• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Var till läkaren idag och blev sjukskriven för mina sammandragningar. Kommer vara sjukskriven på 50 % till en början.

• natlup

Jag vet att det är lite tidigt men detta är mitt första barn och undrar när man brukar döpa sina barn? 

• astro
    fransyskan skrev 2012-03-23 10:35:47 följande:
    Hah, min kollega sa just att när hon var gravid (2009 torde det ha varit) och hade "falska sammandragningar" så fick hon rådet av sin doktor att ta ett varmt bad och ett halvt glas vin.

Hah, undrar hur man skulle reagera i Sverige på ett sådant råd? :D
    Här är ju alkoholskräcken total.

Rödvin är annars ett klassiskt sätt att stoppa värkar. På den tiden man inte ansåg att det var farligt att ta ett glas eller två så hände det att mamman firade värkstarten med ett glas rödvin - och där försvann värkarna. Poff!

Jag brukar faktiskt se till att ha rödvin hemma. Har aldrig varit nära förtidsbörd men hade det hänt mig hade jag inte dragit mig för att svepa ett par glas för att bromsa värkarna (jag har en dryg timme till sjukhus). 
  • cupcakekiller
    natlup skrev 2012-03-23 11:41:19 följande:
    Jag vet att det är lite tidigt men detta är mitt första barn och undrar när man brukar döpa sina barn? 
    Runt 3 månader har jag för mig, men mitt barn ska döpas när den är ca 2 månader, vill ha ett oktoberdop! :)
    Man får väl igentligen döpas när man vill så
  • fransyskan
    astro skrev 2012-03-23 12:50:10 följande:
    Här är ju alkoholskräcken total.

Rödvin är annars ett klassiskt sätt att stoppa värkar. På den tiden man inte ansåg att det var farligt att ta ett glas eller två så hände det att mamman firade värkstarten med ett glas rödvin - och där försvann värkarna. Poff!

Jag brukar faktiskt se till att ha rödvin hemma. Har aldrig varit nära förtidsbörd men hade det hänt mig hade jag inte dragit mig för att svepa ett par glas för att bromsa värkarna (jag har en dryg timme till sjukhus). 
    Jag tror att den "riktiga" regeln är att man inte ska dricka alls även här, men ingen verkar ta detta seriöst. Man är betydligt mer orolig för toxoplasmosis som tydligen är ett problem i de sydligare Europeiska länderna. Jag dricker dock bara 2-3 glas per år (kring jul, typiskt nog, vilken tajming) i vanliga fall så har, till mångas munternet, hållit mig nykter sedan den 26e december
  • Sommaren12

OM det är gallan, bör man kolla upp det? Min smärta var inte huggande utan konstant och helt outhärdlig, låg och kallsvettades.

Jaja, nu mår jag bra iaf och är på väg till England. Stör mig på alla människor på tåget som spelar musik så alla måste lyssna. Varför är det förresten alltid hårdrock och inget som jag gillar?! Suck...

Ser ni snackar alkohol och har då en fråga. Tänkte göra en halloncheesecake nästa vecka och då ska hallonen marineras i ett par msk hasselnötslikör sen ner i smeten och in i frysen. Kan jag äta det? Tänker att det är så lite så det spelar ingen roll men kanske tänker jag fel?