• 05091112

Augustibebis 2012

Håhå, fick hem mina provtider idag. Har uppkörning en timme efter ultraljudet.

• 05091112
    Mamma070912 skrev 2012-03-02 21:18:26 följande:
    Så mycket kul läsning idag! Massa tips, namnförslag och rul uppdateringar Jag och lilla tjejen och kompisen med barn ska på mässan på söndag, har kollat in hemsidan idag, ska bli så kul!
    14+1 idag. Kände massa buffar igår när jag skulle lägga mig och låg och kände länge. Just då känns det verkligt men efteråt så tror jag att jag inbillat mig Lika dant för 2 veckor sen (12+0), kände då men sen inget fören igår. Får en ju att tvivla... Ska på inskrivning på tisdag (sent), så RUL känns väldigt långt fram. Men jag ska nog ringa nästa vecka och beställa tid tror jag bm sa.

Otrolig viktnoja, har gått upp 3 kg men det är bara fläsk. Bebismagen är så liten, så liten. Har gått upp lite i tidigare graviditeter och har svårt att förlika mig med detta nya:-S
    Eller hur! Känner likadant, ler med hela ansiktet just när man känt något men några sekunder senare blir jag lite så "...var det verkligen bebisen?"
    Är i 14+3 =) 
  • 05091112
    Naimis skrev 2012-03-03 09:49:25 följande:
    Fick förresten veta att jag hade moderkakan i framvägg. Har ändå känt bebis sparka.
    Finns de några risker med att ha den i framvägg?
    Nej vad jag fattat så sitter den bäst i framvägg.
  • 05091112

Hej tjejer!
    Skriver inte så ofta men läser mer.

På onsdag är det RUL och vi är fortfarande inte säkra på om vi ska kolla könet eller ej

Är 99 på att det är en kille till hehe

• 05091112

Godmorron tjejer...

Har en fråga om någon annan varit med om detta, igårkväll fick jag en kraftig sammandragning .
    Jag är van att ha dessa tidigt i graviditeten men denna graviditeten har jag haft väldigt få och det har varit skönt att slippa.

Men som sagt, igår fick jag en väldigt stark som strålade ner i ljumskarna, har ALDIRG hänt förut och inte ens när jag haft värkar har jag känt något i ljumskarna. Den höll i sig jättelänge, över 1 minut också.
    Jag fick liksom "andas ut den" och då låg jag ändå i sängen sen en stund och var inte uppe i varv eller nåt.

Någon som haft likadant?

• 05091112
    Albasmamma skrev 2012-04-17 10:29:02 följande:
    Stongenough: jag har haft uvi flera gånger utan några direkta symtom eller att känna nåt. Men skönt att du får medicin nu och att tappen inte var påverkad.

05091112: har inte varit med om det. Om jag vore dig skulle jag ringa BM och rådfråga.
    Nä inte jag heller förut så jag blev lite orolig. Nu har det inte känts mer dock men jag ringer nog henne om det kommer igen, ska annars dit om några dagar ändå.. =/
  • 05091112
    Sommaren12 skrev 2012-06-18 10:08:06 följande:
    Haha! Babyproffsen-cirkusen fortsätter! Nu är chefen på väg HEM till oss! Undrar vad det ska lösa? Spänningen är olidlig!! :D
    Men va?! Vad har jag missat? 
  • 05091112

Oj vad det närmar sig för många

Mitt magmått stack iväg på mätningen igår, ligger i överkant nu och då har hon sjunkit ner till skillnad från långt uppe och rörlig förra gången.
    Får se hur det ser ut nästa gång.  

• 05091112
    lillakotten skrev 2012-08-01 09:03:25 följande:
    Grattis Tesdy!

Spännande med alla bebisar som kommer nu! Men kommer någon att vara kvar i slutet av augusti?!
    Jag är beräknad till 24:e och har gått över 10 resp. 11 dagar så jag är kvar några veckor till
  • 05091112

Hej tjejer. Skriver inte så ofta, läser mer=)

Bf imorgon Träffade barnmorskan igår som gjorde en undersökning. Öppen för lätt 2 fingrar, 2 cm kvar av tappen men den var mjuuuuuk. Hon sa att bebisen var fixerad förra veckan men nu när hon kände huvudet så åkte det upp. Alltså, ingen hinnsvepning för min del.

Menmen, nu bara väntar vi  

• 05091112

Äntligen är vår lilla Lovis här , gick till 42+2!
    3985 gram, 52 cm. Helt underbar!

• 05091112
    Husmodern skrev 2012-09-15 10:35:28 följande:
    :) fortsätter komma rosa/blodiga åh hoppas nu :)! Får värkar med men inte allt för onda ..
    åååh vad spännande =) Skrev nyss till dig i "min" tråd också heh vad knasigt.
    Lycka till!! 
Svar på tråden Augustibebis 2012