• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

God morgon och tack tjejer! Hade en jättejobbig natt. Jag hade så ont att jag bara skrek. Mannen fick ligga och smeka ryggen för att lugna mig. Lugnade dock ner mig över bebis. Kände på själva bebismagen och det kändes inte men när jag tryckte lite lätt ovanför och runt omkring, typ upp mot revbenen trodde jag att jag skulle avlida av smärta. Har vaknat flera gånger i natt av att bara skrika rakt ut. Gjorde så otroligt jävla sjuuukt ont så fort jag rörde mig en mm men även när jag var stilla. Har haft det så två gånger tidigare under graviditeten. Tror varken det är gaser eller sammandragningar. Får för mig att det är livmodern som liksom trycker undan tarmar å sånt uppåt? Skulle det kunna vara det? Samma för alla tre gånger är att det har hållt i sig hela natten och att inget annat än väntan hjälper.

Nu är jag helt öm men det har släppt och lillan har gett mig två sparkar så hon är också oskadd.

• Sommaren12

Kom förresten på nu att jag inte varit på toa en enda gång inatt!!! Tur det, hade nog inte kunnat ta mig ur sängen...

• Ellenbmt

Åh jag hade med panikens ont i magen igårkväll. I tarmmagen tror jag för jag rapade en timma minst. Sen somnade jag tillslut. Idag är det borta så kan tänka mig att sambon fick en ljuvlig natt i gröna gaser?! :)

• NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-03-23 07:31:01 följande:
    God morgon och tack tjejer! Hade en jättejobbig natt. Jag hade så ont att jag bara skrek. Mannen fick ligga och smeka ryggen för att lugna mig. Lugnade dock ner mig över bebis. Kände på själva bebismagen och det kändes inte men när jag tryckte lite lätt ovanför och runt omkring, typ upp mot revbenen trodde jag att jag skulle avlida av smärta. Har vaknat flera gånger i natt av att bara skrika rakt ut. Gjorde så otroligt jävla sjuuukt ont så fort jag rörde mig en mm men även när jag var stilla. Har haft det så två gånger tidigare under graviditeten. Tror varken det är gaser eller sammandragningar. Får för mig att det är livmodern som liksom trycker undan tarmar å sånt uppåt? Skulle det kunna vara det? Samma för alla tre gånger är att det har hållt i sig hela natten och att inget annat än väntan hjälper.

Nu är jag helt öm men det har släppt och lillan har gett mig två sparkar så hon är också oskadd.
    Det KAN vara gallan, man är känsligare för det när man är gravid och det gör jävla ont... Har du ätit ngt fett när du fått så ont? Typ majonäs eller ägg, friterat osv?
  • Naimis

Godmorgon! Hoppas de blir bättre med magen.

Igår tror jag den där roliga perioden när man måste sitta helt upprätt när man ätit. Både vid lunch och middag kändes det som maten inte ville få plats i magen utan istället fastna precis under brösten.

Går in i vecka 23 idag. Lillebror sparkar och rör sig dygnet runt känns de som.
    Med Neo var de ett tag på morgonen och ett tag på kvällen.

• Svipp
    Ellenbmt skrev 2012-03-23 07:34:11 följande:
    Åh jag hade med panikens ont i magen igårkväll. I tarmmagen tror jag för jag rapade en timma minst. Sen somnade jag tillslut. Idag är det borta så kan tänka mig att sambon fick en ljuvlig natt i gröna gaser?! :)
    Förlåt att jag skrattar, det är inte för att du hade ont. Jag riktigt ser det gröna gasmolnet i ert rum...hehe!
  • RockTheRebell

Naimisen - jag får äta middag o lunch som två gånger. Ungefär vänta 15 20 min innan jag kan fortsätta. Sommaren: här om dagen la jag mig på höger sida fast man hört att inte göra det. När jag inte ens hunnit lägga mig utan bara lutade mycket högg det till som f*n fick rulla ner på golvet för att resa mig för jag kunde inte räta upp mig. Det var precis cid de 2 understa revbenen. Så nu ligger jag bara på väbster..

• Albasmamma

Usch att läsa om er som haft magont i natt. Hoppas verkligen att det ger med sig.
    Sommaren: Hoppas du får en härlig Englandsresa och hittar mycket fina kläder.

Hejåhå & Ellenbmt: Jag förstår hur ni känner, när jag väntade nr två så var jag jätteorolig att inte hinna med dottern och allt övrigt med två barn. Men idag är jag såå glad och tacksam för våra barn, de har så mycket glädje av varandra. Visst kommer det jobbiga stunder när det känns som att man inte räcker till, men man lär sig prioritera på ett annat sätt, tar sig (nästan) mer tid för varje barn tycker jag. Sen att man gör de äldre barnet delaktig i att t.ex. byta blöja, skjuta vagnen kanske och såna saker så växer det barnet och känner sig stort och duktigt. Oj, vad långt detta blev. Men jag hoppas att ni kan känna er lite lugnare. Stor kram!

V.22 idag! Tror att jag och mannen har hittat ett pojknamn som vi båda gillar, sen får vi väl se om det passar eller om vi hinner ändra oss.

• A R

Tycker så synd om er som haft ont i magen. Min svägerska fick problem med gallan när hon var gravid och hade en månad månad kvar, hon trodde att förlossningen startat. 

Jag längtar sååååå till måndag för då ska vi på RUL och jag hoppas det blir lite lättare för maken att ta till sig denna graviditet. Kanske beror det på rädsla efter alla blödningar jag haft men jag känner mig så ensam i denna graviditet. Han frågar inte om bebisen sparkar, hur jag mår o.s.v.
    Vi har eget företag och jag har jobbat rätt hårt denna vecka, stått på mässa och fast vi bestämt innan att jag inte skulle vara med så mycket blev det så ändå. Igår fick jag påminna honom om att jag blivit beordrad av läkaren att ta det lugn och inte överanstränga mig. Hade ganska mycket sammandragningar igår och hela kroppen protesterade. Han svarade "visst ja, glömmer det hela tiden." Suck. 
    Nu har jag fått för mig att han glömt att vi ska på RUL på måndag. Jag vet att han också har det tufft nu när han får göra en hel del av mitt jobb, men ändå.

Har kanske bara en dålig dag idag.
    Nej, nu ska jag ändra inställning och njuta av resten av dagen.