• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Lilja85
    Kampis skrev 2012-04-10 21:03:39 följande:
    Äh ignorera mitt inlägg, mnan skulle visst hämta det  via hemsidan...

Hur då? måste missat den infon... Såg oxå "bara" rabattkupongera.
  • Kampis

Det stod på hemsidan att man kan hämta rabattkoder när man är inloggad. har inte provat än men gör väl det nån dag....

• Ellenbmt

Haha ja jag läste nog med skrattårar i ögonen :) men det var allt svammel om pumpa blod osv som jag fick till rumpa :)

Ha en härlig pumpande kväll brudar. Godnatt.

• Hejåhå

Morning!
    Ringde till BM angående mina misstänkta sammandragningar. Hon tror på Uvi eller ligamentsmärtor. Så idag ska jag lämna urinprov för odling.

• RockTheRebell

Har sån konstigt färg på flytningarna! Från orange, till laxrosa till mörkare röd. Jag har inte uvi eller svamp. 1177 säger att det inte är någon fara. Men det känns inte direkt normalt? Liten buffade förut så h*n är ju där, men oroligt blir man. Hur är era flytningar nu? Emellan dessa färgsprakande kommer de helt vanliga utan färg ibland. Men de andra är mkt fler och mer.
     Min moderkaka satt ju även bra i bakvägg så den ska inte vara för långt ner och irritera tappen. 

• mammsen
    Ellenbmt - haha

Hejåhå - Jag hade ju massa sammandragningar både under dag och natt i flera dagar i v 19, lämnade urinprov för odlingt men det har nog inte visat något för ingen har hört av sig :/ Ligamentsmärtor då? vad e det och hur tar de reda på om det är det?

RockTheRebel - Altså när man är så långt gågna som vi är så ska man ju ALLTID söka vård om man har blödningar vare sig de e sparsamma eller kraftiga. Men jag har för mig du har gjort det va? Du började få problem när du tränade var det så? Har du bara varit på vårdcentralen? (för när det gäller graviditeter kan de vara riktigt inkompentetnta) Ring gyn istället isåntfall och be att få komma in,, det måste ju vara en evig oror att gå runt och ha småblödningar hela tiden!
  • Challelotten

Hade nog med ringt till gyn eller sin bm så man fick komma in på kontroll. Inte kul att gå och små blöda även om man vet att man kan göra det. Hoppas att försvinner.

• Hejåhå

Enligt BM så kan man få ont i ligament och lite krampaktiga smärtor och hugg när livmodern växer. Just kring vecka 20 växer livmodern väldigt mycket.
    Jag märker det på min mage. Magen blev verkligen megastor under veckan vi var bortresta. (kan iof bero på goda bufféfrukostar och middagar, gick upp 3 kilo dessutom...haha!)