• 05091112

Augustibebis 2012

Godkväll tjejer!
    Hoppas ni har en trevlig lillejul

Ja här står det rätt stilla, vi gjorde vul imorse och det enda som syntes var en tjock slemhinna.
    De tog blodprov och jag ska dit igen på söndag för nytt blodprov och se om HCG-et ökat och om det (hoppas vi!!!!!) gjort det så bokas ett nytt vul in.

Så, är inte speciellt mycket klokare idag MEN, gravtestet jag tog nyss (kvällstid och jag har druckit rätt bra idag) är nästan obehagligt positivt så ökning via kissetesterna är det ingen fråga om.

Hursomhaver, på söndag vet vi om graviditeten fortskrider!

• 05091112

För övrigt har jag fortfarande två par byxor och en kjol kvar som jag använder regelbundet (gravidkläder) och har använt efter minstingens nedkomst
    Tröjorna drar jag förhoppningsvis fram igen vid februari  

• 05091112
    fru Elle skrev 2011-12-23 22:15:07 följande:
    05091112 det är ju ännu ganska tidigt, hoppas att HCG har ökat på söndag.

Jag har provat mina gamla mammabyxor och kjolar. Allt är för stort, väger mindre nu och har mindre storlek så det kanske inte är så konstigt. Hoppas jag hittar lite på rean.
    Det är väldigt tidigt, så jag försöker se det positivt, gjorde ju grav-test ikväll och det är väldigt mycket starakre än igårmorse.
    Tur man har 3 yrväder imorgon som håller en sysselsatt så man inte sitter och grubblar på om man har pluttis i magen.

Ja du det lär ju finnas massor på rean
    Själv står man rätt still i vikten sen barn 2 så på det viset är det ju bra med kläderna  
  • 05091112
    Gadget skrev 2011-12-23 22:40:56 följande:
    05091112:
    Låter lovande med dina stegrande graviditetstest tycker jag. Håller tummarna.

Annars verkar det lugnt i tråden så här kvällen före dopparedagen. Ovanligt...

God Jul på er alla.
    Ja det hoppas vi Tack

Ja här var lugnt ikväll, blir lugnare nu för nu ska jag dyka ner i soffan och titta på klassikern; "Ensam hemma". Man blir lite barn igen vid juletid

• 05091112

Godmorgon!
    Tog ett nytt test imorse och teststtrecket och kontrollstrecket är lika starka. Vi håller tummar och tår att hcgt ökat i blodet imorgon!

Ang sprit på julafton, jag tycker det är lite ledsamt att man måste ha en anledning för att avstå alkohol.
    Jag tänker inte dricka och så är det med det

Ha en underbar julafton allihopa!!

• 05091112

Godkväll tjejer!

Jag var inom sjukhuset idag och tog det andra blodprovet. Fick inte veta resultatet i fredags av någon anledning så jag visste inte vad jag ville höra.
    Men fyra timmar senare ringer barnmorskan och säger att jag har värdet är 611 och det är en normal ökning.
    Så jag frågade vad jag hade i fredags och det var något på 200 så visst är det en fördubbling på¨två dagar  

Men, jag sökte lite på det, jag är nog ännu tidigare än jag trott så..Jag misstänker en septemberbebis.
    Jag ville ju hänga med er , hoppas jag får göra det ändå?

Tänker nog hålla mig lite tyst nu så jag inte blir alltför ledsen om det händer något, även om gravidteten växer på så har jag ändå den ofostriga i bakhuvudet och stjäl mycket tankar,

• 05091112
    Novalina skrev 2011-12-25 22:51:03 följande:
    Härligt att höra, grattis!! Solig

Risken att du ska få 2 st ofostriga graviditeter på raken är väl så minimal att den nästan är obefintlig, skulle jag gissa?...

Så våga va glad åt din graviditet, det tycker jag verkligen!! Drömmer

Såklart du får hänga med oss i aug.tråden - vi skulle ju sakna dej annars!

((Kram))Hjärta
    Tack jag hoppas verkligen det inte är ett "spöke" som vi kallade den ofostriga

Imorse mådde jag lite illa men det har inte satt igång än på riktigt som tur är, hade varit för jävligt på nyårsafton!

HIhi vad snällt, bliv alldeles tårögd. Stupid hormones.

Vad ska ni göra för skoj på nyår?

• 05091112

Försökte lista ut lite vilken vecka jag bör vara i med HCGnivån och det är isåfall 5+ så jag byter vecka istället på söndagar. 
    5+1 idag isåfall.
    Så, ringer KK imorgon och ber om en tid runt 3 januari, ska vara i 7+0 då.

• 05091112
    Novalina skrev 2011-12-26 14:53:08 följande:
    Jag visste inte att man kunde räkna ut vilken v. utifrån HCG-nivån. Vart har du läst om det? Har du länk till bra info-sida ang. det?...
    Nej inte sådär exakt hihi men jag gissade mig fram lite.

Jag hittade denna, eftersom jag hade 611 igår så ANTAR jag att jag passerat 4 veckor och är i 5+ men jag kan ha fel

Ang nyår, jag bävar verkligen inför det. Vi ska umgås med ett par som vi har lite svårt för just nu . Funderar faktiskt på att call in sick om man säger så men. Det är lite tråkigt men de skulle aldrig förstå även om vi förklarar hur det egentligen ligger till :/ 

Svar på tråden Augustibebis 2012