• 05091112

Augustibebis 2012

AnnaSv skrev 2012-01-05 20:09:11 följande:
    Åhh jag har äntligen hittat något jag tycker är riktigt gott... Färsk ananas! Har varit så trött på att inget smakar vidare bra..
    tack, nu bliv jag sugen på det istället
    oxle bo skrev 2012-01-05 20:31:56 följande:
    nämde de här om dan men

är det någon mer än jag som.. livmodern blir stenhårt när jag får orgasm???
    känner den så tydligt då.
    kanske ni känt så med tidigare barn?
    är det farligt??

så har jag fått svamp kliar till en förbanelse. men ingen flytning tyckte jag..
    var tvungen o "köra upp" fingret o känna efter i kesso som alla tatar om fy fan vad vidrigt,, mår illa av mig själv.
    var till apoteket idag så här ska den bekämpas!!!
     Ja. Inte svamphistorien men orgasmeriet. 
    Jag får alltid en liknande sammandragning när jag är gravid när jag får orgasm.
    Lite läskigt men inget farligt! 
  • 05091112
    Naimisen skrev 2012-01-05 20:59:08 följande:
    Gadget- Precis så håller min mage också på!

Ni som har barn sedan innan, ser era symptom likadana ut som de gjort i era tidigare graviditeter? Undra om de skillnader som finns kan ha med kön att göra?!
    Mja, mina två första gravditeter var skrämmande lika. Det var pojke och flicka.
    Med tredje var det HELT annorlunda, mådde mycket bättre men fick fruktansvärd foglossning.
    Det var en pojke.

Men jag gjorde tester med 2an och 3an, såna visa gummor och ringtest och allt sånt och de stämde.
    Kinesiska kalerndern stämde INTE någon gång alls. 
  • 05091112
    Ari Gold skrev 2012-01-05 20:17:07 följande:
    Imorgon ska jag hämta barnvagnen jag köpt...spännande spännande.
    Vad blev det?!
  • 05091112
    Ari Gold skrev 2012-01-05 21:05:41 följande:
    En Emmaljunga, liggvagn. Typ starkt gräsgrön...nån slags plych tror jag...och gul galon på insidan. Har inte sett den IRL, köpt på Tradera så ska bli spännande att hämta.

Blir nån mer vagn...halvmodern brio eller emmaljunga... men det kan jag leta efter senare...inte lika svårt att hitta.  
    Ah lite sån retro. Nice Tycker du kan lägga in en bild sen =)
  • 05091112

Men... tänk om där är tvillingar!
    Mina systrar är tvillingar.. Men det skippar en generation va? 

• 05091112
    Naimisen skrev 2012-01-05 22:03:28 följande:
    05091112- Vet faktiskt inte om de gör de. De gör de iaf om de är pappan som har tvillingar på sin sida. Är dom tvåäggstvillingar da?
    Pappan? 
    Ja de är tvåäggs 
  • 05091112

Hittade detta :

Att få tvåäggstvillingar är mycket ärftligt. Benägenheten att kvinnan vid ägglossningen släpper två ägg istället för ett är ärftlig. Däremot kan en man, även om han är tvåäggstvilling eller har tvillingar i släkten, inte påverka sin kvinna att släppa två ägg. Han kan däremot ge sina barn den ärftligheten och hans dotter kanske en dag får tvåäggstvillingar. 

• 05091112

är det någon av er som bor i Stockholm?

Vi hade ändrat oss, vågar inte flyga ändå med tanke på att äldsta kom i 31+. Känns bättre att hålla sig i Svärje

Menmen, Stockholm ja. Tänkte ta två-tre nätter där helt enkelt, mysigt och så dessutom har min man aldrig varit där

Så, om någon vet något som är barnvänligt? Hittade www.barnistan.se men där är vintergrejer. :/ 

• 05091112

Jag funderar starkt på att sluta amma nu. Brösten, framförallt bröstvårtorna, ömmar katastrofalt och jag känner inte samma ro längre när han ligger hos mig.
    Ska jag härda ut det ändå? Fan om det ska hålla på HELA gravditeten 

• 05091112

Förresten, här är en till isbit.
    Jag lägger upp fötterna på mannens mage på kvällen. Och vårt rum är varmast i huset.  

Svar på tråden Augustibebis 2012