• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Hejåhå

Såg att ni pratar får- och lammskinn.
    Ikea, Jysk och Rusta har billiga varianter, men dessa är preparerade för att ligga på golv och absolut inte på små barnkroppar.

Motsvarande för samma peng finns på Barnens Hus.

• Ellenbmt

Sommaren- enligt mig är det fullkomligt nödvändiga så jag antar att det är från barn till barn... Bib kan du googla tror jag. Dregel-lapp? :) scarf.... Men sådana tvättlappar från Ikea är guld värda när man ammar och ta med ut osv

• Ellenbmt

Jag har alltid använt oparfymerade våtservetter så min dotter kanske har tålig rumpa ? :) använde inoytol salva mkt på röd rumpa i början tror jag?

Har med fårskinn. Även på golvet i barnrummet, hon låg mkt på den och sov och lekte..

• fru Elle

Har inte haft minsta antydan till läckande bröst. Men brukar ju ha mycket problem att få igång amningen. Sen blir det inte tillräckligt med mjölk. Kanske hänger ihop?

DetGodaLivet ja kommer inte orka lägga upp annonser när man kanske får 5 kr. Då ger jag hellre bort sakerna. Men tänkte jag kunde börja med det som kanske är lite mer populärt.

Använder med tunna filtar i vagnen, speciellt på sommaren.

• Sommaren12

Så till vagnen: fårskinn och en tunn filt?

Hur tvättar man förresten ett fårskinn? Tänker på om det råkar bli kräk, bajs eller nåt annat på den?

• DetGodaLivet
    Hejåhå skrev 2012-04-09 18:57:54 följande:
    Såg att ni pratar får- och lammskinn.
    Ikea, Jysk och Rusta har billiga varianter, men dessa är preparerade för att ligga på golv och absolut inte på små barnkroppar.

Motsvarande för samma peng finns på Barnens Hus.

Jysk har avsedda för baby eller hade för några år sedan i alla fall (köpte i present till syrran vet jag). Men som du säger det är skillnad på de för baby och de för "inredning" så det är ju viktigt att kolla så man får rätt sort. 
  • DetGodaLivet
    fru Elle skrev 2012-04-09 19:06:13 följande:
    Har inte haft minsta antydan till läckande bröst. Men brukar ju ha mycket problem att få igång amningen. Sen blir det inte tillräckligt med mjölk. Kanske hänger ihop?

DetGodaLivet ja kommer inte orka lägga upp annonser när man kanske får 5 kr. Då ger jag hellre bort sakerna. Men tänkte jag kunde börja med det som kanske är lite mer populärt.

Använder med tunna filtar i vagnen, speciellt på sommaren.
    Prova köp/säljgrupperna på FB är mitt tips...där får man jättebra betalt för märkeskläder och till skillnad från tex. tradera är det ju avtgiftsfritt.
  • Ellenbmt

Mina har jag bara duschat av och klippt bort lite bajs ;)

• mammsen
    Angelica1991 - Det finns såna små runda engångsgrejjer till brösten man måste ha när man ammar för då läcker man ofta mer.. De finns bland blöjjorna i vanliga affärer om det börjar läcka mer så det inte räcker med bh =) Som söta små mjuka runda blöjjor typ :P

Sommaren12 - Fårfällar är jättesöta men jag kommer inte trycka ner någon sådan i vår vagn under tiden bebisen ligger i liften, tycker dessutom det är lite opraktiskt med ett svindyrt fårskinn som kommer att spys ner efter några dagar :/ .. Men någongång under vintern när jag tar bort liften och bara använder vagnen vanligt när grabben är runt 5-6 mån kommer jag att köpa en svart fårfäll, mest för att det är såå läckert :)