• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Får för mig att detgodalivet lever mitt drömliv? :)

• DetGodaLivet
    Kampis skrev 2012-04-09 12:13:12 följande:
    Jag har inte heller köpt nånting till nya bebisen än. Igår sorterade jag dotterns urväxta bebiskläder, vad som ska sparas, säljas och lite kastas.

Vi ska åka på tältsemester en vecka i början av juli (ev slutet av juni)   och har just köpt ett åttamanna tält med tre rum och ett stort förtält, det ska vi nog klara oss på ett tag!

Min famij gillar också att tälta...bara jag som är lite bekväm av mig men ungarna är helsålda. Har ett femmannatält  med två "sovrum" och förtält ... ungarna tältade massor i det i trädgården förra sommaren och så for de iväg med sambon på små turer till bra fiskesjöar. Värsta vildmarksfamiljen... utom jag då. 

Jag räknar med att babyn blir ett campingfreak också och har köpt en haglöfs babysovsäck på bytardagen. Det ska börjas i tid...
  • LiJon

Vi har handlat vagga, lite kläder och beställt vagnen. Känns som det är mycket kvar att inhandla men så har man ju lite tid på sig också. Kan bli frustrerad ibland när jag tänker på hur lååångt det är kvar, man har ju vetat om bebisen "så länge" känns det som, och så är det lika lång tid kvar... känns som jag måste skaffa mig en tillfällig hoby så jag kan fokusera på lite annat i några månader...

Semester blir det nog ingen för oss, eller semester blir det men inte så att vi åker iväg. Sambon fick lov att ta semester slutet juni/början på juli, jag kommer ju gå på graviditetspenning då men funderar på att försöka jobba på mitt extrajobb till mitten på juli om jag orkar. Går på timmar där och får alltså de pengarna i slutet på augusti och det kan ju vara välkommet då Kanske att vi åker iväg på någon weekend eller så!

Tänkte skicka in mitt moderskapsintyg nu. Är det någon som vet om det räcker att posta bara själva intyget? På barnmorskan lät det så men jag vill ju ha ansökan om graviditetspenning hemskickad också, får man det automatiskt eller måste man skriva det i samma brev?       

• DetGodaLivet
    Ellenbmt skrev 2012-04-09 13:02:20 följande:
    Får för mig att detgodalivet lever mitt drömliv? :)

Haha... jag lever mitt drömliv i alla fall:) Fast i drömmen bor jag lite längre ut på landet och har ulliga får och en badsjö utanför dörren ...och en städerka...!
  • mammsen
    CupCakeKiller - Jo de har ju sånna skenor, Men jag tänker mig att de kanske är lätta för barnet att dra av, är det någon som vet?? Min dotter var som en  gnagare i 1-1½års åldern och hela den dyra fina ovansidan på sänkanten började att flisa sig,, det var bara att slänga ut spjälsängen och skaffa en riktig säng.. Men jag satsar nog på sånna skenor om barnet börjar gnaga i villket fall, men vill gärna ha en lämplig färg,, vet inte om jag kan ta villken som hellst :/

Ang inhandling av saker så planerar vi barn, och vad som än händer så har vi levt med tanken av att vi kommer skaffa ett till barn. Jag har inte känt någon oro för att köpa saker tidigt, jag har dock valt att inte ha det framme ifall det skulle hända något jobbigt.. Sakerna står i garderoben och väntar på att förlossningen ska närma sig =) Jag har inhandlat allt utom spjälsäng och babyskydd, dock kom svärmor med ny spjälsäng, madrass, bäddmadrass och sänghimmel igår som överaskning =) Så nu är det bara babyskydd kvar =) Och sånt där smått och gott på apoteket osv ni vet..
  • fru Elle

Vi är inte så mycket för camping vi heller. Har en resa inplanerad till Astrid Lindgrens värld i slutet på maj. När det börjar bli dax för igångsättning runt den 30/7 så kommer vi bo i mina föräldrars hus i Varberg. Men något inplanerat i vecka 28-29 skulle jag vilja ha. Vi brukar alltid börja vår semester i min mammas sommarstuga. Ligger vid en sjö med egen strand och det är ett perfekt sätt att börja semestern med. Tyvärr delar mamma stugan med sin syster som också börjar sin semester vecka 28. Så det får bli lite helger i juni och midsommar där istället. Pappa jobbar utomlands och min mamma ska hälsa på honom i början på juli, så vi har blivit erbjudna att bo där istället. Men kan ju vara kul att hitta på något annat än att bara vara i Varberg.

Funderar på att åka ett par dagar till Danmark och en resa till Stockholm. Min man har en hel del poäng på Scandic som vi kan använda till hotellboende.

• Ellenbmt

Vi har Kolmårdens årskort så vi lär åka dit ofta i sommar, annat semestrande blir det inte, vi är ganska fattiga just nu. Men jag har tänkt prova att tälta med dottern hemma på tomten :) vi får se.

Jag längtar så mkt efter bebisen. Många runt mig som just fått sina gosungar!

• DetGodaLivet
    fru Elle skrev 2012-04-09 13:33:39 följande:
    Funderar på att åka ett par dagar till Danmark och en resa till Stockholm. Min man har en hel del poäng på Scandic som vi kan använda till hotellboende.

Ja min med, de har ju något system med bonusnätter som är riktigt bra. Hinner bli en hel del gratisnätter på det han sover borta genom jobbet.