)

• 05091112
    Augustimamman skrev 2012-01-07 10:12:16 följande:
    Jag kommer inte att få amma tror jag. Nån som har erfarenhet om det?
    Jag undrar samma, varför skulle du inte få det?
  • 05091112
    Naimisen skrev 2012-01-07 10:44:24 följande:
    05091112- För dom större barnen kanske Junibacken är roligt.

Ja hoppas verkligen ja får till de denna gång. Billigast och framförallt lättare än att gå upp 3-4 ggr per natt och fixa ersättning.
    Junibacken? ska kolla upp det  

Ja det är verkligen mest bekvämt att amma, sen finns ju fördelen med ersättning att man kan dela lite på nattvak 
  • 05091112
    Naimisen skrev 2012-01-07 11:36:57 följande:
    05091112- Vet inte hur man ska förklara de, men som en upptäcktsfärd i Astrid Lindgrens sagor. Ligger nästan precis efter djugårdsbron, så på väg ut mot Skansen.
    Ja jag kollade hur man hittade dit. Vi kör ju upp men ska man ta buss/tunnelbanan istället kanske? Har för mig att det kostar att köra inne i city.
    Augustimamman skrev 2012-01-07 10:55:25 följande:
    Det är hittills bara ett antagande, jag HOPPAS ju att jag får amma. Jag tar flera mediciner som övergår i bröstmjölken varav den ena är cellgifter. Får man verkligen amma då?
     Jahaaa ja okej . Ja då måste du kolla med läkaren. Jag vet att man kan amma på vissa mediciner som övergår i bröstmjölken, inte cellgifter har jag ingen aning om men ja.

• 05091112

Äntligen har jag fått i mig frukost. Det var inte lätt kan jag säga.
    Naturell yoghurt med äppelmos och te till . Det var vad jag klarade av.

När ska ni berätta om graviditeten, om ni inte gjort det redan villsäga ?? 

• 05091112
    Hejåhå skrev 2012-01-07 12:57:31 följande:
    0509: vägtullar brukar det inte vara på sommaren. Däremot bil på Djurgården är inte att rekommendera. Parkering kostar 50-90 kr i timmen. Ta bussen eller spårvagnen.
    Okej ja det tar ju i kageburken.... :/
  • 05091112

ÅÅÅH satans förkylning.
    Jag blir aLLTID förkyld i dessa veckorna men jag trodde jag kunde slippa då jag brukar vara i vecka 7+ på tidig höst .
    Men neeej, har inte sovit något inatt för huvudet känns som en stor ballong.
    Bara väntar in snoret.

Berättade för mina föräldrar och syrran igår, de bara skrattade. Men det var en bättre reaktion än jag trott

Så, nu är det slutammat känns det som. I 9 månader har jag ammat nätterna igenom och jag orkar faktiskt inte längre.  

• 05091112

Åh förkylning OCH maginfluensa
    Tänker sno med mig minstingen upp om en timme och sova sova sova.  

Svar på tråden Augustibebis 2012