• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • cupcakekiller

mammsen: Ikea har ju någon sorts skena som man kan sätta på kanten på spjälsängen så att det inte blir bitmärken/färg i munnen, de borde väl funka?
    Tänkte köpa en sån iaf.
    Eller klarar barnen av att käka på själva spjälorna med?

• Aprilia1977

Undrar som en flundra, är det bara jag som inte har inhandlat något till bebisen?

Jag vågar ärligt talat inte, inte än iaf! 

• TheMaraja

Jag har inte heller köpt något ännu. Med dottern var jag heeelt shopping galen, nu har jag inte alls samma sug. På något sätt känns allt för overkligt ännu, kanske är det?!

• Aprilia1977

Ja, det är nog så.. att allt är så overkligt. Dessutom med tanke på vad jag har i bagaget så vågar varken jag eller sambon att hoppas, men det är klart att vi glädjs för varje liten spark. Men ändå är vi orolig...

Jaja, en barnvagn kommer vi nog att titta på i maj.... kläder får nog bli någon gång i juni/juli kanske.... vi får nog se! 

• DetGodaLivet

Jag har handlat rätt mycket men det beror mest på att jag köper det mesta begagnat och då behöver  man vara ute i god tid om man ska hitta precis det man vill ha till rätt pris. De flesta bytardagar/barnloppisar ligger kring en viss tid på våren som precis har varit nu. Så det funkar inte att shoppa i juni/juli istället som om man ska gå till en vanlig affär.

• A R

God morgon!
    Är på besök i några dagar hos min mamma. Har bara yngsta sonen med och i går kväll när vi skulle sova kände han sparkar för första gången, han blev så glad! Han är elva år och väldigt engagerad i min graviditet. Den äldre sonen (12 1/2år) skulle känna på magen för en vecka sedan men blev generad och sa att det där med bebismage är nog inte min grej. De är så olika.

Nu på morgonen har pyret bökat tunt ordentligt och det är så mysigt

• Aprilia1977

Här kommer det bara att bli nya saker till bebisen, möjligheten finns.

• Naimis

Jag har än så länge bara köpt 2 klädesplagg. Fokus ligger på flytt, känns dumt att köpa massa grejer innan vi flyttar och dessutom har vi ju kvar massa grejer sen tidigare.
    Det är väl vagn, en acta graco sweerpeace och ev stokkes daybed som är de större saker vi ska köpa.
    Sen kommer de inhandlas mer kläder och små grejer men jag känner ingen större panik.

• TheMaraja

Jag köpte nog för mycket sist och känner att vi har bra grejer. Sen så är det ju inte så supermycket sombehövs direkt även om det är skönt att ha det somman faktiskt behöver. Vi har väldigt flickiga eller generella kläder så något mer pojkigt kommer det säkert bli så småningom. Ny vagn behöver vi också men det väntar vi med ett tag.

Jag har försökt kolla på lite grejer men saknar suget som sagt. Liiite trist ändå för jag älskade att bebis shoppa

Aprillia1977: vet ju inte vad ni gått igenom men ibland är det väl bara skönast att ta ett steg i taget. Men de där sparkarna och buffarna man får är underbara.

• fru Elle

Kan inte komma på en pryl vi behöver köpa. Har mycket sparat som vi har haft till våra andra barn. Har dessutom en son som är född i juli så har sommarkläder i rätt storlek. Vi har dubbelvagn och liggdel till den och vår singelvagn kvar. Babysitter från babybjörn, en babybjörn-bärsele och en ergosele. Babyskydd med bas, spjälsäng mm.

Funderar på en vagga till vårt sovrum då vi har satt upp garderober där vi tidigare har haft spjälsängen. Sen har det blivit lite kläder från pop-rean och bebisfiltar. Kommer köpa en snuttefilt som vi tar med till bb. Dottern och sonen har fått varsin snuttefilt från teddykompaniet, Molly en katt och Harry en kanin. De har säkert 4 -5 st var, en hemma, en på förskolan, en i bilen och minst en reserv. Sen tvättat vi dem och byter ut dem. Ville verkligen inte att de själva skulle välja något stort gosedjur eller något annat som vi bara hade en av. Tycker det är så äckligt när man bara har en och de inte vill att man ska tvätta deras älskade snuttefilt/sak. Till sonen hade vi med oss en snuttefilt som vi hade tvättat och som luktade som mamma och pappa till BB.