Augustibebis 2012
Babyhummingbird: lycka till! Snart har du den lill* hos dig!
Babyhummingbird: lycka till! Snart har du den lill* hos dig!
Funderar på samma som Roos.
hittade fler på tv4play men det krävde premium, vilket jag inte har. Det gick att kika på små klipp- där var bl.a. En kompis syster med upptäckte jag! ( jag är från Sala/Västerås tidigare och de visar ju från förlossningen i vås).
Asfaleia.se har ett inlägg på första sidan som kommer upp, där hon länkar till en studie om artificiellt oxcytocin (vilket syntocinin är?!). Hon har även andra inlägg och länkar för den som är intresserad av läsning kring förlossningar.
Så lite så Ninime
Grattis Astro!
Härligt Kampis, lycka till!
Åh! iPhone!
3315g och 50cm var vår lilla tjej inatt när hon med kort varsel bestämde sig för att komma på vägen till förlossningen i ambulansen. Alla friska men trötta.
Tack för alla grattishälsningar!!! Vi ligger hemma och vilar men jag kan inte slappna av riktigt. Tror pappan är mest sliten
Chocken av dramat kanske...!!!
Grattis även till dig hummingbird!!!
Verkar som att ni andra också kämpar på! Nu är det nära! Man vet aldrig - det kan komma väldigt plötsligt har jag nu fått erfara! :-P håller tummarna för er!!!
Jag fick syntocinon efteråt nu. Moderkakan lossnade snabbt men var tydligen väldigt trasig. Fick en tredagars kur med tabletter att ta i samband med panodil och diklofenak för att stöta ut ev. Rester, dra ihop livmodern ännu mer och lindra smärtan i de kraftiga eftervärkarna som skapas.
Grattis Gadget!!