Inlägg från: Mamma070912 |Visa alla inlägg
  • Mamma070912

Augustibebis 2012

Dricker öl och väntar på att de stora tjejerna ska somna
    Om jag känner att bebisen rör sig ibland men inte så mycket, är det något jag behöver fundera på, det är ju ändå tydligt att han lever?

För övrigt så är jag väldigt uttråkad, alla säger åt mig att vila men jag tycker det är en pina... Aldrig nöjd

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Mamma070912

Ja ha, bebis förstod sin oroade mor och dansar nu också någon form av lambada

Har också tänkt lägga ner sockerorgierna när bebis är här, har redan halvt börjat, köpte inget godis tills idag men kunde ju ändå inte låta bli veckans kladdkaka och käka med massa glass

Har den kortaste att göra lista jag någonsin haft, bara att städa alla köksskåp kvar och att bädda spjälsängen. Sängen är omonterad och jag har inte kunskapen att göra det själv, så har tjatat på maken några veckor... och skura köket är sååå tråkigt så inte ens de värsta boa-instinkter kan göra det roligare.

Imorgon jobbar maken och jag ska hitta på något med barnen, ska regna dessutom, kanske blir öppen konstverkstad på Gerlesborg. Brukar uppskattas, svårt att sitta på golvet och hjälpa till bara. 

• Mamma070912

Så här länge har jag aldrig varit gravid. Kortare grav per barn stämde inte på mig. Jag har ont nästan hela tiden, sammandragning konstant känns det som. Nu ska jag åka och storhandla, kul... Roch thé rebell: vågar du träffa en vilt främande människa så kan vi ju ta en fika på Smedbergsgård?

Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • Mamma070912

och nu kom jag på att de har stängt måndagar... Imorgon?

Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • Mamma070912

Nu är jag hemma igen, blodtrycksfall och illamående, inte kul i shoppingcenter.

RockTheRebell: Jag har inte heller något för mig egentligen, men nu kommer tjejerna hem strax...
    Jag har lagt in ditt nr, vi kan väll prova imorgon om det inte blir bebis för dig nu då! Grattis till första tecknet
    Jag är ensam mellan 8-13. Tror de öppnar caféet kl 11. Vi hörs!
    Skickar mitt nr också  

• Mamma070912

Grattis sowe! Skönt att det gick så snabbt och lätt

Hejja Roos! Så bra att du fått sova ordentligt nu innan! Lycka till

Inte ett tecken här än, 40+5, känns helt surrealistiskt att det skulle ta så här lång tid och nu kan det lätt ta 10 dagar till. Trodde jag aldrig.
    Idag och imorgon har vi en del planer, kanske man klarar av de med...

• Mamma070912

Men å RockTheRebell, så typiskt, och du som verkade ganska tillfreds förut Trevligt att träffas!

Jag vet inte vad det är men tiden har aldrig gått så sakta som de senaste dagarna, tar man sig för någonting så har det ändå bara gått hälften av den tid som det känns som det gått...

Idag börjar ungarnas barngympa som jag brukar vara ledare för annars, kanske ska ta och hålla i uppvärmningen och se om det hjälper något

• Mamma070912

40+6 idag, imorgon är jag i vecka 42!! Så har man varit med om det med Ingen slempropp, inga värkar, ingen vattenavgång= ingenting på gång. Mindre sammandragningar och minskade rörelser också, men jag känner ju lite buffar då och då så jag är ju säker på att han lever iaf. Men till och från under de sista dagarna har jag fått väldigt nojiga tankar och tänker att jag kanske ändå ska ringa in... Har inte gått upp i vikt heller de sista 3 veckorna, är det något att hänga upp sig på tro? Han var också fortfarande ruckbar förra veckan, men det är ju tredje barnet så då är det väll så

RTR: Skönt att få komma på en koll så de tittar att fostervatten och navelsträngen är ok, skulle jag också velat göra

Svar på tråden Augustibebis 2012