• 05091112

Augustibebis 2012

SälenCia skrev 2012-01-08 19:50:54 följande:
    usch va hemskt med sådana sjukdomar! stackare. Men sömn löser det mesta!!!

Själv ska jag jobba första dagen imorgon. Lite nervös över hur det skall funka med illamåendet. Vi får se och hoppas att det funkar
    Ja jag hoppas det. Haha kommer inte känna mig frisk på länge för gravillamåendet sitter kvar
  • 05091112

Jahopp, här gick jag upp ur sängen och ner för att börja med frukosten. Men klockan var inte 7 som jag trodde

Tror jag ska krypa ner hos mina pojkar igen.
    Nu är det bara 3 dagar kvar, ska vara på KK 08.30 på torsdag . Känns ändå som en evighet  =/ 

• 05091112
    TheMaraja skrev 2012-01-09 09:01:42 följande:
    Jag kan tipsa om Rum för barn som ligger i Kulturhuset vil Sergels torg. Det är lite av ett bibliotek bara för barn med laburinter, kuddrum, kojor, tält och massa annat mitt bland böckerna. Dom har också ett rum med filmvisning och ett rum som är en skapar/målarverkstad. Min brorsdotter som är fem älskar att vara där och jag tror det passar barn i alla åldrar.

kolla mer info här: kulturhuset.stockholm.se/Rum-for-Barn/
    Oh detta ska jag kolla in! Tack!

• 05091112
    sommar83 skrev 2012-01-09 11:16:31 följande:
    Bullen - Ang ditt foto från kurslitteraturen så kan jag säga att när vi skulle bli utskrivna från bb så stod vi och plockade ihop våra saker och in i rummet (hade en "4-sal") kommer en nybliven mamma i 20-25 års åldern med sitt lilla barn. Hon var ensam och barnmorskan gick inte därifrån utan gjorde väldigt mkt med barnet. Sen la hon barnet på skötbordet, vi delade på ett i rummet och det stod precis bredvid mitt sängbord. Vi hade skynke, men eftersom vi höll på att packa så såg vi barnet ändå. Det låg och skakade och vi förstod inte varför tills BM frågade hur mkt hon rökt, och hon hade "bara" rökt 1-2 paket om dagen. Bebisen hade sån abstinens. Min sambo tog väldigt illa vid sig och tar upp det till o från än idag om hur ledsen han blev. Jag fann inga ord. Och lika förstummad har jag blivit då jag på mitt tidigare jobb på förlossningen på DS såg hur placentan hos en mamma som rökt mkt var alldeles mörkgul av all nikotin. Den som ska vara röd som en färsk köttbit. Vidrigt.
    Men fyyyyyyyyyyyy stackars lille bebis
  • 05091112

Nej förlåt jag har noll tolerans, jag slutade tvärt när jag plussat med nr 2 och 3 och efter trean började jag aldrig igen (sitter ju nu rökfri i väntan på 4an )

Och så, på tal om annat, så har jag insett att lillebror använder endast min tutte på natten som napp.
    Han tar tre tag, pluttesmå o sen somnar han en ha nhåller ett sånt djävulskt hårt tag. Så efter 20 minuter så kommer mjölken ändå.

Provar ikväll med TVÅ flaskor välling. En vid 20 och en vid 21.30.  

• 05091112

Ringde mvc idag, inskrivning sker den 27 januari. Vecka 9 nåt, känns tidigt. Hon frågad eom jag ville ha hälsosamtalet men vi kom överrens om att det var rätt onödigt

• 05091112
    Tina426 skrev 2012-01-09 18:24:25 följande:
    Ser att det e fler som mår illa om kvällarna...samma här....bläää

Jag och sambon e sugen på att åka en långtur med skotern på lördag, men vi e lite nojjiga...
    Bör vi avstå ? E i vecka 10+5 då..

Jag minns att när jag väntade mitt första barn så åkte vi en sväng i vecka 25 och det bubblade till och sparkades en hel del där inne efteråt ;)

Så vad tror ni??
    ÅÅh, jag minns när jag väntade min första, då körde vi ut i skogen med traktorn och sonen var blixtstilla under hela färden och annars var han ALDRIG stilla. Han gillade verkligen skumpandet =)
  • 05091112

Nu mår jag så pass dåligt så mannen får stå för matlagningen annars blir det ingen mat gjord =(

Vill bara äta typ vindruvor och paprika. Fett salt och socker ger mig kväljningar  

• 05091112

Åf förresten, jag fick inskrivning den 27/1 kommer vara i vecka 9 då är det inte rätt tidigt? =S

Svar på tråden Augustibebis 2012