• 05091112

Augustibebis 2012

minstörstalycka skrev 2011-12-26 22:45:24 följande:
    Hur har ni gjort?

Har ni berättat? När tänker ni berätta om ni inte redan gjort det, hur skall ni berätta?

Jag är jätte nervös för att berätta, Vi är väldigt unga föräldrar, jag 21, pappan 23. Vi har en son på snart 7 månader. Jag behöver tips om hur man berättar ;) Det är så mycket svårare denna gång.
    Jag lider av ett illamående som heter duga denna gång.
    Vi har inte berättat ännu , också unga, under 25 och detta är vårt FJÄRDE Min minsting är 9 månader drygt.

Vi väntar med att berätta tills efter vi (förhoppningsvis) sett ett tickande hjärta

• 05091112

Så skönt med sovmorgon, 9.45 vaknade JAG innan barnen
    Efter nyår kommer kampen att vända tillbaks dygnet men det tar vi DÅ

Håller på och organiserar i förrådet med kläder och grejer, har upptäckt att oavsett kön på bebis kommer vi inte behöva köpa NÅGONTING!

Mammakläderna åker fram efter VUL tänkte jag.

Ska ringa KK idag!

Tog detta i morse, starkare kan det omöjligt bli!!

• 05091112
    Novalina skrev 2011-12-27 14:11:16 följande:
    Grattis, ser ju jättebra ut!!

Min son väckte mej kl.9 imorse, man kan ju inte klaga över det precis heller. Men då är han ju vaken längre på kvällarna ist., så vi ska försöka ändra det nu.

Vi behöver absolut inte heller köpa nåt nytt plagg el. annat till 2:a barnet, har så det räcker och blir över!  Köpte alldeles för många plagg, så jag behöver verkligen börja organisera upp alla urvuxna kläder som bara ligger i en enda röra i olika påsar och högar i ett rum, och börja försök sälja en hel del.  Har nästan bara unisex-plagg, har medvetet köpt det så det ska passa oavsett kön.

Ang. mammakläder så är ju modet väldigt bra nu, det är många modeller som är lite pösiga runt midjan, typ "ballong-modell" och lite vidare i armarna och så, både sköna och snygga! Och perfekta för en växande Gravid! Drömmer

Och själv använder jag mej av träningsbyxor med skön resår i midjan, och gärna den modellen med hög mudd man kan vika upp i midjan, som en skrev finns på t.ex. Stadium nu för 149 kr, toppenbra att ha även då man inte är gravid!

Så man behöver eg. inte köpa mer säskilda gravid-kläder än jeans i så fall tycker jag, för jag hade suuuperstor mage i v.42+0, men hade inga särskilda gravidkläder mer än jeansen från H&M, som f.ö. blev utslitna, så jag behöver köpa nya nu. De är dock väldigt små i stl, om ni tänkt köpa såna! Värt att tänka på.
    Eller hur!
    Undrar dock var alla hängslebyxor tog vägen, med rätt passform är det supersmickrande med såna när man har en kula

Och jeans, jag tycker det är sååå obekvämt gravid eller inte
    Leggings och tunikor/klänningar ligger varmt om hjärtat

Hur gammal är din son?

Så är jag så arg på mig själv idag, jag ringde KK och sa attt jag blivit lovad ny tid så säger barnmorskan att hon ska höra av sig antingen via lur eller brev efter hon pratat med doktorn.

Så jag tänker ju inte mer på det. Givetvis upptäcker jag att jag har ett missat samtal två timmar senare av okänt nummer, inget intalat på telesvar. Säkert barnmorskan
    Blir att ringa imorgon igen.
    Menmen, en tid i slutet på nästa vecka får jag förhoppningsvis och då SKA vi se ett litet hjärta! 
  • 05091112
    Novalina skrev 2011-12-28 02:13:34 följande:
    Måste bara fråga, menas det att den största mf-risken är över i v.12+0 eller i v.11+0?...
    Efter 13 veckor gångna.
  • 05091112

Gah, trodde lillebror skulle klara sig på ETT nattamål nu när han krängde nästan en hel flaska välling igårkväll men nejdå, jag ammade honom 4 gånger inatt ändå.

Sliten som jag vet inte vad.

• 05091112

Godkväll brudar!

Lullaby - Jag har inte börjat med maratonkissning ännu men efter nattamning får jag ändå slå på tvn och kolla lite Vänner eller nåt för jag är klarvaken också . Lillebror somnar direkt.

Min mor blev väldigt chockad att de skriver ut lergigan comp nu till gravida för "på hennes tid" så stod det skummisar nere i parken och sålde det till pundare

Jag har haft både och, röstar för postafen för lergiganet gjorde allting bara mycket värre.

Och imorse ringde KK mig och jag har fått en ny tid . Fredag 9.30
    Tänk på mig då!
    En graviditet hoppas vi få se men mer än så är nog alldeles för tidigt.

Hämtade köttet idag till nyår, 650 kronor entrecôte, hade varit trevligt om illamåendet inte startar förrän tidigast 1 januari

• 05091112
    sponen skrev 2011-12-28 21:21:05 följande:
    Jag är oxå beräknad i augusti men vågar inte tro på det då jag inte har några känningar, är i vecka 5 men MVC sa att det kunde vara så
    Samma här, inga känningar alls. Men det brukar komma framåt 6-7-8 något
  • 05091112

Ah okej , för jag förväntar mig inte se något hjärtslag eller så ännu men jag läste någonstans att ju mer urin i blåsan desto bättre bild.

• 05091112
    Novalina skrev 2011-12-29 00:41:24 följande:
    OK... Menar du att den största mf-risken är över först v.13+0 då alltså, eller?...
    Ja alltså, läkarna och barnmorskor räknar ju den veckan du är i på ett annat sätt, dvs "du är i vecka 7" då betyder det 7+.
    Jag antar att gravida tycker det är drygt och därför säger de att de är i vecka 8 när de är i 7+. Jag gör inte det för att slippa missförstånd osv.

Så när du gått 12 veckor och är i vecka 13, 13+, så är den där läskiga gränsen passerad.

Svar på tråden Augustibebis 2012