• 05091112

Augustibebis 2012

Förresten, hur ska ni göra ska ni kolla könet på bebisen?

• 05091112

=)

Jag har vetat 2 av 3 och jag måste säga att det har varit mest spännande med minstingen som vi inte visste.

Vi ska nog inte kolla denna gången heller men vi vet inte än =)

• 05091112

Blev jättesugen på julmat Har bara ätit det på julafton nu. 
    Så typiskt, man gnäller alltid att det blir för mycket julmat men jag hade gett vadsomhelst för lite prinskorv, lax, janssons och skinka.

Får nog tillaga något liknande nu dådå  

• 05091112

Jag tror glukosen är ungefär 2 dl . Det är fruktansvärt om man som jag är känslig för sött under graviditeten.
    Sen är man på fastande mage också. BLÄ.
    Men med citronen går det!

Vet inte om illamåendet kommit igång nu eller om jag bara fått influensa. Oavsett är tröttheten här

• 05091112

Vi har haft...18 vagnar nu tror jag
    Blandat av nytt och gammalt.
    Överlag är nya vagnar bäst enligt mig.

Bästa vagnen jag någonsin haft är min bugaboo cameleon.

Just nu har vi fyra st, två i bruk
    Urban jungle och emmaljunga ozone. Ozonen är fulländad

Men men, nu blir det syskonvagn i höst igen, antagligen kör vi på en twin nitro då storebror är liten nog. 

• 05091112

Ja, vi köper iofs väldigt sällan vagnar för fullpris. Kampanjpris och REA är nice

• 05091112
    Ari Gold skrev 2012-01-03 21:50:40 följande:
    Jag är nog uppe i runt 200 men då har de flesta varit för att tjäna pengar på, men brukar provköra dem ett tag ändå.
    Jag trodde att jag var galen!!!

• 05091112

Vi bor i en mindre ort men mestadels asfalterade vägar och ett helt platt landskap .
    Så egentligen spelar inte det någon roll hur vagnen är utformad, 3 eller fyrhjuling , swivelhjul eller inte.

Däremot tycker jag sånt här är viktigt:

Liggdel ska vara rymlig , framförallt om man använder den när det är kallt. Jag har behövt byta till sittdel alldeles för tidigt på vissa vagnar och deras sittdel är inte till för en 4månadersrygg. Det ska vara enkelt att greja med sittdelen, ryggstödet och sådär. Den ska vara enkel att fälla ihop och upp och inte väga som ett berg.  För oss är justerbart handtag guld värt då det skiljer en hel del i längd mellan oss, jag får onte i ryggen av högt handtag och han av lågt.

Nu kommer vi behöva syskonvagn (igen) och då måste det bli en emmaljunga nitro eller en bozz. Prisskillnaden är ENORM men det finns bara dessa två att välja mellan om man vill ha sittdelen vänd mot sig. 
    Bozzen får det nästan bli då kan storebror sittta framåtvänd och lillewhatshisname sitta mot mig

Jag älskar vagnar, hundra gånger roligare än bilar

Vi brukar ha lite mys på kvällen, koka lite te och kika runder på blocket . Jag efter vagnar och han efter lastbilar.
    Haha!

Idag bär det av till huvuddoktorn :/ 
Svar på tråden Augustibebis 2012