• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Blomsterfröna

Rocktherebell- absolut är de roligt och lista ut könet:)
    Kollade de kinesiska och de stämde inte. Väntar ju en tjej men den sa pojke:)

• mammsen
    Ang drömmar! Jag drömmer ofta att jag föder och får en liten flicka (vet ju att det är en pojke men,, ni vet hur det är med drömmar) min sambo däremot som får vara med om "sin" första graviditet och bebistid, han har ju bara varit pappa till min dotter sedan hon just lärt sig gå typ.. Han har skumma drömmar!!!!
       Inatt drömde han att jag födde en flicka och låg och kelade med henne och var helt överlycklig men han tyckte det kändes helt fel, så han sprang runt på bb och letade efter en son, men alla bebisar var flickor,, tillslut åkte han till ultraljudskliniken och krävde att få pengarna tillbax haha!! Låter fruktansvärt! Men han skulle allt bli lycklig över en liten tös, men drömmar kan vara sjuka!! Jag tycker dock att det är väldigt roligt att han är påvärkad och involverad med.. <3

Ang Babyskydd.. Jag hade acta graco till dottern nyköpt 2007 utan bas och var supernöjd. Jag bytte ut det när dottern var 8-9 mån men hade kunnat ha det längre. Nu kommer vi testa köpa ett babyskydd med bas denna gången och kommer antagligen vara ganska impulsiva och korkade när vi väljer ett och köpa ett utefter färg och vikt. Vill ha ett babyskydd som väger så lite som möjligt. Dock kommer vi ju inte köpa det absolut minsta, trångaste, men det löser sig säkert,, Typ Blått eller racing red eller något annat pojkigt blir det, dottern på 4år har ju Prinsessstol med dryckhållare och sånt som är ganska gulligt, och färg är alltid kul! Så vi tänker nog inte praktiskt i första hand :P

Ang, MVC och magmätning och dylikt.. Igår var jag på MVC med i vecka 20+4 (21) hade tid på morgonen och satt där och väntade för att sedan mötas av en förvånad BM, hon hade glömt att skriva in mig i bokningen!! Men jag hade med lappen från henne som hon skrivit med den tiden :P 
       Så typiskt min otur att hon hadde ett annat planerat besök bara 10min senare.... Men det gör inte så mycket, vi kollade blodvärdet som låg på 110 och var ok eftersom jag hade så mycket "depåer"så jag behövde ointe börja med järn än, urinprovet var toppen med och vikten hamnade på 82kilo samma som för 2 veckor sedan =)
    Man brukar börja mäta magen i v 25. Det är det första man kan fylla i på kurvan på de MVC där de fortfarande använder pappersjournaler. I v 24 så brukar en del bm dock mäta och kryssa i lite innan kurvan ens börjat,, ;)
    Men vi mätte ju såklart inte än dock fick jag snabbt en ny tid om 3 veckor i graviditetsv 23+1, igår han vi inte ens lyssna på hjärtat eftersom hon hade gjort fel i bokningen =(

• kaxig91

En fråga , hur fick ni veta era barns hjärtslag o så ? jag är gravid i vecka 20 nu och har hört min bebis hjärta 2 ggr hos barnmorskan men hon har inte sagt vad hjärtljud o så låg på

• Angelica1991
    kaxig91 skrev 2012-04-06 17:51:40 följande:
    En fråga , hur fick ni veta era barns hjärtslag o så ? jag är gravid i vecka 20 nu och har hört min bebis hjärta 2 ggr hos barnmorskan men hon har inte sagt vad hjärtljud o så låg på
    jag har lyssnat 2 gånger. första gången v 16 då sa hon ingenting. nu var jag där i onsdags v 21 och hon lyssnade och räknade några tal innan hon sa sen vad  hennes hjärtslag låg på så skrev hon in det på datorn.
  • A R
    kaxig91 skrev 2012-04-06 17:51:40 följande:
    På RUL mätte de hjärtljudet men vi fick inte höra det.