• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Saftmedbulle
    Aprilia1977 skrev 2012-04-08 22:31:19 följande:
    Undrar som en flundra, är det bara jag som inte har inhandlat något till bebisen?

Jag vågar ärligt talat inte, inte än iaf! 
    Jaaaag! Tänker inte heller göra det än...
  • DetGodaLivet

Vi har ingenting alls kvar efter äldre barnen, vi hade inte planerat en till egentligen. Men det är ju rätt kul att få shoppa (fast det hade varit mer ekonomiskt att ha lite sedan innan).  Några saker har vi kunnat ärva i alla fall.

Visst finns "möljigheten" att köpa allt nytt med vår ekonomi men jag väljer att inte konsumera på det viset. Sparar just nu runt 10 000 i månaden till föräldraledigheten, det känns mer prioriterat.   

• fru Elle

Började jobba igen 1/2 och förutom förskoleavgiften så har vi inte ökat våra kostnader. Känns skönt inför kommande föräldraledighet. Sen tänkte jag börja sälja av lite kläder som inte pojkarna kommer använda. Har flera lådor fulla med kläder som vi inte kommer använda igen. Tror dottern har 15-20 urvuxna klänningar från meandi, betydligt fler från pop, lite Molo och småfolk mm. De kanske kan ge oss ett litet tillskott i kassan. Men känns inte som begagnade kläder från tex Lindex och HM är lika eftertraktat.

Håller på att fundera på vad vi ska hitta på till semestern. Flyga går ju bort, men skulle vilja planera in något i början av juli.

• Kampis

Jag har inte heller köpt nånting till nya bebisen än. Igår sorterade jag dotterns urväxta bebiskläder, vad som ska sparas, säljas och lite kastas.

Vi ska åka på tältsemester en vecka i början av juli (ev slutet av juni)   och har just köpt ett åttamanna tält med tre rum och ett stort förtält, det ska vi nog klara oss på ett tag!

• fru Elle

Kampis; låter som ett jättetält, tror med att ni kommer klara er på det ett tag.

• Sommaren12

Vi åker till NY om tre veckor sen blir det midsommarfirande med spridda vänner i Sverige, blir på Öland i år annars tänker vi inte planera in nåt. I juni tänker jag hänga i pappas sommarstuga i Blekinges skärgård, det är lagom semester för mig. :)

Har köpt några få kläder till lillan samt spjälsäng när man fick den gratis på IKEA och barnvagn. Tycker inte det är mycket. Trodde jag skulle bli helt shoppinggalen men ist blev jag snål och trött av det oändliga utbudet.

• Ellenbmt

Jag handlade lite kläder och kräktrasor på gekås, och en vagga, men mer än så har det inte blivit... Sugen på att måla om rummet bebisen får sedan, men inte högprioriterat ännu. Ska köpa syskonvagn begagnat, sedan lånar vi ett bilskydd av vänner, så det jag behöver köpa är väl lite bindor, tuttbindor, nässug, några fler ombyten, en filt kanske? Känns som man har det mesta liggandes annars. En ny thermos och en calma flaska behöver vi nog med :)

• Kampis

På min lista (i huvudet) står bröspump, andningslarm och en fin filt :)
    Förutom förlossningsgrejer då, sen lär det väl trilla ner lite bebiskläder i London hoppas jag .) 

• DetGodaLivet
    fru Elle skrev 2012-04-09 12:10:12 följande:
    Började jobba igen 1/2 och förutom förskoleavgiften så har vi inte ökat våra kostnader. Känns skönt inför kommande föräldraledighet. Sen tänkte jag börja sälja av lite kläder som inte pojkarna kommer använda. Har flera lådor fulla med kläder som vi inte kommer använda igen. Tror dottern har 15-20 urvuxna klänningar från meandi, betydligt fler från pop, lite Molo och småfolk mm. De kanske kan ge oss ett litet tillskott i kassan. Men känns inte som begagnade kläder från tex Lindex och HM är lika eftertraktat.

Håller på att fundera på vad vi ska hitta på till semestern. Flyga går ju bort, men skulle vilja planera in något i början av juli.
    Jag brukar sortera ut märkeskläderna och sälja på facebookgrupper, det säljer jättebra där. Får oftast igen vad jag betalt eller mer. "Storkedjekläder" lämnar jag in på bytardag med låga priser, utom ifall det är plagg jag vet är lite mer eftertraktade. Annars känns det inte värt besväret att sitta och skriva annonser för sådant man får 10-20 kr plagget för, så är bytardag mindre jobb för pengarna. 

På semestern har vi bokat hus på en semesterresort på västkusten (Bokenäs) veckan efter midsommar. Där finns barnklubb för barnen, spa för vuxna och mycket aktiviteter på själva stället så man inte behöver dra runt så mycket. Jag räknar ju med att vara lite tröttare än vanligt men så tidigt på sommaren är man väl fortfarande hyffsat rörlig tänker jag. Ur ett väderperspektiv hade det ju varit smartare med senare semester. 

Sen ska vi åka till Skara Sommarland en tvådagarstur lite senare in på sommaren hade vi tänkt. Annars har vi inte planerat någonting alls. Vårt hus är ju som en sommarstuga hela det, och svårt att vara borta för mycket från djur och odlingar.