Inlägg från: Mamma070912 |Visa alla inlägg
  • Mamma070912

Augustibebis 2012

Jag är också kvar! Har kommit till stadiet då jag letar tecken hela tiden och känner efter. Har liite värk, kissenödig konstant, ont i blygdbenet. Alltså mest framåt inget tryck bakåt eller i ryggen. Tror inte jag är på gång men kanske ändå;-D Känns märkligt att det kan gå flera veckor till när man är så inställd på nu. Jag har 4 dagar kvar till bf och har varit inställd på den har veckan hela tiden, vill så gärna att skrutten kommer i augusti av någon anledning.

Så kul att allas bebisar kommer i rasande fart nu! Jättefina bilder i bildtråden Men vi är några kvar som slåss om att inte komma sist Sov gott alla gravid-hjältinnor! 

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Mamma070912

39+5 idag. Var också hos BM i morse. Allt bra, ruckbar här med. Men det ska vi väll inte hänga upp oss på Igår trodde jag faktiskt att det började lite smått. Hade jättemycket tryck hela dagen, ont i blygdfogen, sammandragning hela tiden och bebis sparkade som sjutton. Men inga värkar så gick och väntade febrilt att det skulle bli något mer. Väldigt nyfiken varje gång man är på toa också, tänk att det  värsta i början på grav är det mest intressanta i slutet. Blod i trosorna Men icke! Däremot var jag väldigt trött efter en dålig natt igår, så jag var ändå rätt glad att det inte drog igång så som i natt, men den här natten går jättebra

Nu är iaf snart augusti snart slut och alla augustibebisar kommer strax

LindaPernilla: Här trillade tårarna Så fint!

Jobbigt när värkarna avtar efter så lång tid, hoppas det blir fart snart...

• Mamma070912

Usch, efter en toppen dag med ungarna igår så är denna dagen katastrof De bråkar hela tiden... jag skäller och gnäller och då  leker dom  att dom är arga! Å är allt bra en liten stund så ska det skrikas några glädjetjut istället. Jag är helt slut! Haft mycket sammandragningar idag med, men inga värkar... Och så är jag godissugen också

• Mamma070912

babymarie: Antar att allt är städat och sorterat, tvättat och blommorna vattnade?
    Jag har ju två små busfrön hemma så tvätt och städning, matlagning osv hopar sig hela tiden. Försöker hålla efter så gått det går varje dag. Jag har inte hunnit göra såna där storstädningsprojekt som jag tänkt, först och främst sortera i garderober.
    Men jag bakar lite då och då, äter hälften och fryser hälften   Jag håller igång med massa saker egentligen, främst barnaktiviteter och lekträffar. Oftast blir jag irriterad på mig själv att jag inte "hinner" vila som jag borde...

Idag har vi målat våra magar! Dagens höjdpunkt mellan allt bråk, ungarna tyckte det var jättekul såklart
    Fick slängt ihop en kladdkaka också för att stilla sockerbehovet

Färgade håret i måndags och klippte luggen, men behöver verkligen ta resten också...
    Maken ska gå hemma 2 dagar i veckan nu första halvåret så jag tror ju att jag ska hinna så mycket saker då...

• Mamma070912

Bf idag. Kom igen nu! Har haft en orolig natt då jag vaknat många gånger och fått för mig att lillen har dött. Efter alla sammandragningar de senaste dagarna var det så konstigt att det var så lugnt och avslappnat i magen. Han har rört sig några gånger idag men det är inte alls samma intensitet som det brukar, funderar faktiskt på att ringa till fl. Är ju inte på gång iaf, kanske en skogspromenad får igång sammandragningarna igen...

Hoppas det startar för dig nu husmodern!
    AR, jobbigt när det luras så gång på gång.
    Roos, verkar som det blir bebis tillslut
    RochTR , kul med oväntade vänner Vi kan ju slå våra påsar ihop om du får tråkigt nån dag, fika på Mannes eller annat fantastiskt utbud i Munkedal

• Mamma070912

Grattis cupcake!

Tack Naimisen för att du delar med dig! Vill också att det bara drar igång sådär

Sommaren: Såg ditt inlägg i den andra tråden men är ju inte där än så håller mig från att skriva. Jäkligt jobbigt! Har inga erfarenheter att hjälpa dig med, jag fick iofs maken att vilja ha ett tredje barn tillslut, inte jättelång "övertalning", men han var mer motvillig iom att vi gjort ivf alla gånger. Jag hade som du blivit väldigt ledsen och känt mig snuvad på något som för mig hade varit så självklart. Känns jättekonstigt att han aldrig har sagt att han bara vill ha ett barn... Hoppas ni kan komma över den här prövningen snabbt nu och fortsätta njuta av ert lilla underverk precis som ni ska. Och att han kommer fram till att det är värt några år utan resor och annan frihet. Ungarna växer så himla fort, men livet tar ju inte slut

• Mamma070912

Rock The Rebell: Sitter vi fortfarande och klappar oss på magen på måndag så kan vi lika gärna göra det ihop, när jag har stora tjejerna på dagis Men bättre upp, så ses vi vid frukosten på bb någon gång i helgen

• Mamma070912

Grattis AR och Trossan!!! Avis

Ingen augustibebis... ville verkligen det. Vet inte varför egentligen, har ju en i Juli och en i augusti så en i september blir väll bra Var väl bara för att det betydde att jag skulle gå över och det är ju precis vad jag gjort nu.

Efter en lugn dag igen är det nu full rulle på skrutten, önskar han kunde trycka neråt istället för upp i halsen...
    Vi har ungarna på permission hos mormor o morfar i natt så det hade ju passat bra med en liten tur till bb

Sommaren12 skrev 2012-08-31 11:57:50 följande:
    Åh jag blev bara så varm i hjärtat. Gick in i tråden jag började hänga i för ett år sedan, en sån där "vi som försöker bli gravida tråd". Ganska snabbt så trillade folk av där för att de fick plus ganska snabbt, jag var en av dom. Men där hänger fortfarande några kvar som det tyvärr tar längre tid för och som fortfarande stöttar varandra. Läste nu att en av tjejerna ÄNTLIGEN är gravid och jag blev bara SÅÅÅ glad! De hade börjat utredas för barnlöshet och sådär. Visst blir man glad? 
    Hehe, kanske inte så spännande för er men jag var bara tvungen att få skriva det hihi... 

Det är så himla orättvist vad många måste gå igenom för att få ett (el fler) barn, och man blir så in i själen glad för varje par som lyckas när man vet hur de har kämpat. Vi har själva gjort ivf med alla våra och varit ganska öppna med det, och därför fått många som öppnat sig tillbaka med att de försöker eller gör det samma och tillslut lyckas de ibland, och då blir man sååå glad Kul input tyckte jag
  • Mamma070912

Sommaren: Absolut bättre att veta vad det är som är fel så att man kan göra något åt det eller om det inte går att göra något åt, försöka ta sig genom det och gå vidare med andra alternativ. Vill man men inte kan få barn, så blir man helt besatt...

Svar på tråden Augustibebis 2012