• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Har för mig att vi hade det lite längre än 6 månader, men våra barn har inte legat över kurvan på längden. Gillar det för att det är litet och smidigt, men det bästa är nog att kolla på de olika varianterna i en butik.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • oxle bo
    Challelotten skrev 2012-03-20 14:34:27 följande:
    Är det någon som har haft brios babbyskydd primo? De har nedsatt pris på lekmer.se. Babyskydd plus bas för 1300:-. Tänkte att barnet skulle ha det i ca ett år. Tänkte om det är ett liten eller bra med utrymme? Sen får man betala efter midsommar.. Perfekt när skattepengarna kommer :D
    vi har haft till våra två barn,
    tycker den är jätte bra har man basen till så gör det inget om benen sticker ut, då får dom plats.
    utan bas så trycks ju den delen mot sätet.

vi ska ha den nu igen, bara +++ från mig.
  • mammsen
    natlup skrev 2012-03-19 15:05:30 följande:
    Jag tycker inte alls du e koko! Tvärt om detta är mitt första barn så behöver lite feedback. Man kan luta denna stol bakåt så den blir lite mer i "liggläge" men tror dock att det blir att ta emot min brors babyskyd. Jag vill inte ha något på mitt samvete att det händer lillan något under bilfärden hem. Sen hemma kan man testa allt i lung och ro.

Tack för eran respons! 
    Ja! Det låter som en bra ide! Så behöver du inte stå utanför bb och få panik för hur du ska få hem bebben! Väl hemma kan mna ju alltid åka och köpa ett babyskydd och undvika att åka någonstanns under tiden, bra att du kan låna av din bror =)
    DetGodaLivet skrev 2012-03-19 15:22:03 följande:
    Jag köper nästan alla barnkläder och barngrejer (leksaker, cyklar, skridskor, babyprylar...) på sådana bytardagar. Finns folk som säljer jättefina grejjer för en småslant. 

Då kan man kosta på sig att vara mer kräsen, handla mer och av bättre kvalitet och dyrare märken. Sedan känns det bra för miljön och för babyn (nya textilier innehåller mycket kemikalier).   
    Ja! Det är alltid så himla billigt! Mycket billigare än på seconhand och sånt, dessutom brukar det vara jättefina saker! Jag längtar som tusan och har redan gått igenom "planeringen" med sambon vad vi måste skynda oss och kolla efter först osv haha

• DetGodaLivet
    mammsen skrev 2012-03-20 19:35:38 följande:
    Ja! Det är alltid så himla billigt! Mycket billigare än på seconhand och sånt, dessutom brukar det vara jättefina saker! Jag längtar som tusan och har redan gått igenom "planeringen" med sambon vad vi måste skynda oss och kolla efter först osv haha

Ja särskilt på märkesplagg. Sådant kan ju gå för 10 ggr mer på tradera eller blocket men oftast bara några tior på bytardag.
  • mammsen
    14mars skrev 2012-03-19 17:15:24 följande:
    Vi har införskaffat en tvättmaskin, så det känns skönt!! :) Tack för tipsen, det ska vi absolut kolla upp! :)
    Man kan ju alltid köpa ett litet paket "engångsblöjjor" och ha hemma som trygghet ifall man känner att man behöver dem.. Det kan ju vara ganska praktiskt med engångsblöjjor då man är på språng, resa/stan/släkt/vänner osv och slippa gå omkring med 2-3 stinkande bajsblöjjor i skötväskan.. 

• NiniMe

Usch jag har börjat få kraftigare molvärk.. Har haft lite sammandragningar lite då och då men idag har det kommit och det går bak i ryggen... Plus att fogarna blivit värre, går verkligen som jag är konstant skitnödig typ... Ja man glömmer snabbt vad en graviditet kan innebära, nu blir man påmind sakta men säkert.....

• mammsen
    Angelica1991 skrev 2012-03-19 19:16:03 följande:
    Hej Hej idag har jag vart på ultraljud. Allting var kanon bra. Helt underbart :D vart bakflyttad 2 dagar :) och jag har i framvägg vilket jag inte märkt av fullt ut. Men nu när hon sa det så stämmer det nog för att jag inte alltid känner henne kicka speciellt hårt :D och det är en liten tjej :D så underbart . Jag har vart lycklig hela dagen. Bild kommer upp på bild tråden när jag sätter mig vid en dator senare ikväll. Nya räkningen blir att jag går in v 19 imorn :D var inte värre än 2 dagar Hehe
    Då har du BF 19 Augusti va?? Som jag! =)
  • A R

Vi har blivit erbjudna att få två babyskydd av kompisar som inte behöver dem längre så det behöver vi inte tänka påGlad Det blir mycket ärvt för oss för både svägerskan och min syster har erbjudit oss både spjälsäng och kläder och det tackar vi för.

Idag har jag stått på mässa hela dagen och är helt slut i fötterna, jag har faktiskt inte ont i ryggen men känner mig så trött i kroppen. I morgon blir det nog bara halvdag på mässan. Avslutade dagen på kvarterskrogen för ingen av oss orkade laga mat idag.
    Varje tisdag går barnen till farmor efter skolan (hon bor två våningar under oss) ibland sover de kvar där och kommer upp till frukost och ibland kommer de hem och sover. Jag är så glad att vi har mina svärföräldrar för min familj bor 16 mil bort och har inte någon större hjälp med barnvakt. Nu närmar de sig dock 70 och har talat om att vi kan nog inte få samma hjälp med lilla pyret som vi fått med de andra två men det gör inget nu har vi ju två killar här hemma som också kan hjälpa till Flört

• mammsen
    7eHimlen skrev 2012-03-20 09:27:14 följande:
    Hur tidigt "får" man egentligen sätta ihop och bädda spjälsängen? :P Vi köpte ju vår på IKEA strax efter att Daniel & Victoria fått Estelle (de hade ett erbjudande då, att om man köpte madrass så fick man en spjälsäng!!) så nu står den bara i kartongen i vardagsrummet o vi är ju såååå sugna på att ställa upp den i sovrummet. Men det är ju så länge kvar *s* BF 25/8, RUL nästa vecka först. jag har sagt till frugan att tidigast i juni, men det är ju så svårt att låta bli!! Hade vi haft ett barnrum hade det inte gjort nåt ju, men nu ska den ju stå i vårt sovrum läääänge innan bebisen kommer. Vad tycker ni? När är det inte "för tidigt" längre? :P
    Det är ju alldles lagom att sätta upp den och bädda nu! Är det någopn som anmärker/klagar så får ni ju bara hävda  att det är ju den perfekta förvaringen för alla bebisprylar ni kommer köpa på er med ;)
    fransyskan skrev 2012-03-20 08:52:47 följande:
    Hoppas det går bra! Har också haft riktiga "domedagskänslor" men det har (knock on wood) aldrig vart något fel.

Jag vaknade tidigt imorse och bakade muffins och plockade ihop böcker till en välgörenhetsförsäljning. Har blivit väldigt "plockig" hemma; vi bor så litet och babyn måste ju rymmas. Hade gärna flyttat till en 2a men vår hyra ligger redan på 8000 kr.
     Shit! vart bor du någonstanns!? Vi hyr en villa på 3rok för 3800kr/mån inklusive värme och sophämtning.. Dock saknar jag stan!
Svar på tråden Augustibebis 2012