• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Vi ska till köpcenter idag och köpa badrum, min sambo har rivit ut vårat. Dyrt blir det men kul med nytt!

• DetGodaLivet
    Ellenbmt skrev 2012-04-10 08:04:42 följande:
    Vi ska till köpcenter idag och köpa badrum, min sambo har rivit ut vårat. Dyrt blir det men kul med nytt!

Ååååååh vad jag blir avundsjuk!

Vårt badrum...där har du inte ditt drömliv serru... det är sveriges absolut minsta, jag skojjar inte... och renoverat på 80-talet med ful rosa plastmatta, en taklist med glipa som det kan bo spindlar bakom och ett ljusgrönt badkar i minsta modell som tar upp minst två tredjedelar av den totala golvytan!

Det ligger nästan i topp på vår måste-renovera-lista och vi var nästan på vippen att göra det i år. Men på sluttampen blev det omsprunget av en takomläggning som kändes ännu mer akut. Vi hörde på radion att de pratade om att ev. ta bort rotavdraget i framtiden och då kändes taket som viktigare, det är extremt stor del av det som blir arbetskostnad och vi KAN inte göra det själva. Tror enbart arbetskostnaden gick på 100 000 för det.     

Men det känns ju inte särskilt roligt jämfört med en badrumsrenovering. Hoppas vi kan göra det i vår istället, på nästa års rotavdrag.    

Vad ska ni ha i badrummet? Visa gärna bilder om du har, tycker det är kul med inspirationen!
  • Kampis

usch jag har en riktig pissmorgon... sambon var jättegrinig i morse, dottern fick jag inte i nån frukost och sen grät hon hela vägen tll dagis och klängde fast i mig och grät när vi kom dit.
    Jag har börjat återuppleva förlossningen och får smått panik varje gång.
    Jag minns hur fruktansvärt dåligt jag mådde och gik in i vägen när hon var spädis och aldrig fick sova, snittade på 3 timmar/natt sammanlagt under ca 3 månader, hon hade kolik, extremt litet sömnbehov, sov 10 minuters snuttar några gånger om dagen, var vaken 6 timmar i sträck när hon var en vecka, sambon tyckte det var viktigare att han sov om nätterna för han jobbade ju, så jag fick ingen hjälp pm nätterna.
    Nu trotsar hon så jag blir blå, pratar konstant hela tiden så jag blir så trött, slåss och sparkas, sover fortfarande skit, vaknar minst 3 -4 gånger per natt.
    Sambon fattar inte att jag är känslig nu (mina hormoner är verkligen ur spel)  och tänker sig inte för när han kläcker ur sig grejer, vilket resulterar i att jag blir jätteledsen och gråter -  han säger förlåt och att han ska tänka på det mer att jag är känslig - glömmer lika fort och det är igång igen.
    Sen att han lider av utbrändhet och panikångest som gör honom mer känslig gör inte saken bättre.
    Och sen den jävla foglossningen.. har gått som en anka  både giår och idag.

Så Nu har jag klagat av mig - skönt! :D     

• Mamma070912

Stackars dig kompis! Det där lät verkligen inte bra alls Tar ditt parti helt och hållet! Han får söka hjälp för sin ångest och utbrändhet. Han måste hjälpa dig om nätterna! Det kommer ju att krossa ert förhållande om ni bara går och är trötta och ledsna på varandra. Kram<3

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • A R

Kampis, när vår yngsta var ca 3 månader sov han max 20 min åt gången, dag som natt. Vi turades om att sova i gästrummet för att få lite sömn. Min man hjälpte verkligen till men jag var helt slut ändå. Tycker verkligen inte du ska behöva ta det själv! Du ska ju orka som mamma också. Kramar till dig!

• Albasmamma

Hej på er! Har inte skrivit så mycket under påskhelgen men har försökt hänga med :) Har haft en toppenhelg med kanonväder så nu är batterierna laddade, trots att sonen har fått feber inatt och legat som en liten kamin bredvid mig.

kampis: Stor stor kram till dig. Hoppas att du och maken kan stötta varandra. Har ni någon annan i er närhet som ni kan få hjälp/avlastning ifrån? Vet att det är kämpigt, men försök att prata med varandra och även om maken inte kan/vill ta nätterna, kanske du kan få komma iväg på kvällen och bara få koppla av. Hoppas det blir bättre iaf, gnäll här hur mycket du vill.

Tjockisbullen: Lycka till idag.

Ang. inhandling så är det inte så mycket här som ska köpas, mest små grejer. vagn får vi låna och babyskydd tänkte vi hyra via NTF. Kläder har vi det minsta och lite därtill. har endast köpt en lite body. Sen kan jag bara instämma, den absolut bästa salvan är Inotyol! Ett måste hemma tycker jag.

• Albasmamma

fruElle: jag har också en sån gammal åkpåse i manchester, som min mamma har använt till min storebror och mig. Den är däremot inte sytt om men jättefin i tyget, blå så den kommer passa bra sen.

Naimis: Skönt att ha en London-resa att se fram emot när detta är en jobbig vecka. Kul med lägenhetsförsäljning. Jag har själv jobbat som mäklare i Sthlm tidigare :) Lycka till, hoppas er lägenhet säljs snabbt!

Ellenbmt: jag blir också lite avis, vill också renovera.